4 mei 2025, 20:37:06

Staart van Kyra

Gestart door yentl, 7 maart 2003, 21:28:19

« vorige - volgende »

yentl

Hoi allemaal,

al een tijdje geleden heb ik op het forum vermeld dat de staartveren van onze Kyra ontzettend traag groeien.

Hij heeft al een ruiperiode achter de rug maar er groeit niets aan die hele staart, het blijft een klein stompje met enkele veertjes van 5 cm, erg raar.

Ik vind het niet zo erg hoor maar is er misschien iets waarmee ik zijn staart kan doen groeien? Het is een echt prachtbeest vind ik maar een valkparkiet met staart is natuurlijk nog altijd leuker als een valkje zonder staart.

Kan ik hier iets aan doen?

groetjes Yent'l

Yuness

9 maart 2003, 19:00:02 #1 Last Edit: 9 maart 2003, 19:01:39 by Yuness
Inderdaad, onze Kyra heeft een veel te korte staart.
Ik weet niet of het werkt, maar hier een fotootje:

Hier zie je hoe kort zijn staart nu ook weer is geworden.
groetjes van Yuness

Mandy

Hoi Yuness, :)

Het fotootje is gelukt en je hebt daar een mooie valk! ;)
Inderdaad jammer van die staart zeg, maar ik weet ook niet wat je daar aan kan doen.
Dus er zijn nog nooit nieuwe staartveren aan gegroeid?
Ook niet die dan afgebroken zijn? Ik heb hier nl ook een valk die na de rui nieuwe staartpennen kreeg, maar die braken snel af of miste stukjes uit een veer? Ik weet ook niet hoe dat komt. Hij is wel snel paniekerig en vliegt dan snel ergens tegenaan, misschien daardoor? :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

Hoi Yentl,
Je kan in de ruiperiode eivoer geven met Biotine dat is heel goed voor de veren want het kan zijn dat ze stoffen te kort komt en dan groeien ze niet goed omdat het de langste verne zijn zal het in de staart het meest opvallen.
Dat eivoer is in elk geval te krijgen van het merk Quikon en word door kwekers ook vaak gebruikt.
Het lijkt me in elk geval een te kort aan bepaalde stoffen dat de staart zo kort blijft, misschien ook een tekort aan mineralen.

Groetjes, Paul

yentl

Hoi allemaal,
er zijn wel eens tijdens of na de rui staartveren aangegroeid.

We geven onze vogels soms wel eivoer, maar nu hebben we ze iets gegeven waar ze een betere conditie van krijgen en vitaliteit.

groetjes Yent'l

yentl

Hoi Mandy,
ik was je ff vergeten te antwoorden:
Kyra is een er rustige vogel hoor! Hij vliegt wel dikwijls weg, maar eens je hem vasthebt, bijt hij nog niet.

:)groetjes Yent'l