17 mei 2025, 23:25:29

drink meer dan voorheen

Gestart door Peter & Diana, 23 december 2004, 21:50:00

« vorige - volgende »

Peter & Diana

Onze valkparkiet Taco een zeer lief mannetje is inmiddels de 10 jaar gepaseerd. De laatste tijd valt het ons op dat Taco meer water gaat drinken. vraag: kan dat duiden (als bij mensen en andere dieren) op een nierkwaal? en is daar iets aan te doen. Of maken we ons druk voor niks? hij eet goed is allert en zeker niet zielig.

groetjes
P & D

Annouschka

Hoi,

idd, dat kan duiden op een nierkwaal, maar kan nog veel andere redenen hebben.
Ik zou toch eens langslopen bij een goeie vogeldierenarts.

Ik weet niet of aan een nierkwaal nog wat te doen valt.

groetjes
Annouschka

Paul

Hoi Peter & Diana,

Je kan het beste de ontlasting even en de gaten houden.
Dat moet een vaste ontlasting zijn die groen is met een wit hoedje erop.
Als er iets is met de nieren zal je daar zeker een verschil in zien.
Merk je verder ook ander gedrag dat Taco rustiger is of anders slaapt?
Ook kunnen vogels dacht ik ook suikerziekte krijgen dan gaan ze ook veel drinken.
Het hoeft verder niks speciaals te zijn het kan ook zijn doordat het nu warmer is in huis en een droge lucht dat hij meer gaat drinken misschien.
Bij tweifel kan je altijd het beste een vogelarts raadplegen een gewone dierenarts weet vaak weinig van vogels.

Groetjes, Paul

Peter & Diana

dankje Paul
volgens ons is met ontlasting of gedrag niks mis. maar centrale verwarming of suiker kan misschien. We laten ons toppertje voor de zekerheid effe checke
beste wensen
P & D

CitaatHoi Peter & Diana,

Je kan het beste de ontlasting even en de gaten houden.
Dat moet een vaste ontlasting zijn die groen is met een wit hoedje erop.
Als er iets is met de nieren zal je daar zeker een verschil in zien.
Merk je verder ook ander gedrag dat Taco rustiger is of anders slaapt?
Ook kunnen vogels dacht ik ook suikerziekte krijgen dan gaan ze ook veel drinken.
Het hoeft verder niks speciaals te zijn het kan ook zijn doordat het nu warmer is in huis en een droge lucht dat hij meer gaat drinken misschien.
Bij tweifel kan je altijd het beste een vogelarts raadplegen een gewone dierenarts weet vaak weinig van vogels.

Groetjes, Paul

Peter & Diana

dankjullie wel
We hopen dat het de droge lucht van o.a. de centrale verwarming is. Maar laten Taco voor de zekerheid ff checke
groetjes en alvast de beste wensen
P & D

Sanna

Citaatmaar centrale verwarming of suiker kan misschien

Hallo Peter & Diana,

Geven jullie suiker door het water? En gebeurt dat misschien sinds kort? Want valkjes zijn zoetekouwen. Die van mij moesten een keer aan de antibiotica en om te zorgen dat ze het water nog wel zouden drinken moets ik het aanzoeten. Blijkbaar heb ik teveel druivesuiker gebruikt, want ze dronken het als limonade :D. Ik was dus ook bang voor een nieraandoening, maar ik had het gewoon te zoet gemaakt. En dat vonden ze heerlijk ;D.
Maar je gaat toch hopenlijk nog wel even bij de dierenarts checken he?

Succes en groetjes, Sanna