25 juni 2025, 04:18:34

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2005

Gestart door Lique, 29 december 2004, 01:53:16

« vorige - volgende »

Lique

Sjors & Sjimmie

Jong 1 - Cinnamon - Dag 21 - 106 gram

Jong 2 - Cinnamon -  Dag 20 - 87 gram

Billy & Yellow

Jong 1 - Cinnamon Gepareld - Dag 18 - 83 gram

Jong 2 - Cinnamon Gepareld - Dag 17 - 95 gram

Jong 3 - Cinnamon Gepareld - Dag 16 - 66 gram

Rudie & Kyra
Pebbles - Wildkleur -  Dag 30 - 102 gram

Shaggy & Pino

Jong 3 - Wildkleur - Dag 13 - 41 gram

Jong 4 - Wildkleur - Dag 11 - 15 gram

Sammy & Phoebe

Jong 1 - Dag 4 - 11 gram

Jong 2 - Dag 3 - 9 gram

Jong 3 - Dag 2 - 6 gram

En eindelijk, Sam haar allereerste jonkie zal morgen of overmorgen geboren worden. Dit kan een witmasker of wildkleur man zijn, of een lutino of albino pop.
Het ei is druk bezig, piept en bonkt hevig.
Ook zal jong 4 van Sammy en Phoebe morgen geboren zijn.

Jong 4 van Pino heb ik vanmiddag 2 ml handvoeding gegeven, met zijn medicijntjes omdat deze kleine kerel een behoorlijk lege krop had. Ik had verwacht, dat hij zou sterven, omdat het helemaal niet goed leek te gaan. Toch besloot ik hem een kans te geven, en hem bij goede ouders te leggen, waarvan ik zeker weet dat hij goed te eten zou krijgen. Bij Sammy en Phoebe dus.
Sammy heeft op het moment dus 4 jongen om voor te zorgen. Nog 3 eitjes moeten uitkomen. Mocht het niet heel goed gaan, kan ik altijd nog inspringen, om de kleintjes te helpen met een voeding per dag.

groetjes Lique

KoosjeTweety

Jeetje Lique wat gaat het toch snel zeg :)
Je ziet nu dat de oudste al echte valkjes beginnen te worden.
Super hoor.
Succes met alle babys die nog gaan komen.
Groetjes Petra
9 Weken te vroeg!
Maar ze maakt het goed

Suzanne

Hoi Lique,

Wat is Pebbles een leuk valkje om te zien zeg. Guitig koppie  :-* :D.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Rianne

En je hebt nog 51 eitjes? Jee wat zal jij het druk krijgen!

Kolkkie

Hoi Lique,

Wat een mooie foto's zijn het. Het is echt goed te zien dat ze groeien als kool :).

Je krijgt het volgens mij erg druk met zoveel eitjes en jongen  ::).

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

margreet

hallo Lique,

Hoop dat de medicijnen snel aanslaan, met nog 51 eitjes te gaan ben je voorlopig nog wel bezig. mooie foto's weer, kijk er altijd met veel naar. Veel succes verder

groetjes Margreet

Lique

Hoi allemaal,

De medicijnen doen echt hun werk.
Ik merk dat het heel goed gaat met de kleine van Pino die bij Sammy ligt. Hij krijgt veel voer, en weegt op het moment 16 gram.

Alle blokken in de schuur zijn nu bezet, overal liggen eitjes in.
Nog maar een paar nieuwe blokken ophangen dus.

Camel (geelwang pop) en Drum (split geelwang) hebben hun eerste eitje.

groetjs Lique

Jaimy (op school)

Hey Lique,

Wou..jij krijgt het zeker druk meid..als je hulp nodig hebt..ik hoor het wel..zit op fiets afstand van je af. Ben benieuwt of je geelwangen goed voor de eitjes en mischien jongen gaan zorgen..dat zou echt gaaf zijn. Ik zelf heb weer een valkje erbij..gisteren zijn we wezen kijken in Wijhe bij een man die baby valkjes had..drie lutinootjes! Voor mijn neefje..maar ja..ik heb er dus ook eentje meegenomen..Ik voer ze nu 3x per dag en ze zijn echt zo lief!!  ;D

Groetjes Jaimy en Berrie

Suzanne

Wauw Lique, gaaf dat je geelwangen een ei hebben gelegd! Nu maar hopen dat ze blijven broeden. Nou ja, je hebt denk ik genoeg pleegouders voor als het toch mis zou gaan  ;).

Misschien heb ik er over heen gelezen, maar heeft het witmasker fallow/albino koppel al een ei gelegd?

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Kirsten

Hoi Lique,

Wat fijn dat het goed gaat en jeetje wat veel eitjes,. Ik heb er nu 3,. Ik weet nog niet of ze bevrucht zijn, maar vind dit al super spannend ;D.
Leuk ook dat je je eerste eitje van de geelwang, split geelwang hebt, ben benieuwd,.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Sanna

Super Lique! dat de medicijnen nu zo goed aanslaan. Ik ben echt onwijs blij voor je. En wat leuk dat je geelwangen nu een ei hebbben. Wij wachten met smart op het resultaat....  ;D

Groetjes, Sanna

Rox4nne

:) Mooi zo, Lique, gelukkig slaan de medicijnen aan,
Ik ben benieuwd hoe dat zo zal gaan als alle eitjes uit zijn en jij dagfoto's moet maken, volgens mij kan je beter zo'n lopende band aanschaffen  8)
Maar jij kan dat allemaal makkelijk!
Ik kom graag weer eens kijken naar al jullie moois!
(Daar hoort Milo ook bij) :D

Liefs,
Roxanne

bobbie

11 april 2005, 15:46:23 #747 Last Edit: 12 april 2005, 21:56:02 by bobbie
Hoi Lique,

Ik dacht echt dat die kleine van Pino het gister niet zou redden. Wat een slimme zet om hem bij goede pleegouders te leggen.

En ze zien er weer geweldig uit het kroost.

Ik hou even een "aanschafpauze" ;D wel moeilijk met al die mooie kleintjes. :-\

groetjes, Nel :)

Marianne

Hoi Lique,

Dat gaat goed bij jullie.
Gefeli met de kleintjes.
Erg leuke foto's gemaakt.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Cor_en_Petra

Leuk Lique, zoveel eitjes en straks ukkies om op te laten groeien! Zal een hoop werk geven, maar ook wel weer leuk! Die lopende band zal dan niet zo'n gek idee zijn voor alle foto's!

Bedankt voor je reactie in Cheeky's dagboek gericht aan Cheeky en Queeny! Ze vonden het heel leuk te horen dat je ze nog steeds volgt! Met zoveel nakomelingetjes heb je het daar vast ook heeeeeel druk mee, dan kun je toch bijna nooit ALLE dagboeken volgen??? Mag je jezelf wel klonen!  ;D ;)

Je krijgt een dikke  :-* van Cheeky en vast ook van Queeny (maar daar gaan wij niet over....Patje?)

Liefs van Cor & Petra