12 augustus 2025, 14:35:48

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2005

Gestart door Lique, 29 december 2004, 01:53:16

« vorige - volgende »

boezempje

hai lique

oohh lieff nummer 2 al.
van harte met de kleintjes en geniet er van.

gr essie

Marianne

Hoi Lique en Peter,

Wat geweldig dat Sammy weer thuis is.

Gefeliciteerd met de twee kleine donsjes.
Wat een verschil al in grootte. Die kuikens groeien echt als kool.
Veel succes met het grut.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Valerie

Sanna

Nou ja zeg :D. Vraag ik je gisteren rond 0.00 uur of jong 2 er al is, zeg je: neeee, die komt morgen pas! Had ik toch gelijk, hij lag er al te drogen :P. Nou gefeliciteerd hoor, jong 1 groeit al hard.

Groetjes, Sanna

Agnes

Wat lief zeg  :-* jong 1 en 2 zo knus bij elkaar. Op naar nummer 3.
Die webcam is inderdaad heel verslavend hoor! Hier hebben we hem ook regelmatig aan staan, en dan maar gluren of we een glimp kunnen opvangen van de jongen.
Nog niet gelukt hoor  :D maar we blijven stug volhouden  ;) ;)
Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Lique

19 januari 2005, 13:19:14 #155 Last Edit: 19 januari 2005, 13:27:18 by Angelique
Hoi allemaal,

Ja, ik dacht werkelijk, dat het jong pas vandaag zou komen.
Maar hij is voor midernacht geboren, omdat hij al redelijk opgedroogd was, toen ik hem pakte.
Het is wel weer superleuk hoor, al dat kleine grut om je heen. Alleen brengt het ook heel wat zorgen met je mee. Je wilt het allerbeste, voor zowel ouders als kleintjes.
Pino is sinds Sam terug gekomen is gestopt met broeden. Ze zit veel bij Sam te knuffelen, en je kan echt merken dat ze elkaar gemist hebben.
Sjors en sjimmie hadden ook een paar eitjes gelegd, en deze zijn bevrucht. Jaco en Shaggy wisselen de wacht, om te broeden.
Met Pino en rudie gaat het best goed eigenlijk, alleen ik maak me ernstige zorgen over Yellow. Ze is zo onwijs benauwd, en snakt soms naar adem. Ook niest ze achter mekaar door. Ze krijgt dan nu wel medicatie, maar ik hoop dat het gauw gaat werken.
Ik zet haar regelmatig in de badkamer, zodat ze kan stomen.
Ook heb ik met een bak kokend heet water op schoot gezeten, en een doek over me heen, met Yellow daarin. Jeetje wat was dat warm zeg. Yellow vond het ook heel warm, alleen kwam er veel snot los bij haar, wat ook het doel is van stomen.
Chico loopt haar de hele dag te versieren, alleen gaat Yellow daar niet echt op in. Wel wil ze geknuffeld worden door hem.

P.D. K.C. Loky en Kyra zaten apart in een kooitje. Gisteren heb ik Loky maar weer in de kamervoliere gezet, nadat ik zag dat ze haar gewoon aan het treiteren waren. Ze heeft haar pootjes kapot, en het bloedde als een rund.
Nu zit ze heel onderdanig onderin de kooi.

Jong nummer 5 (officiel) komt pas over een paar dagen.
Het liefst had ik hem bij Pino gelegd, ivm het leeftijdsverschil, alleen is dat niet meer mogelijk. Dus wordt het even afwachten. Eitje 3 & 4 waren naar Pino toegegaan.

Hier nog 2 mooie foto's van jong 1 & 2.

groetjes lique

Irene

Heej Lique,
nr 2 is er ook al? Wat een verrassing zeg! En wat een enorm verschil zeg tussen die 2, ongelovelijk!!!
Ik kom ze graag eens "live" bekijken!

Die arme Look, is ook altijd het zaadje zeg :-/. Hopelijk krijgt ze nu weer ffies rust!
En die arme Yellow; ik hoop dat ze snel opknapt.
Heb je Feld al gesproken, voor de uitslag van Rudie's ontlasting?
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Agnes

OOOOOOOHHHHHHH! Ik heb een kleintje live gezien! ;D ;D
Ze waren aan het voeren. Leuk om te zien joh!

Hopelijk is Yellow snel opgeknapt,
groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Lique

19 januari 2005, 15:37:46 #158 Last Edit: 19 januari 2005, 15:53:40 by Angelique
Hoi allemaal,

Hier de dagelijkse foto's van de kleintjes:

Dit is jong 1:

Dit is jong 2:

En hier de 2 kleintjes samen op de foto:

Het derde jong is ook al bezig met uitkomen :o. Dat is wel heel erg snel, maar ik ben er wel blij om, anders zou hij veel kleiner zijn als de andere 2 en meer kans op vertappen, of ondervoeding, dus kans op te kleine valkjes.

Vandaag kon ik bellen voor het ontlastingonderzoek wat Rudie heeft gehad. Daar is helemaal niets uitgekomen. Dus mijn valken zijn "bacterie vrij". Bij sam en bij rudie is nu onderzoek geweest, dus ik neem aan dat de anderen ook gezond zijn.
Met Yellow gaat het nog steeds hetzelfde. Ik kan pas na een aantal dagen merken dat de baytril zijn werk doet met haar. Wat ik nu doe, met het stomen is heel goed gaven ze aan. Meer kan ik niet voor haar doen op dit moment.
Maar ik ben blij dat er geen ziekte heerst in onze huiskamer.

groetjes Lique

antoine

wat leuk zeg al twee jonkies :)
en wat zijn ze lief!!
nog veel succes
groetjes antoine

Marije

Ik heb ze ook gezien!!!!!!!!!!!!!! ;D
Ik keek net toevallig toen pappa kwam voeren en mamma even afloste, ze waren echt heeeeeeel duidelijk te zien! ;D :)
Echt een super gezicht! :)
Veel plezier met deze poepies!
Groetjes,
Marije en Purrel

Irene

:o :o jeetje nr 3 ook al? Wat een speedy is dat zeg! Die dacht zeker ook; " geen feest zonder mij!" Wauw; heerlijk weer die kleintjes om je heen, of niet? Zijn alle andere valken daar oo een beetje rustiger voor, of interesseerd ze dat geen biet? ;D

Fijn te horen dat er niets gevonden is bij Rudie, maar de vraag blijft dan "wat dan wel".
Ik hoop echt dat Yellie snel opknapt en je doet al alles wat je kunt, dus blijft er alleen het afwachten maar over. Niet het makkelijkste en het leukste, maar het zal tch moeten... :-/
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

bobbie

Hallo Lique,

Jeetje, wat een verschil van grootte zeg bij de jonkies. Wel enig om te volgen zeg.

Ik keek net weer op de webcam en er zaten toen 3 volwassen valkjes in, was wel apart.

Hopelijk zie ik binnenkort ook de jonkies in het nest.

Succes met alle gevederde vriendjes,

Doei, Nel

Rox4nne

IEEEEEE WAT LIEF!!  :D
Ik zit nu ook in het nestkast te kijken, en ze zitten er lekker met zn drieën op hoor! Zeker op kraamvisite!
Echt helemaal geweldig om te zien, lief lief!!
Oeh ik kan er bijna niet tegen, zo lief!  :)

Heel veel liefs en hele zachte knuffeltjes voor de kleine piepjes,
Roxanne

Lique

20 januari 2005, 14:18:06 #164 Last Edit: 20 januari 2005, 14:24:52 by Angelique
Hoi allemaal,

het gaat erg goed met het Jonge grut. Eitje nummer 3 zal vandaag uit gaan komen. ik hield het eitje net vast en ik voelde zijn snaveltje het eitje om hem heen weg pikken.

Hier een foto van jong 1 & jong 2 samen:

Hier jong 1:

Hier jong 2:

Kyra heeft vandaag ook haar eerste eitje gelegd.
Ik neem aan dat het Kyra haar eitje is namelijk, want P.D. legt altijd erg foute eitjes. Vaak zitten er kalkscheuren in, waardoor het eitje in een vroeg stadium afsterft. We hebben wel eens een jong van haar gehad, Sammie heet ze, en ze woont nu bij Nellie in katwijk aan Zee. P.D. heeft nog wel een dik kontje, dus ik neem aan, dat ze ook wel gauw zal leggen.

Het is wel telkens ruzie in de kooi waar P.D. K.C. en Kyra inzitten. K.C. wil Kyra er niet bij hebben, alleen als hij "zin" heeft, en Kyra wil dat P.D. weg gaat. De kooi zit dus vol bloedvlekjes van kapotte pootjes. Gelukkig niet zo erg dat ik moest behandelen.

Met Pino en Rudie gaat het erg goed. Yellow knapt stukje bij beetje ook steeds meer op gelukkig.
Rudie heeft het nestkastje van Pino overgenomen zo te zien. Hij zit erg braaf te broeden. Ach, heeft hij ook wat te doen :D

Af en toe zijn de jongen te zien op de webcam, dat is altijd erg leuk om te zien.
Maar om het in het écht mee te maken, dat is geweldig :P

groetjes Lique