12 mei 2025, 04:14:13

schrikken van vuurwerk

Gestart door Sjakkie, 24 november 2004, 17:15:21

« vorige - volgende »

Sjakkie

hallo allemaal,

Ik ben er al vroeg bij dat weet ik, maar toch even een vraagje over oud en nieuw. Mijn valkjes zijn vorig jaar met oud en nieuw heel erg geschrokken van het vuurwerk. tot bloedens aan toe. Pas geleden zijn ze ook 's nachts ergens van geschrokken waardoor er heel wat pennen uitgeslagen waren. ik vind dit zo zielig en hoop dat ik dit met oud en nieuw kan voorkomen. ze zitten gewoon binnen in huis. Zijn er mensen die tips hebben voor deze avond!!!

Sorry dat ik er al zo vroeg bij ben, maar dit vroeg ik me ineens af en tja dan moet ik een antwoord hebben ook.. haha!!   :D :D

groetjes

Marianne

Hallo,

Ik ken het probleem met het schrikken van vuurwerk niet.
Mijn valkjes zijn er nog nooit van geschrokken.

Is je valkje/ zijn je valkjes alleen thuis?
Misschien kan je een lamp aan laten , de gordijnen dicht en een muziekje aan........

Succes alvast!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Daisy

Hoi,
Vorig jaar met oud en nieuw hebben we inderdaad ook de gordijnen goed dicht gedaan, veel licht aan gedaan in huis en de radio redelijk hard aangezet. We waren zelf niet thuis, maar volgens mij hebben mijn valkjes helemaal geen last gehad van het vuurwerk.

Groetjes, Maaike

Kiko en Daisy

Paul

Hoi Sjakkie,

Ik denk dat ze het meeste schrikken van de flitsen want van de knallen hebben ze hier totaal geen last en de flitsen zien ze niet omdat we dan de gordijnen ook dicht doen.
Ik had verwacht dat ze van de knallen juist zouden schrikken maar dat valt hier heel erg mee.
En inderdaad de TV of radio aan laten kan ook helpen.

Groetjes, Paul

Inger m

Hoi,
Mijn valkparkieten zitten in een buitenvoliere en voorheen zette ik ze altijd in het nachthok met oud-en-nieuw. Ik heb gemerkt dat ze niet bang zijn voor de knallen en ook niet van de flitsen (ik ben blij met de jongelui die al weken van te voren beginnen te knallen met vuurwerk, want dan wennen ze vast). Ik laat ze gewoon lekker in de buitenvoliere.

Wat betreft de binnenvogel, de tips staan er al. Gordijnen dicht, licht aan en radio aan. Zorg dat de vogel wel gewend is aan radio-geluid.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

tommy

Hoi
Kleine aanvulling van mij.
Ik had twee jaar geleden heel erg veel problemen met mij kanarie's. Een paar hadden zich zo stuk gefladdert dat ik ze moest laten inslapen. Ze stonden binnen.
Het jaar daarop heb ik stroken linnen aan de binnenkant van de tralie gehangen, zodat ze niet meer met de vleugels in de tralie's konden blijven hangen. Dat heeft heel goed gewerkt.

Ook ik ben blij met de hangjongeren rond kerst en oud en nieuw. De vogels wennen heel geleidelijk aan het knallen van hun vuurwerk. Ideaal!!!

Grt Annemieke

Daphne

Idd wat er al gezegd word, gordijnen dicht licht aan en radio aan, ik ben vaak niet thuis met oud en nieuw, ik weet niet of fifi er erg van schrikt ;D,   maar ze heeft gelukkig nooit verwondingen gehad, misschien als je zelf thuis bent dat het dan veel mider zal zijn succes!!!!!

Kolkkie

Hoi,

Over het algemeen hebben mijn valkjes geen last van het vuurwerk.
Wat Punky gaat doen weet ik niet want dit wordt zijn eerste oud en nieuw.

Zelf doe ik de luxaflex dicht en heb ik een lamp aanstaan zodat ,als ze mochten schrikken, ze kunnen zien waar ze zijn en heen fladderen.

Een radio heb ik nog nooit aangehad tijdens oud en nieuw, want die heb ik niet eens meer. Die heeft er jaren geleden er al de brui aan gegeven.

Luxaflex dicht en een lamp aan heeft al heel wat geholpen bij mij.

Bovendien kunnen ze al aan vuurwerk wennen aangezien er genoeg jongelui zijn die hier langs lopen om een paar knallertjes en gillende keukenmeiden af te steken.
Ook zit er vlakbij een vuurwerkwinkel, dus ze horen voor de grote klappers al genoeg geklap om er aan te wennen.

Groetjes,

Mariska

Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006