Coco, Pukkie, Punky, Minggu en Einstein

Gestart door Kolkkie, 5 juli 2003, 15:21:35

« vorige - volgende »

Andrea

Hoi Mariska,

Ik moest even zoeken naar je dagboek en zag dat ie inmiddels al op de 2e pagina stond.
Je bent vast druk met je nieuwe werk. De laatste tijd ben ik ook druk en ik kom dan minder op de site.
Hoe is het met die kanjers van je?
Krijgen Pukkie en Punky als een oogje op elkaar? ;)
Sparkle en Binkie, en met name Sparkle heeft echt last van de kriebels. Laatst zag ik dat Sparkle in een hoekje van de kooi typisch gedrag vertoonde. Ze zwaaide met haar kop heen en weer en maakte daardoor een ophoging om haar heen van beukensnippers. Haar staart stond helemaal wijd uit en Binkie liep er al deuntjes fluitend er om heen te paraderen.
Als je dan bij Sparkle komt verdedigt ze haar geimproviceerde nest met hand en tand, of te wel in haar geval: de snavel :D

Geef je Coco, Pukkie, Punky, Minggu en Einstein een knuffel van mij?
Ik ben benieuwt naar nieuwe foto's van ze. En anders kom ik binnenkort wel een keer langs ;)

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Kolkkie

Hoi allemaal,

Ik heb het stof maar eens van mijn dagboek geblazen, zolang heb ik er al niets meer in gezet.

Het is hier vrij rustig met mijn kanjers, het gaat zo allemaal zijn gangetje.
Punky is weer in de rui. Hij had weer wat nieuwe veerhulsjes op zijn koppie met gele veertjes  :P. Ook is hij zijn 2 grootste staartveren kwijt. Het is wel een raar gezicht Punky met een iets kortere staart.
Ik hoop dat punky dus snel een geel koppie heeft en dat zijn staart snel weer lang is.

Pukkie, Coco en Minggu zijn 3 grote slijmballen. Als het aan die 3 lag worden ze de hele dag gekroeld. Verwende nesten van mij :D.

Einstein lijkt ook van kroelen te gaan houden. De laatste tijd kan ik haar af en toe een keer kroelen door de tralies van de voliere. Ze komt dan naar mij toe en ik maar kroelen, al is het niet erg lang.
Eerder kon ik dat niet met haar. Toch wel een beetje raar, dat het na al die jaren ineens wel kan.
Het is natuurlijk wel erg leuk dat ze het ineens wel wil.

Verder heb ik wat foto's gemaakt van mijn kanjers. Het zijn er aardig wat :D.

Om te beginnen met Punky. Eerst zijn koppie, daar kan je de nieuwe veerhulsjes zien.

Net als Minggu is Punky een fervent luxaflexhanger.

Punky kreeg opeens visite van Pukkie in de luxaflex, terwijl Pukkie daar voorheen nooit in ging hangen.

Om verder te gaan met Pukkie vond ik deze wel apart. Gekroeld worden in de voliere terwijl je op de kop hangt :-/. Het is maar wat je leuk en lekker vind :D

Bij sommige valkjes komt er ineens heel wat jaloersigheid naar boven, in dit geval bij Coco ::).

Coco was ook erg benieuwd naar de inhoud van de tafel die beneden staat. In die tafel zit glas waardoor je een beetje je eigen tafel kan maken.
Op dit moment lagen er schelpen en schelpenzand in. Ook dat werden leuke plaatjes, al is er 1 niet zo scherp.

Nog een beetje verontwaardigd kijken als je op de foto wordt gezet  ;D.

Het resultaat van gewandel door het schelpenzand (het lag zo mooi glad).

Om af te sluiten nog 2 foto's van Minggu. Ze is gewoon een lekker en leuk valkje.

Dit was het voorlopig weer ff :D.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Marianne

Hoi Mariska,

Ik heb genoten van de foto's van je kanjers!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Paul

Hoi Mariska,

Erg gave foto's die je gepost hebt :-)
Mingu is erg mooi geworden de veren zijn een stuk mooier nu dan een tijdje geleden vind ik :-)
Nog even een vraagje over de kale plek achter de kuif van Mingu.
Heeft mingu daar ook zoveel veren zitten want Kleintje heeft daar totaal geen kale plek zitten maar die krijgt natuurlijk ook elke dag veergroeimiddel he :-)
Maar daar was ik even benieuwd naar omdat Mingu een zusje van Kleintje is.

Groetjes, Paul

Kolkkie

Hoi Paul,

Ik zal daar vanmiddag wel even naar kijken, want ik sta op het punt om naar mijn werk te gaan.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Kolkkie

CitaatHoi Mariska,

Nog even een vraagje over de kale plek achter de kuif van Mingu.
Heeft mingu daar ook zoveel veren zitten want Kleintje heeft daar totaal geen kale plek zitten maar die krijgt natuurlijk ook elke dag veergroeimiddel he :-)
Maar daar was ik even benieuwd naar omdat Mingu een zusje van Kleintje is.

Hoi Paul,

Ik heb Minggu net even grondig bestudeerd. Ze heeft geen zichtbare kale plek achter haar kuif zitten, ze is daar goed bevederd.
Zo zus zo zusje.

Groetjes,

Mariska

Rene

Hoi Mariska,

Leuke fotos die je hebt gepost ;) De valkjes zien toch altijd wel weer kans je te verbazen met hun gedrag :D

De laatste van minggu is helemaal super, borst vooruit, kin omhoog, echt een beauty zoals ze daar zit :)

Groetjes,

-- Rene

Kolkkie

CitaatHoi Mariska,

Leuke fotos die je hebt gepost ;) De valkjes zien toch altijd wel weer kans je te verbazen met hun gedrag :D

De laatste van minggu is helemaal super, borst vooruit, kin omhoog, echt een beauty zoals ze daar zit :)

Groetjes,

-- Rene

Hoi Rene,

Ze blijven mij echt verbazen. Mijn stoute beesies :D.

Minggu is echt stoer geworden he :P. Ze ziet er echt mooi uit nu. Goed bevederd en zo trots als een pauw :D.

Groetje,s

Mariska

Kolkkie

Hoi,

Punky verliest op dit moment zijn grotere veren. Zijn 2 staartveren is hij al kwijt en zo langzamerhand beginnen ook zijn vleugelpennen uit te vallen.

Ik hoop dat hij binnen afzienbare tijd een lekker geel koppie heeft.

Ik heb ook nog leuke foto's gemaakt van Coco, deze zal ik binnenkort wel in mijn dagboek zetten.
De tijd om ze te verkleinen ontbreekt een beetje.

Groetjes,

Mariska

Andrea

1 december 2004, 23:53:24 #714 Last Edit: 1 december 2004, 23:54:29 by Andrea
Hoi Mariska,

Ja tijd... ::), daar ontbreekt het mij ook vaak aan. Nog zoveel dingen te willen doen, maat te weinig tijd.
Ach, ja, wat in het vat zit verzuurt niet zeggen ze. Alleen dan moet je niet zo'n pietje ongeduld zijn als ik :D
Dus Punky begint zijn volwassen verenkleed langzaam aan te krijgen. Toch maar even genieten van zijn jeugdkleed, want ik kan me Binkie echt niet meer gepareld voorstellen, sinds hij zijn volwassen verenkleed heeft.

Geef die vijf kanjers maar een grote knuffel van mij,

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Kolkkie

18 januari 2005, 15:52:42 #715 Last Edit: 18 januari 2005, 16:06:57 by kolkkie
Hallo allemaal,

Eindelijk heb ik wat foto's verkleint van mijn kanjers. Alleen Minggu en Einstein heb ik nog geen goede/mooie foto's van kunnen maken.
Of ze bewogen net, of ze vlogen weg. Hopeloos af en toe :D :D.

Als eerste de beloofde leuke foto's van Coco.
Ik had macaroni klaargemaakt, en nou is Coco daar helemaal verzot op.
Tegenwoordig leg ik naturelle macaroni op een klein schaaltje zodat Coco zijn eigen macaroni heeft zonder kerrie ed.

Hier zijn 2 foto's van mijn kleine vreetzakkie.

Hij kan zo lekker genieten van Macaroni  :P.

Laatste was ik een kast van mijn buro aan het schoonmaken/opruimen. In die kast heb ik alle spullen voor de vogels staan.
Pukkie was echt nieuwsgierig wat er nou in die kast te beleven viel, dus ze was daar lekker in gaan zitten.

Ze doet dat tegenwoordig wel vaker, in kastjes kruipen :D.

En dan hebben we ook nog foto's van Punky. Een foto van stoer gedrag en 1 foto van zijn koppie om te laten zien dat hij weer een stukje geler is geworden, al is het nog niet helemaal geel.

En ik heb nog een foto waar ze met z'n 4en op de deur zitten. Coco staat er niet op, het werd hem te druk daar.

Als laatste heb ik nog wat foto's van de 2 logeetjes van Andrea .
Eerst Binkie. Hij is echt een man geworden.

Hier Sparkle.

Als slot 2 foto's van Punky en Sparkle. Die 2 waren aan het flikvlooien met elkaar.

Groetjes,

Mariska

Andrea

18 januari 2005, 16:19:01 #716 Last Edit: 18 januari 2005, 16:20:05 by Andrea
Hoi Mariska,

Je hebt dus weer wat kiekjes van je kanjers gemaakt, stoer hoor Punky met de vleugels wijd.
Die is zich ook al als een echte macho aan het gedragen. Ik ben benieuwt als hij straks helemaal een geel koppie heeft 8)
Dat met dat rommelen van de snavel tegen bijvoorbeeld de rand van de kooi, wat Coco en Punky bij jou doen, heb ik bij Binkie eerder nog nooit gezien. Van de week begon meneer er ineens mee, als je terug trommelt, dan reageert ie daar terug op.
Leuke foto's verder,

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Kolkkie

18 januari 2005, 16:23:56 #717 Last Edit: 21 februari 2006, 07:35:08 by *Marianne*
CitaatVan de week begon meneer er ineens mee, als je terug trommelt, dan reageert ie daar terug op.
Leuke foto's verder

Hoi Andrea,

Wat leuk dat Binkie er nu ook al mee begint. Werd eens tijd haha.
Als ik hier met mijn vingers ergens tegenaan ga tikken, dan reageert 1 van de 2 mannekes wel erop. De ene keer is het Coco, de andere keer Punky.
Ik vind het wel wat hebben, 2 trommelaars in de kooi.
Gratis muziek ook nog :D :D.

Groetjes,

Mariska

Dagboek gesloten, er is een jaar niets ingeschreven.
Weer open, neem dan contact met mij op.
Groetjes Marianne