11 mei 2025, 06:24:18

weekendje weg...

Gestart door Irene, 1 december 2004, 00:57:29

« vorige - volgende »

Irene

Hoi allemaal,
wij gaan aankomend weekend een weekendje weg, waar we hopen dat de sint ons nog opzoekt ;D. Maar mijn lieve schatten kunnen niet mee; nu gaan we van vrijdag middag tot maandag middag en wil mijn schoonvader ze zaterdag- en zondag avond  komen om ze eten te geven en te laten vliegen. Heel lief van hem, maar ik kom maar niet van het nare idee af dat er juist dan weer's nachts p[aniek is, etc. Ik zie ze haast al maandagochtend gestrekt in de kooi ::) overbezorgde ik.  Nu laten we wel een lamp branden met tijdschakelaar (hebben we nu ook wel), maar waar ik me het meeste "zorgen" om maak, of het niet te stil zal zijn. Nu laten we overdag de radio aan als we aan het werk zijn, maar ik vroeg me af of ik dat van het weekend ook moest doen, maar ja dan staat hij "s nachts ook aan. Maar dan hebben ze geen rust, of is dat niet erg?
hahaha ik word gek van mezelf dat ik me zo druk maak, maar ik wil toch ff weten wat jullie vinden ;D
groetjes van een eens weer veel te bezorgde irene :D ;D

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

bobbie

Hoi Irene,

Heb je al op de vakantieadressenpagina gekeken?
Dat zou ik doen als ik jou was. Je mag ze ook bij mij brengen. Ik woon in Vlaardingen, is dat erg ver van jou vandaan?

Als je ze toch thuislaat zou ik zeker de radio zachtjes aan laten staan.

Ik hoor het wel als je ze bij mij wilt laten logeren.

Groetjes Nel

Irene

Hoi Nel, ik woon in amersfoort, dus vlaardingen is me iets te ver,lief van je aanbod! Maar ik wil ze ook thuis laten hoor; is toch hun eigen omgeving, maar het gaat mij meer om "het stille in huis". Ach, ik zal er meer last en erg van hebben dan zij waarschijnlijk ;D :D
groetjes, irene

Paul

Hoi Irene,

Je moet de radio niet op 10 zetten maar als je hem zachtjes aan zet kan je hem gewoon dag en nacht aan laten voor die paar dagen ze slapen toch wel.
Ook hebben we hier dag en nacht licht niet echt fel maar ze kunnen er wel bij zien en ze slapen net zo goed.
Dus zorg in elk geval dat het niet pikkedonker is bij de kooi dan zal er niet snel paniek komen.

Groetjes, Paul

Kolkkie

Hoi Irene,

Zelf ben ik ook wel eens een weekendje weg. Mijn vader kijkt dan elke dag of ze nog voldoende voer hebben en hij verschoond het water.

Als ik weg ben is het doorgaans stil op mijn kamer want ik heb geen radio.
Wel laat ik mijn luxaflex open staan, want er komt 's avonds/'s nachts aardig wat licht naar binnen door de straatverlichting.
Licht zat.

Het is mij nog nooit opgevallen dat ze in 1 van die nachten compleet in paniek zijn geraakt.
Gelukkig gebeurd het hier ook niet zo heel erg snel.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Inger m

Hoi,
Ik denk dat dat geen probleem mag zijn voor ze. Ze zullen zich best vermaken. Ik zou de radio uitlaten en niet zachtjes aan laten staan. Dat geeft de vogels, met name 's nachts wat meer rust, dan constant geluiden te horen.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Irene

thanxs allemaal voor de geruststelling! Ja, je kan jezelf helemaal gek maken hoor ::). Ik weet wel dat het goed zal gaan, maar toch is het altijd ff fijn als dat nog even gezegd wordt; dus nogmaals bedankt!
groetjes, irene