Nieuw tehuis gezocht voor 2 lutino valkjes

Gestart door Rick, 11 december 2004, 19:07:51

« vorige - volgende »

Rick

Hallo Iedereen

Ik zoek een nieuw thuis voor 2 lutino valkjes.Lees hieronder het rot leven wat ze tot nu toe hebben gehad.


Ik was 2 weken geleden in een tuincentrum (ik zal de naam niet noemen) en daar zaten 2 lutino valkjes met ernstig ontstoken oogjes.Ik heb toen  het hoofd van de dieren afdeling daar over aangesproken en hij zou er wat aan doen.Nou kom ik daar vandaag weer en wat blijkt ze hebben niets ondernomen om het te verhelpen.Ik weer naar het hoofd van de afdeling en hem aangesproken op zijn nalatigheid. Na overleg met hem heb ik de valkjes tegen een kleine vergoedeing mee naar huis gekregen.Ik ben nu de ontstoken oogjes aan het behandelen.Ik heb zelf 4 valkjes zitten dus ik heb geen ruimte voor deze 2 lutino`s. NU ZOEK IK IEMAND DIE DEZE 2 SCHATTEN EEN NIEUW THUIS KAN BIEDEN. Ze mogen pas bij me weg als hun oogjes weer goed zijn.Ik heb ze zelf voor 25 euro meegekregen.EEN GOED THUIS IS VOOR MIJ BELANGRIJKER DAN GELD. Je kan ze van me overnemen voor minder dan 25 euro. Ik betaal zelf de medicatie.Wie wil deze schatjes een nieuw thuis bieden??????
Het zijn volgens mij man en pop.

Ik hoop op veel reacties.


Groetjes Rick





Groetjes van Rick,Natasja en alle valkjes.


www.valkparkietenkwekerij.nl

R.I.P. Valko, Lyko, Binky, Lutie

tommy

hoi
Ik weet niet waar je woont, maar ik heb een klein schalige vogel opvang.
Ik betaal je niet, simpel omdat ik het geld niet heb.
Alles gaat in mijn opvang zitten.
Ik wil ze best een mooi plekkie geven in mijn voliere.
Laat maar weten of je het wat vind.

Grt Annemieke

H. de Vries

Hallo Rick,

Ik heb wel belangstelling voor jouw valkjes. Ik zelf heb er al 2 en de kooi is groot genoeg voor 4. Je kunt wel contact met mij opnemen via mijn e-mail adres (hdv1957@hotmail.com).
Ze zullen bij mij een goed tehuis vinden. ;)

Groetjes,
H(enk) de Vries

Valerie

Hoi Rick,
Ik vind het heel erg mooi wat jij voor die 2 valkjes doet! Dat moesten er meer doen! Knap hoor!  :)
Op zich zou ik ze wel graag overnemen, maar ik zit hier met 2 valkjes en een rosella die momenteel een kuurtje krijgen tegen een bacteriƫle infectie. Ik heb geen flauw idee in hoeverre dit schadelijk is, dus wil ik liever niks riskeren. ook moet er mss in de toekomst eerst nog een popje voor de rosella bij. Ik zou best wel graag een popje bij mijn valkjes hebben, maar ik denk ook niet dat het fijn is om die 2 lutino'tjes te scheiden.
Groetjes,
Valerie



Rick

Hallo iedereen

Ik heb goed nieuws.De valkjes hebben een nieuw thuis. Ze zitten nu nog bij mij ze gaan pas weg als ze beter zijn.Dat is medio februari.En veder wil ik jullie melden dat de A,I,D, achter het tuincentrum aangaat.Ik ben weer helemaal gelukkig.Nou moeten alleen de valkjes nog beter worden.

Rick
Groetjes van Rick,Natasja en alle valkjes.


www.valkparkietenkwekerij.nl

R.I.P. Valko, Lyko, Binky, Lutie

Paul

Hoi Rick,

Fijn dat de valkjes nu een goed thuis krijgen.
Houd er wel rekening mee dat ontstoken oogjes ook kunnen duiden op bijvoorbeeld papagaaienziekte :-(
Dus houd ze zeker gescheiden van je eigen valkjes voor minimaal 4 weken bijvoorbeeld.
Als ze verder goed opknappen kan het ook zijn dat het alleen ontstoken oogjes geweest zijn maar wil je het zeker weten zal je een uitstrijkje moeten laten maken en dat laten onderzoeken bij een dierenarts.
Hopenlijk knappen ze snel op en is er verder niks aan de hand.

Groetjes, Paul

Rick

Hoi Paul

Ze hebben allees ontstoken oogjes veder zijn ze gezond en heel erg actief.Maar waar kan je nog meer aan afleiden dat ze de papagaaienziekte hebben?Wat zijn veder de kenmerken.

Groetjes,

Rick
Groetjes van Rick,Natasja en alle valkjes.


www.valkparkietenkwekerij.nl

R.I.P. Valko, Lyko, Binky, Lutie

Paul

13 december 2004, 16:17:31 #7 Last Edit: 13 december 2004, 16:22:25 by Paul
Hoi Rick,

Met zekerheid is dat alleen af te leiden door een cloaca uitstrijkje te laten maken wat dan in een laboratorium op de kweek word gezet en dan onderzocht op de bacterie die voor papagaaienziekte zorgd.
Vaak hebben vogels die papagaaienziekte hebben ook hele vloeibare ontlasting die ook vaak aan de veren rond de cloaca blijft plakken.
Hier een stukje uit het verslag van Inger wat nog meer de verschijnselen kunnen zijn als ze het in erge mate al hebben:
Depressie, vermageren, slecht verenkleed, braken, niezen, neus- en ooguitvloeiing en ademhalingsmoeilijkheden. Papegaaien met papegaaienziekte vertonen meestal een klassiek verschijnsel: limoengroene diarree, daarnaast heeft het urinegedeelte (normaal het witte gedeelte) van de uitwerpselen vaak een gele kleur.
(het hele stukje kan je teruglezen bij:http://www.valkparkiet.com/nl/files/papegaaienziekteinger.htm )
Het kan ook zijn dat ze die verschijnselen een tijd niet hebben en voornamelijk drager zijn van de ziekte maar ze kunnen dan wel andere valkjes aansteken.
Maar als je de vogels appart hebt zitten en de oogjes genezen goed en ze hebben verder geen problemen met ontlasting dan hoeft er dus verder niks aan de hand te zijn en kunnen ze gewoon gezond zijn hoor.

Groetjes, Paul

Rick

Hoi Paul

Bedankt voor de tips.Veder is het vlakjes echt heel actief en zit strak in z,n veren en weeg iets te veel 140 gram dus daar gaan we nog aan werken.Hoe kan ik hem het best af laten vallen?? Veel laten vliegen maar zijn er nog meer methoden??

Rick
Groetjes van Rick,Natasja en alle valkjes.


www.valkparkietenkwekerij.nl

R.I.P. Valko, Lyko, Binky, Lutie

Paul

Hoi Rick,

Dat ze zo actief zijn is in elk geval een gezond teken want zieke valkjes zitten vaak heel stil op de stok.
140 gram lijkt me best zwaar maar de ene valk is zwaarder gebouwd dan de ander en om te weten of hij echt te dik is kan je aan het borstbeen voelen als je dat niet voelt zijn ze echt te dik.
Vliegen is een goeie oplossing en zeker een tijdje geen zonnepitten geven die maken ook erg dik en misschen hebben ze die juist wel voornamelijk gegeten de laatste tijd.
Verder hoef je echt niks speciaals te doen ze vallen best wel snel af als ze mogen vliegen en als ze het juiste voer krijgen en ik denk dat je dan over een week al verschil in gewicht zal merken.

Groetjes, Paul

Rick

Hoi Paul

Ik heb juist van het weekend teurlings 228 besteld bij de dierenzaak ik heb meerderen mensen in de omgeving van m,n wwonplaats die meedoen dus dat is lekker.En de vlakjes hadden inderdaad heel erg veel zonnepitten in het voer zitten.Maar het rare is het ene valkjes weegt 140 gram en eht andere 98 gram.Ik hou je via deze topic op de hoogte


Rick
Groetjes van Rick,Natasja en alle valkjes.


www.valkparkietenkwekerij.nl

R.I.P. Valko, Lyko, Binky, Lutie

Paul

13 december 2004, 17:38:00 #11 Last Edit: 14 december 2004, 01:26:59 by Paul
Hoi Rick,

Het is soms zo dat bepaalde valkjes geen zonnepitten eten maar alleen de gewone zaadjes.
Dus dat kan inderdaad de reden zijn dat de ene veel dikker is dan de ander.

Groetjes, Paul

adnaloj

hai rick

ik zou graag deze valkjes op willen nemen bij mijn andere schatjes..... ik ben woonzaam in assen en over de vergoeding komen we vast wel uit.
ik ben mega mega dol op lutino's! en twee erbij vindt ik geweldig. eventueel wil ik de oogjes ook wel behandelen dat heb ik namelijk als eens vaker gedaan bij redertjes..  ;)

ik hoor het graag.
mij email is jolandaharmes@home.nl

en ik hoop snel te horen
groetjes jolanda

Rick

Hallo allemaal

Ik wou even zeggen dat ik goed nieuws heb.De ontstoken oogjes zijn zo goed als genezen.De kuur is nog niet afgelopen maar het gaat zeker de goede kant op met ze.Volgende week mogen ze losvliegen.

Groetjes,

Rick
Groetjes van Rick,Natasja en alle valkjes.


www.valkparkietenkwekerij.nl

R.I.P. Valko, Lyko, Binky, Lutie

bobbie

Hoi Rick,

Hardstikke goed joh dat de oogjes zo goed als beter zijn.
Fijn dat je dit zo hebt aangepakt.

Ik begrijp dat ze ook al een goed tehuis krijgen. Mooi :).
Je hebt in ieder geval een zeer goede daad verricht.

Groetjes, Nel :)