10 augustus 2025, 04:57:38

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2005

Gestart door Lique, 29 december 2004, 01:53:16

« vorige - volgende »

Marije

Wat fijn dat Sam weer lekker naar huis mag! :)
En wat is er dan met Rudie?
En natuurlijk: Gefeliciteerd met het 1e jong van 2005! ;D
Weet je al wat voor mutatie het is?
Groetjes,
Marije en Purrel

antoine

hoi,
leuk zeg dat je Sam terug mag gaan halen :)
wauwwwwwwww fantastisch dat het eerste jong er is ben lekker benieuwd ;) :D
groetjes antoine

Lique

17 januari 2005, 22:59:29 #137 Last Edit: 18 januari 2005, 00:17:06 by Angelique
Hoi allemaal,

Rudie en Sam zijn weer thuis.
Ik belde vanmiddag toen ik van mijn werk weer kwam naar Dr. Feld en gelijk zeiden ze al, dat Sam naar huis mocht, dat het onwijs goed met haar ging.
Ze voelde zich blijkbaar erg vies, na een hele week niet lekker wassen, en rondvliegen en knuffelen.
Ze wilde gelijk wassen:

Helaas zijn er een paar valkjes snotterig, Rudie, Yellow en Pino. Ze zitten niet in 1 kamervoliere, maar het lijkt wel hetzelfde. Hopelijk is het gewoon een verkoudheidje, maar ik heb voor alle zekerheid toch maar een test laten doen op rudie. Verder oogde hij erg goed, was niet mager, kortom zo op het oog lijkt hij supergezond.
Alleen ik wil toch maar even afwachten of de ontlasting ook goed is. Wel hebben ze een baytril kuurtje en medicatie om de luchtwegen te verwijden, zodat ademhalen wat makkelijker gaat.

Met het piepkuikentje gaat het onwijs goed. Zo te horen wordt hij erg goed gevoerd, en warm gehouden, want het jong is nauwelijks te zien op de webcam. Dit zal over ongeveer een weekje wel anders zijn hoor ;)

Hier een foto van het kleine babyvalkje:

het zal een wildkleur jong worden, net als de andere jongen van Sammy en Phoebe.

Ik heb besloten, dat Pino geen bevrucht eitje krijgt, en de nestkasten bij Pino en Jaco en Shaggy weg te halen. Dit voor hun eigen rust.

Met de valkjes die zich niet zo lekker voelen, zal alles weer helemaal goedkomen.

groetjes Lique

Agnes

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Marije

Aaaah, lieve Sam....ze ziet er goed uit hoor! ;D
Hopelijk is dat gesnotter idd maar een verkoudheidje, weer even in spanning zitten op de poepjes-uitslag.... :-/
Wat een prachtjong! Je kan 'm nu idd nog nergens vinden op de webcam, maar vanaf volgende week zal ik aan de buis gekluisterd zitten! :D
Sammetje zal nu wel de hele aond geen rust meer krijgen, al die kusjes en knuffels..... :P
Hierbij een kus voor Sam... :-*
Groetjes,
Marije en Purrel

boezempje

hai lique en peter

wat een lekker klein schatje is het zeg,erg lieff hoor.
en ben blij voor jullie dat sam weer thuis is hoor,
ik heb hem in het echt gezien en het is werkelijk een scheet die sam om zo verlieft op te worden,
geniet van de baby en sam.

gr essie

bobbie

Hoi Lique,

Heerlijk Sam zo weer te zien. Fijn dat ze weer thuis is.

Wat een scheetje die kleine zeg. Wat een plaatje, mijn moederhart wordt week :o
of kan dat niet bij vogels? Nou , bij mij wel hoor.

Geniet er van.

Groetjes, Nel

Irene

He lique,
wat een snoepie je eerste jong!
Nu op voor de andere eitjes!
En Sam weer op en top blij thuis te zijn? En Pino?

::) En hoe is Rudie nu, na zijn "nogal intieme onderzoek, voor de 2e keer" ;D ;D ;D Whahah hopelijk nogsteeds een beetje van slag en dus rustig?

groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

boezempje

hai lique

en hoe gaat het deze morgen met het kleintje en sam,
ben zo benieuwd ;)

gr essie

Sanna

Wouw! fantastisch dat het hele spul weer thuis is!! Gelukkig dat Sam zo goed is opgeknapt. Heeft Feld nog gezegd waarom hij hem langer gehouden heeft? Ik hoop dat de rest inderdaad gewoon een beetje verkouden is.
Succes met het kleintje van Sammy. Komen er nog meer aan? Zo ja, wanneer?? :P

Groetjes, Sanna

Lique

antoine

hoi lique,
wat leuk zeg dat er al een jong geboren is :) en dat het goed gaat met Sam ook
nog veel succes
groetjes antoine

Lique

Ik wilde net alles afsluiten, totdat ik nog ff gauw bij de kleine wilde kijken, of alles goed was.
Tot mijn grote verbazing was nummer 2 daar al!

Zijn het geen mopjes? ;D ;D
en wat een verschil al hé, vergeleken met het kleintje. Jong 1 is behoorlijk gegroeid in 1 dag tijd. Maar hij is dan ook al 3 gram aangekomen. Gisteren woog hij 4 gram, net als deze kleine en vandaag al 7 gram.

groetjes Lique

Gerda

Lique,

Wat vreselijk dat je die webcam in het blok hebt hangen. Ik zit maar te kijken en te kijken en moet toch eigenlijk al op bed liggen. Maar ik wil een glimp opvangen van de twee kleintje, maar tot nu toe zitten de ouders er breed voor.
Gelukkig kan ik de foto's bekijken. Wat een dotjes en tegelijkertijd wat een prehistorische monstertjes. Geweldig!!

Groetjes Gerda

Ed

Hoi Lique,

Ziet er goed uit hoor de 2 de al en inderdaad zeg wat een verschil van grote.

Groetjes
Ed