15 mei 2025, 00:55:37

Snavel

Gestart door Roosje, 23 november 2004, 21:46:13

« vorige - volgende »

Roosje

Punky maakt de laatste tijd een apart geluid met z'n snavel, knarsen is het niet, want dat doet ie ook,het klinkt anders, een beetje zoals tikken maar dan zonder ergens op te tikken zegmaar, kan het niet zo goed uitleggen eigenlijk  ::) Weet iemand wat ik bedoel en wat het is? Hij doet het best veel ook als ie bij me zit.

suus

Hallo Roosje,

Is Punky een mannetje? Ik heb zelf 3 mannen in huis, en die doen het geluid na van een ventilator die op de lamellen gericht staat. Dat veroorzaakte een tikje iedere keer. Dit ging een dag zo door en nu doen ze het geluidje dus na!
Verder zou ik niet kunnen bedenken wat het zou kunnen zijn. Iemand anders nog ideeen?
Succes!
Groet
Suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Roosje

24 november 2004, 03:16:54 #2 Last Edit: 24 november 2004, 03:19:00 by Roosje
Ik weet het nog niet 100% want hij is nog niet door zn eerste rui maar ik kan er denk ik wel vanuit gaan dat het hee meneertje is, hij versiert alles wat ie versieren kan, tikt met zn snavel tegen dingen en fluit heel veel, hij doet ook al een paar deuntjes  ;D  Wat ie nu doet is voor zover ik weet geen geluidje uit de omgeving, hij maakt het geluidje ook niet zelf, het is alleen de tik van zn snavel.

Paul

Hoi Roosje,

Het is toch niet dat tikken wat je ook hoort als hij met zijn snavel zit te knarsen?
Dan hoor je soms ook een getik als ze dat doen.
Als ze dat doen zitten ze er lekker ontspannen bij en ze voelen zich lekker.

Groetjes, Paul

Roosje

Nee, dat is het dus niet, het is een hardere tik.

suus

En is het ook niet de tik van de snavel dan toch ergens tegen aan? Zo ja is het het macho mannen gedrag, zo nee, geef ik het op!!!
Groet
Suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Roosje

Laten we het dan maar opgeven  ::)

Lique

1 december 2004, 19:51:03 #7 Last Edit: 1 december 2004, 19:51:42 by Angelique
Bedoel je dit soort geluidjes, zoals Jaco ze maakt?:
http://valkparkiet.demon.nl/download/jacovoliere.wmv
Of van Jaco enShaggy?:
http://valkparkiet.demon.nl/download/jacoenshaggy.wmv

Roosje

Ik kan het nu niet beluisteren, dus dat doe ik later.

Roosje

Ik heb het gezien, punky maakt deze geluiden ook ,maar dat is niet wat ik bedoel. Haha, ik denk dat het gewoon iets van hem is.