14 mei 2025, 11:58:11

vreemde geluiden

Gestart door rico, 7 december 2004, 00:53:42

« vorige - volgende »

rico

Onze valkparkiet die wij sinds 3 weken hebben, wil graag met ons gezicht kroelen. Als wij dit doen komt hij helemaal tegen ons gezicht aanzitten en maakt zachte koerende geluidjes. Als we proberen om hem bij ons op de schouder te laten zitten of hem met de vinger aan te halen, dan dreigt hij om te bijten.

Wat betekenen deze geluidjes??

Annouschka

7 december 2004, 00:58:51 #1 Last Edit: 7 december 2004, 01:00:41 by Chewbakka
Hoi,

Zijn het van die zagende geluidjes?
ik denk dat je valkje bedelt dan.
Dat is typisch voor een jonge valk, geef hier wel niet aan toe want anders zal ie het blijven doen en ik weet hier uit ervaring met mijn papbekjes dat ze dat heel goed kunnen.
Het beste is eigenlijk om er niet op te reageren.

Als je valkje geen jong is, dan kan het zijn dat ie met je wil paren en daarom boos wordt als je hem wil weghalen.
Laat zien wie de baas is en laat niet zien als ie je bijt dat het pijn doet, trek je vinger niet terug want anders wint hij.

groetjes

Paul

Hoi Rico,

Hoe oud is jullie valkje en is het misschien een popje?
Dan kan het ook zijn dat die zachte geluidjes paargeluidjes zijn en dat ze broeds is.
Als dat zo is kan er best wel eens binnenkort een ei in de kooi liggen als ze al oud genoeg is.

Groetjes, Paul

rico

hoi Paul

zelf hebben we ook het idee dat ze broeds is, want haar staart gaat een beetje omhoog en de geluiden lijken daar wel een beetje op. We hebben in de winkel om een jonge vogel gevraagd maar hoe oud hij of zij is weten we niet!

we vonden haar wel onhandig soms en rustig, maar we denken ook dat ze nog moet wennen, iedere week doet hij weer iets nieuws!

groetjes

anja