7 augustus 2025, 08:05:58

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2005

Gestart door Lique, 29 december 2004, 01:53:16

« vorige - volgende »

Lin

Hallo toekomstige eigenaren,

Moeilijk he dat wachten, leuk dat jullie een valkje nemen. Nou Carine kan je meteen lid worden van deze site. En wel stukjes schrijven over ze he! Vinden we leuk hier, liefst met foto's. ;D

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Carine

Ja, het wachten is idd erg moeilijk.... maar we wachten al een hele tijd, dus die paar dagen kunnen er dan ook nog wel bij  :) Maar toch hoop ik dat Zazou snel aan gaat komen en dat we hem dan op kunnen halen! :D maar dat zal vast wel!
Ennuh.. ik zal zeker verhalen schrijven over wat we allemaal met hem meemaken  ;)
Groetjes,
Carine

Lique

25 maart 2005, 22:25:47 #572 Last Edit: 25 maart 2005, 22:44:50 by Lique
Hoi allemaal,

Vandaag is Pepper opgehaald.
Ruud en Astrid zijn erg blij met de kleine waterrat.
Hier nog een laatste foto die ik gemaakt heb van het kleine boefje, vlak voor het weg gaan:

Zazou is nu dus alleen.
Ik denk dat Zazou een kereltje is. Vanmiddag begon hij zo vanuit het niets dezelfde geluiden als Cheeky te maken.
Dus wie weet ook een kereltje. Carine, jullie zullen met een paar dagen een onwijs leuk valkje krijgen. Het is alleen erg jammer dat het zo lang moet duren. helaas is het niet anders, maar dat heb ik natuurlijk al uitgebreid met je moeder besproken. Jammergenoeg zal hij er met de pasen niet bij jullie zijn, vandaar onderstaande foto ;) om jullie toch een beetje te troosten.

Zazou - Dag 49 - 85 gram

Bij deze willen we iedereen die dit leest een fijne pasen toewensen.

Jong Kyra - Dag 14 - 34 gram

Jong P.D. - Dag 9 - 16 gram

Jongen Sjors & Sjimmie:

Jong 1 Sjors & Sjimmie - Dag 5 - 23 gram

Jong 2 Sjors & Sjimmie - Dag 4 - 15 gram

Jong 3 Sjors & Sjimmie - Dag 3 - 9 gram

Jongen Billy & Yellow:

Jong 1 Billy & yellow - Dag 2 - 7 gram

Jong 4 Sjors bij Billy - Dag 1 - 4 gram

Vanavond tijdens de dagfoto's van de kleintjes maken, zat een koppel (lutino man x cinnamon geparelde witmasker pop) een wipwappie te maken:

En mijn cinnamon geelwang pop en cinnamon split geelwang waren vanmiddag druk bezig:

Anita1

;D wat gaaaf zeg die geelwangen wauwww.heel spannend hoe het gaat met het nestje straks.zeker of ze het zelf doen.dat ga ik zeker volgen,want mijn geelwangen zullen eerdaags ook aan de gang gaan.leuk hoor! knuff anita ;D

Suzanne

Hey Lique,

Jij hebt ook al zulke mooie actie foto's  ;D. Is dat trouwens Croky?

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Lin

Die drie kleine donsjes bij elkaar. Wat een mooie foto. Wat een gepaar daar, dat gaat helemaal goed komen. En dan is Pepper weg. Weer een lieverd minder. Maar andere krijgen er weer een lieverd bij. :)

Groeten, Lin

Lique

26 maart 2005, 22:24:49 #576 Last Edit: 26 maart 2005, 22:35:13 by Lique
Hoi Allemaal,

Mijn bedoeling was, om vandaag Zazou te scheiden van zijn pappies. Maar ze zitten nog lekker bij elkaar. Het valt me op, dat hij nog erg vaak eten vraagt, en ook krijgt. Het stimuleren om zelf te eten gaat erg moeilijk.
Met een erg volle krop gewogen, en een prachtgewicht heeft hij eraan overgehouden.

Zazou - Dag 50 - 89 gram

Het jong van Kyra doet het steeds beter. Hij komt een paar gram per dag aan, en groeit nu eindelijk ook wat sneller.

Jong Kyra - Dag 15 - 39 gram

Waarschijnlijk zal dit de laatste dagfoto van dit jong zijn. het gaat erg slecht met het jong. vanavond woog hij nog maar 11 gram. OMdat de leur van de krop mij zorgen maakte heb ik met een lampje geschenen. Het zag er erg schuimig uit van binnen. Ik besloot om de krop leeg te drukken, met goed resultaat. Toen de krop leeg was, deze gevuld met warm water, en nogmaals uitgedrukt. Het was nog maar een klein valkje, waar weinig leven in zat. Toen de krop weer leeg was, heb ik hem een handvoeding gegeven met de kropnaald, in een handdoek gewikkeld, en op een kruik gezet. Na een half uurtje begon er wat meer leven in te komen.
Ik weet niet hoe het verder zal gaan, we duimen voor het jong.
Verder blijft het ook een raadsel, wat het slijm en het soort schuim in de krop deed. Zal P.D. iets verkeerds gevoerd hebben? Ik weet het niet. Maar gelukkig is het nu weg, en kan hij de krop nu verder normaal legen. Omdat het jong uit hetzelfde nest als het jong van Kyra komt, heb ik ze bij elkaar gelegd, om problemen van P.D. en K.C. uit te sluiten. Kyra en Rudie zitten er goed op en ze zullen hem ook voeren, omdat ze hem geaccepteerd hebben. helaas voor P.D. weer een grote teleurstelling.
Jong P.D. - Dag 10 - 11 gram

Jongen Sjors & Sjimmie

Jong 1 Sjors & Sjimmie - Dag 6 - 28 gram

Jong 2 Sjors & Sjimmie - Dag 5 - 19 gram

Jong 3 Sjors & Sjimmie - Dag 4 - 13 gram

Jongen Billy & Yellow

Jong 1 Billy & Yellow - Dag 3 - 12 gram

Jong 2 Billy & Yellow(jong 4 Sjors &Sjimmie) - Dag 2 - 8 gram

Jong 3 Billy & Yellow - Dag 1 - 4 gram

De eerste 2 eitjes van Pino zijn al bezig met uitkomen. Hopelijk zullen ze er morgen of overmorgen zijn.

Ook hebben wij vandaag een prachtige fallow pop aangeschaft. Deze zit de eerst komende 6 weken boven in een ruime kooi in quarantaine.
Dit is haar:

Wat een bjoetie hé ;)

groetjes Lique

bobbie

Hoi Lique,

Ach dat droppie. Wat goed dat je zo gehandeld hebt zeg. Je bent echt all round. Nou, ik duim mee hoor voor de kleine.

groetjes, Nel

Paul

Hoi Lique,

Wat raar van dat schuim je zou dan toch zeggen dat het voedsel in de krop aan het gisten was en dan is het heel goed om de krop dat leeg te maken.
Hopenlijk knapt het jong er van op en red hij het nu verder goed.
Jullie nieuwe aanwinst ziet er heel erg mooi uit als je hem zo zou zien zou je zeggen cinnamon maar door de rode ogen weet je gewoon zeker dat het een fallow is.

Groetjes, Paul

Lique

Hoi Nel en Paul,

Jammergenoeg heeft het jong het niet gered. Toen ik om kwart over 6 beneden kwam en het dekseltje van het nestkastje opentilde wist ik eigenlijk al genoeg zonder te kijken.
En ja hoor, daar lag hij.
Hier een foto van het jong, toen hij overleden was:
http://www.valkparkiet.org/forumupload/Sammy-R2-jong3-overleden.jpg
je kan zelf bepalen of je op de link klikt of niet.
het is erg jammer, maar voor jet jong misschien wel beter zo.

groetjes Lique

Suzanne

Hoi Lique,

Wat jammer zeg van dat jong. Maar je zag het al aankomen.

En wat is die fallow pop prachtig zeg! Ikke jaloers  :P. Is ze trouwens bont, ja toch?

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Nelleke

Hoi Lique,

Inderdaad heel jammer van de kleine. Je hebt in ieder  geval alles uit de kast gehaald om hem te redden.

En je nieuwe aanwinst is heeeeeeeeeeel mooi. Veel plezier daarmee.

Groetjes, Nel :)

Lin

He Lique,

Eerst durfde ik zowat niet je dagboek meer te lezen omdat er een paar waren dood gegaan. En nu leek alles weer goed te gaan (dacht ik) en dan dit weer. Wat erg zielig is dit weer. Hoe zag je eigenlijk dat het schuimde? Jij weet tenminste hoe je moet handelen ik zou het zelfs niet eens gezien hebben. Je hebt je best gedaan. En die andere kleintjes gaan gelukkig wel goed. Wat heb jij toch veel kleintjes, ben helemaal jaloers.

En over je nieuwe aanwinst wat een mooitje weer. Vind hem echt mooi!

Groeten, Lin

Lique

Hoi Suzanne, Nel en Lin,

Het is inderdaad heel jammer, maar gelukkig heeft hij niet lang geleden. Gisteravond merkte ik opeens op, dat zijn kroppie zo bollig was. Normaal gesproken hangt de krop erg, maar bij dit kleintje stond hij gewoon bol als een ballon.
Omdat een goed gevulde krop er altijd anders uit ziet, ben ik maar gaan schouwen. Toen zag ik duidelijk schuim zitten.
De vloeistof wat eruit kwam kan je vergelijken met spuug.

De fallow is inderdaad erg mooi. Ze heeft al een aantal jongen groot mogen brengen, met groot succes.
Maar het is geen bonte fallow. Het lijkt er wel wat op, maar ik kan nergens echte tekenen van bont zien.
De kop is wel erg geel, maar het is 100 % zeker een popje.

groetjes Lique

antoine

hoi lique,
wat jammer zeg dat er een jong valkje is overleden, maar wel goed dat het verder goed gaat!
die geelwangen zijn prachtig!! ben benieuwd of ze hun jonkies zelf zullen grootbrengen ;) ik volg mee!!
prachtige fallow pop hoor ;) lijkt sprekent op mijn fallow man :D nog lekker veel jonkies toegewenst !!!
succes!!
groetjes antoine