17 mei 2025, 17:47:09

tros gierst

Gestart door bolleke, 22 december 2004, 01:15:29

« vorige - volgende »

bolleke

hoi ik ben guido en heb een vraag over trosgierst
ik heb horen zeggen dat je maar één keer per week gierst mag geven omdat hij anders zijn gewone voeding niet meer zal willen.
nu heb ik wel ondervonden dat onze bol (mijn valkje) heel gek is van gierst want als ik nog maar een stukje laat zien dan krijg ik alles van hem gedaan en daarom wil ik hem ook verwennen maar ik wil ook geen schade aan de gezondheid toebrengen want daar zou ik spijt van hebben want hij is nu 8 weken bij ons ik heb met vele uren te spenderen toch al wat bereikt aangezien onze bol geen jonkie uit de nest is en ik de echte leeftijd niet ken  komt hij uit mijn mond eten halen en ook vragen hij vliegt rond en gaat vanzelf terug naar zen kooi en hij fluit al een aardig melodietje mee das niet slecht hé van onze bol
al vast bedankt voor enige reaktie groetjes guido

Tara

Hoi,

dat is zeker niet slecht van jullie Bolleke :-).
Ik denk dat je hem niet als oud valkje gekocht hebt hoor, maar dat ie van 2004 is dus.
Naar mijn weten mag je per valk 3 stengels per week geven, niet meer. Ja ze kunnen er 'verslaafd' aan raken, maar dat is ook als je steeds een nieuwe stengel geeft wanneer de ene op is.
Je kan ook met andere lekkernijen gaan spelen, bijvoorbeeld sommigen zijn gek op appel, of witlof, ...
Je moet leren wat hij graag zal eten :-).

Groetjes, Tara

Karin

3 stengels is vrij veel. Ik geef er maximaal 2, maar meestal hooguit 1 per week. Maar ik sla vaak een weekje over. En het ligt er natuurlijk ook aan of het valkje binnen of buiten zit. Binnen zullen ze minder verbranden en dus eerder er vet van worden. Maar knip gewoon zo'n stengel in kleine stukjes en dan kun je iedere dag wat geven .

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Riny

Hallo allemaal
Bij mij krijgen ze in de winter 1 x per week trosgierst.
Ik hang dan ongeveer 2 stuks per valk in de voliere.In het broedseizoen is er altijd volop trosgierst in de voliere aanwezig, omdat ze daar ook de kleintjes mee  voeren.
Groetjes RINY

antoine

hoi,
ik zorg gewoon dat er altijd trosgierst in de volière aanwezig is! zeker wanneer ze broeden is er extra veel!
groetjes antoine

bolleke

hé idereen bedankt voor de snelle reaktie

groetjes guido

Flup

Mijn valkparkieten krijgen 2 stregels per week ( Ze zijn met 2. ) als ik ze ga voeren. Maar als ik dan even blijf kijken dan hebben ze toch liever hun voer want dat eten ze eerst op en dan pas de trosgierst.

Groetjes,
Flup.

Riny

Hallo allemaal
Dat is bij mij anders.Ze weten precies in welke emmer ik de trosgierst heb zitten.Als ik daarmaa de voliere binnen kom wordt er geen kiemvoer gegeten ,eerst trosgierst.
Groetjes RINY