24 juni 2025, 16:56:36

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2005

Gestart door Lique, 29 december 2004, 01:53:16

« vorige - volgende »

Sanna

Aaaaaaaaaaaaaaaaaahhhh....... wat liiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeefffff :-* :-* :-*

Rianne

Gelukkig is het bij jou wel goed gegaan met de kwartels. Bij mijn moeder en haar vriend in de voliere ging het volledig mis. Ik zag zomaar 2 kuikens lopen. De volgende dag niet meer dus toen zei mijn moeder 'ga de voliere maar in'. Dus ik zoeken, vond ik er 1 dood. Maar er waren er 2 dus ik jaag de moeder van het nest. Vind ik allemaal dode kuikens tussen de eieren :'(  Gelukkig vond mijn moeder het andere jong dus ze heeft nu 1 kuiken, en die zit nu in de broed machine.

Lique

Hoi Anita, Sanna en Rianne,

Veel mensen krijgen op deze manier geen kwarteljongen.
Mensen laten de eieren uitkomen in de broedmachine, omdat  de kwartels zelf niet broeden. Dat ze broeden komt weinig voor.
Wij hebben 1 keer eerder een kwarteljong gehad. Deze eitjes waren uitgebroed door Yellow (valkje). Toen het eerste jong geboren was, werd deze zowel door de kwartels als de valkjes aangevallen. Hij heeft het dus niet overleefd.

Jeetje rianne, dat is even schrikken als ze allemaal dood in het nest liggen. Hopelijk gaat het nu in de broedmachine wel goed.

Vannacht zijn er weer 2 kleine kwartels geboren. 1 daarvan is meer geel als de anderen. Misschien dat dit een hennetje is, en de andere 3 een haantje?

Suzanne

Hoi Lique,

Wat zijn ze ontzettend schattig om te zien zeg, die kwartel jong. Echt heel lief  :-*. Veel plezier met ze!

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Rianne

Hey Lique,

het kan ook voorkomen dat een jong helemaal geel is. :) Of het iets met het geslacht te maken heeft weet ik niet.

KoosjeTweety

Hej Lique
Wat leuk zeg! Kleine Kwarteltjes.
En dan nog door paps en mams uitgebroed.
Lief hoor!

Klopt het dat deze veel sneller zelfstandig zijn?
9 Weken te vroeg!
Maar ze maakt het goed

Jeroen N

Hoi Lique,

wat een mooie kwartel jongen  ;D gefeliciteerd! Ze zijn zo lief gestreept ::)

Gaat het verder ook allemaal goed met de valkjes?

Heel veel succes, en veel plezier met je nieuwe jongen groeten Jeroen

Valerie

Oooooh Angelique! Hoe lief! Zo'n lieve schattige donsjes. Krijg je meteen zin om eentje op te halen. :)
Zag ik dat nou goed? Haatje wil wipwappen terwijl vrouwtje aan het broeden is?  ;D

Carine

Hallo Lique!!!
Ik had een vraagje, heb jij nog lutino popjes zitten? en als dit zo is hoe oud zijn die dan? en wanneer zouden die weg mogen? We weten het nog niet zeker hoor, maar eventjes voor de zekerheid vragen of ze wel beschikbaar zijn ;)
Groetjes, Carine en een knuffel van Zazou! :-*

Joyce28

Leuk die kwarteltjes,lieve koppies
Maar zit meer te wachten op valkenfotootjes ;D :P

Rox4nne

Haai Lique,

Nouhoooou! Wat een lieve kwarteltjes!
Ik wil ze allemaal heel hard knijpen! Wat een baby's zeg, wowie!
EN ZO KLEEEEEEIIIIN!!! >.<

Ik kom ze snel eens bewonderen!

Liefs,
Roxanne

Urban Leopard

Geweldig, die kleine kwarteltjes :)

Ben erg benieuwd, we zullen ze zien maandagavond :)

Liefs,

Cor, Petra en Cheeky

Gerda

Hoi Lique,

Ja schattig die kwarteltjes. Ik sta vaak in Artis bij de uitkomende kwarteltjes te kijken. En dan zo'n enorme groep van die donsjes onder de warmtelamp!! Dat is schitterend.

Vroeger had mijn vader ook kwartels in de voliere. En dan liepen er elk jaar ook weer een par van die pluizebolletjes rond!!

Groetjes Gerda

Lin

Hey Lique,

voor mijn doen ben ik hier al een tijd niet geweest. Wat leuk die kleine kwarteltjes. Ik hoop dat daar alles mee goed blijft gaan. Ik heb ook het filmpje gezien van julie koppel dat elkaar voert. Het is net een jong met een ouder. Echt heel apart om dat te zien. Ik hoorde ook dat je weer een aantal mensen gaat blij maken die een dagboek hebben. Dat is wel weer leuk voor je dat je die dan kan blijven volgen.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kirsten

Hoi Lique,

Oh wat prachtig die kwarteljongen,. jeetje en wat veel eigenlijk :D Zijn werkelijk moppies om te zien en wat fijn dat alles goed gaat

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------