12 mei 2025, 14:58:47

5 mannetjes, en 2 popjes

Gestart door ROCKS, 27 december 2004, 18:49:28

« vorige - volgende »

ROCKS

Hallo, ik heb een vraag die ik jullie voor wil
leggen. Ik heb momenteel 5 mannetjes en maar 2 popjes
zitten. De mannetjes willen wel met de popjes,maar de dames willen echt niet!! Ik moet dus echt een keuze gaan maken wat ik moet gaan doen. Maar er zal er minstens 1, misschien wel 2 weg moeten. Er zit een mannetje bij die zo toe is aan een popje da's gewoon zielig om te zien. Rocky, een popje, zit nu te broeden op twee eitjes die ik van Peter en
Angelique heb gekregen. Haar eigen eitjes waren niet bevrucht want er mag geen mannetje bij haar in de buurt      komen. Van Lique eitjes gehad die misschien wel bevrucht
zijn, en daar broedt ze nu al een paar dagen op. Coco, het mannetje dat echt aan een popje toe is, riskeert zowat zijn leven om bij de eitjes te komen, en als het hem lukt gaat
ie erop zitten en broeden maar! Het is een echt vadertje,
En dan vind ik Cocootje zo zielig dat ik denk dat hij naar iemand moet met meerdere popjes, en dan misschien een
koppeltje kan worden met een van die popjes.
Dan is er nog Dopey, een mannetje van net 5 maanden,en echt een gezelligheidsdier. Hij geniet van alle andere
valkjes en gaat ook al een beetje macho lopen doen, ook
naar de andere mannetjes toe. Zelfs zijn eigen broertje probeert ie te versieren. Dopey moet echt naar iemand die
ook al valkjes heeft. Hij zegt Coco, dat hoort ie van Coco
natuurlijk en hij leert snel andere dingetjes.
Ik moet er nog niet aan denken dat er 1 of 2 weg moeten, maar het is beter voor de  verhouding mannetjes/popjes.Wist je maar als je er een jong valkje bij neemt wat het geslacht is, dan was het allemaal een stuk minder moeilijk.
Wie heeft er goede raad voor me wat ik zou kunnen doen, ik
wil er niet nog meer bij dus da's geen optie. Een popje ruilen voor een mannetje zou nog kunnen. En mocht je een plekkie hebben voor Dopey, of Coco, laat me het dan weten,
please? Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Karin

Hoi Nellie,

Misschien makkelijk als je er even bij zet wat voor kleur ze hebben en waar je woont. Ik zoek zelf nog een tam lutino gepareld mannetje of een cinnamon gepareld witmasker mannetje voor één van mijn popjes, maar ik denk niet dat die erbij zit hè ?  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ROCKS

Hoi Karin, ik weet niet goed wat Dopey is, maar hij is wit met gele streepjes/ vlekjes. Ik weet niet goed hoe ik hem moet omschrijven, een lutino? Rocky en Coco zijn wel lutino's, maar Dopey is net ff anders, ik kan wel een foto maken, van hem, maar moet hem dan naar je mail sturen, want ik weet nog niet hoe het moet op het forum. Laat maar weten, oke?
Groetjes, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Karin

Ja hoor, stuur het me maar  ;D Als het goed is is mijn emailadres gewoon te zien in mijn profiel.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Karin,

In je profiel is geen email adres meer zichtbaar als het goed is dit komt omdat er in het verleden wel eens misbruik van gemaakt is.
Je kan altijd via een IM even je email adres doorgeven.

Groetjes, Paul

ROCKS

Hoi Karin, als het goed is komt Paul een dezer dagen langs en dan vraag ik hem wel wat het nou is, oke? En ik stuur je een foto zodra ik er 1 heb.
Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Karin

Ok, ik zal je per IM mijn emailadres sturen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Olga en Hans

Hallo Nellie,

Wij zijn op zoek naar een tam mannetje voor bij onze 2 popjes. Hij zou bij ons een goed tehuis krijgen, een kamervoliere en ze mogen elke dag los vliegen.
Ik weet niet waar je woont, maar als je het wat vind, horen we het wel.

Groetjes Hans en Olga.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

ROCKS

Nou, aanstaande zondag komen Hans en Olga bij ons op visite, en heel misschien gaat er 1 van de mannetjes Coco of Dopey met hun mee naar hun twee popjes. Spannend, en ik heb er meer moeite mee dan ik van te voren had gedacht te hebben, alleen het idee al. Maar we doen het niet voor onszelf, maar voor de valkjes, en daar maar aan denken. We hebben wel al afgesproken dat als het niet gaat of echt niet klikt met de dames dat hij dan terug komt. Om Dopey maak ik me niet druk , om Coco wel, dat is zo'n apart geval. Maar ik heb er wel vertrouwen in dat hij het bij Hans en Olga heel goed zal krijgen, wie het ook wordt!
Nellie    oh ja : HAPPY NEW YEAR EVERYBODY!!!

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Olga en Hans

Hallo Nellie,

Jullie ook een heel gelukkig, goed en gezond 2005. Dit wensen wij natuurlijk iedereen toe en ook voor alle dieren en alle valkjes.
Morgen komen wij naar je toe en zelfs onze jongste zoon wil graag mee. Wij zijn ook heel benieuwd hoe het zal gaan, maar we hebben alle vertrouwen er in dat Coco of Dopey het met die 2 lievertjes van ons, Tjico en Spykie, het zullen vinden. Dat je het er moeilijk mee hebt dat er 1 weg gaat, kunnen we heel goed begrijpen  :(, maar gaat het niet dan heb je echt de garantie dat hij terug komt  :).
Tot morgen.

Groetjes Hans en Olga.

Yoeri    17-05-1993

adnaloj

hai,

ik heb je verhaal net gelezen.,
en ik geloof dat je valkjes op een goeie plek komen,
ts altijd jammer.. en inderdaad als er een andere oplossing was geweest had je het gedaan natuurlijk.,
groetjes jolanda

Olga en Hans

Hoi,

Nou Dopye is met ons mee gegaan en omdat Dopye de naam Coco al zei, hebben Nellie en Danny en wij besloten om hem nu Coco te noemen.
Coco is de volgende dag al bij onze popjes Tjico en Spykie in de kooi gegaan en het gaat hartstikke goed, hij krijgt van 2 dames de aandacht, want die willen wel  :D :D.
Uit de kooi vinden ze natuurlijk ook het einde en Coco weet echt heel goed al de weg.

Groetjes Hans en Olga.

Yoeri    17-05-1993