4 mei 2025, 15:54:25

Witlof

Gestart door DeesDoos, 19 december 2004, 20:31:36

« vorige - volgende »

DeesDoos

Hallo mensen,

Ik geef m'n valkjes regelmatig wat lekkers zoals sla en wortel, maar ik heb ze nog nooit witlof gegeven en kan helaas niet meer die lijst vinden van wat ze wel en niet mochten. weten jullie misschien de link en of een antwoord op of ze dit mogen? ik hoor het graag anders zijn de blaadjes voor de cavia ;)

Groetjes Desire

bobbie

Hallo Desiree,

Ja hoor, ze mogen witlof. Mijn valkjes zijn er gek op.

Ik geef witlof ongeveer 1 x per week een blaadje. Ik koop het speciaal voor de vogels (mijn papegaaien lusten het ook graag) omdat wij zelf nooit witlof eten. Ik mag ook wel eens bij de groenteboer wat losse blaadjes pakken want die weet dat ik het speciaal voor mijn vogels koop.

Doei, Nel :)

DeesDoos

Hallo Nel,

Dank je wel voor je antwoord. ik heb gelijk de blaadjes in de kooit gedaan. wij eten best wel veel groenten dus ik doe vaak een blaadje of een stukje van wat wij eten in de kooi :) er zit er nu 1tje driftig aan te knabbelen dus denk wel dat ze het lekker vinden  ;D ik heb 2 valkjes pas sins van de week dus het is altijd maar even afwachten wat ze wel of niet eten :) waarschijnlijk hebben ze bij het vorige baasje (danielle) ook witlof gekregen :) ze aten ook al wortel dus tot en met woensdag hebben ze even pech anders heb ik zometeen vogeltjes aan de diaree...

groetjes Desire

Tara

Hoi Dees,

ik geef ook regelmatig witlof, het is ook goed voor ze, en ze zijn er hier echt dol op :-).
Het kan dus idd zoals Nel al zei geen kwaad, het is juist goed :-).

Groetjes, Tara