6 mei 2025, 01:09:01

Tips

Gestart door Flup, 17 december 2004, 17:09:58

« vorige - volgende »

Flup

Hey,
ik heb allang niet meer van me laten horen maar er waren telkens problemen met de computer.
Ik heb er ondertussen een tweede valkje bij ( 2 maanden ) en die is echt een pientere vogel. Heel aggresief ook !!!!
Maar nu: Heeft er iemand soms tips i.v.m. de voeding tijdens de winterperiode. Moet ik dan soms wat anders geven ????

Groetjes,
Flup.

Tara

Hoi Flup,

heb je je valkjes binnen? Dan hoef je niets speciaals bij te geven, het is gewoon hetzelfde als anders.
twee maanden is best jong, wordt makkelijk tam maken dus, hij eet hopelijk toch wel zelfstandig?

Groetjes, Tara

Flup

Ik heb voor mijn valkjes zelf een kooi gebouwd en die staan in het tuinhuis. ( Vroeger hadden we papegaaien binnen maar omdat we daart niet zo een goede ervaringen mee hebben zitten de valkjes in het tuinhuisje ). Nu, toen ik ze een keer ging voeren, merkte ik dat het water bevroren was. Hoe kan ik dat verhelpen ?

Flabber is echt een aggresieve vogel, wie heeft er daar tips voor ?

Groetjes,
Flup.

Paul

Hoi Flup,

Je hebt voor waterbakjes speciale verwarmingen om de vorst eruit te houden en het water bevriest dan niet.
Je zou wel wat druivesuiker door het water kunnen doen maar dat mogen ze niet langer dan 2 weken achter elkaar hebben dus dat kan je af en toe wel geven maar niet te vaak.

Groetjes, Paul

Flup

Zou ik mijn valkjes niet beter tijdens de winterperiode binenhalen ?
Vanddag hebben ze niets kunnen drinken want hun water was vastgevroren.
Groetjes,
Flup.

Paul

Hoi Flup,

Als ze geen water hebben is dat niet goed ze moeten kunnen drinken.
Als je geen mogelijkheid hebt om het water niet te laten bevriezen kan je ze beter binnen halen als je de mogelijkheid hebt.
Zeker als het blijft vriezen zouden ze dus amper water krijgen zo :-(
Je kan ze dan het beste pas weer buiten zetten als het weer echt warmer gaat worden.

Groetjes, Paul

Riny

Hallo allemaal
Mijn valkparkieten zitten in een buitenvoliere .Iedere avond haal ik het water weg in de winter en 's morgens krijgen ze vers water.Dit gaat prima zo want volgens mij drinken ze 's nachts toch niet.
Groetjes RINY