13 augustus 2025, 19:09:10

Voorbeeld 1: Kalender

Gestart door Peter, 28 november 2004, 00:32:25

« vorige - volgende »

Peter

Hoi allemaal,

Graag jullie reaktie op deze foto voor de kalender, vindt je de foto mooi of niet mooi... Dus graag je mening onder bouwd zodat de selectie voor andere foto's zo makkelijker wordt voor mij :)

De kalender:

Groetjes,
Peter

carco

Hoi
Die moet je erin houden hoor!!
Die is zo ontzettend leuk! :)
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Peter

Hoi Caroline,

Ik vindt deze ook erg mooi, een sprekende foto!

Groetjes,
Peter

bobbie

Dat is de klapper van de maand. Heel gezellige foto. Scherp. Het hele beeld klopt gewoon.

Jongen ,wat hebben jullie het hier druk mee gehad.

Hou deze er aub in.

DOei, Nel

Kolkkie

Deze moet er zeker in komen. Ze zitten daar met z'n 3-tjes zo geweldig op een rij.
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Jet

Helemaal goed! Niets mis mee.

Jet

robentru

Hoi

een leuke foto hoor, alleen jammer dattie een beetje onscherp is.

groetjes

Rob en Trudy

Peter

Hoi allemaal,

Het is een lekkere "warme" foto :)

Groetjes,
Peter

Hoi Rob en Trudy,

Ik zal de foto eens afdrukken, ik snap wat jullie bedoelen.

Groetjes,
Peter

sadelienda

Erg creatief en leuk verzonnen. Alleen inderdaad wat onscherp.

Boeing & Chessna zijn mijn Valkmaatje. Samen met 3 grasparkietjes breken ze het huis af. Wat een beesteboel in huis hier ;-)

Sanna

Jaaaa toppie plaatje, ik had hem al eerder op het forum gezien ... Maar ehhhh, lijkt het nou zo of is hij een beetje uit verhouding?? Het komt mij voor dat de koppies wat platter zijn dan toen in hem voor de eerste keer op het forum zag... misschien iets niet helemaal goed gegaan met bijsnijden??

Groetjes! Sanna

Paul

Hoi Peter,

Een super foto ik vind dat die er zeker op moet komen.
En ik denk dat het orgineel wel scherp is toch de maker kennende :-)

Groetjes, Paul

cockaty

Dit is ook een van de foto's dat ik het liefst zie, maar,
vind ik, de rommel steekt een beetje af.  :-/
Wel tof juist met 3 op die potten

Wendela

Leuk voor de keukenkalender hihi

Rene

Hoi Sanna,
CitaatJaaaa toppie plaatje, ik had hem al eerder op het forum gezien ... Maar ehhhh, lijkt het nou zo of is hij een beetje uit verhouding?? Het komt mij voor dat de koppies wat platter zijn dan toen in hem voor de eerste keer op het forum zag... misschien iets niet helemaal goed gegaan met bijsnijden??

Groetjes! Sanna

In vergelijking tot het origineel is ie inderdaad uit verhouding getrokken.

.
De verhoudingen van deze foto zijn te afwijkend van het foto kader op de kalender, daardoor wordt de foto in de hoogte samengedrukt en veranderen de valkjes in dikbuikjes :(

Er zijn twee mogelijkheden om de foto in juiste verhoudingen te krijgen:

1. Links en rechts van de foto een grotere marge wit aanhouden
2. Een nieuwe uitsnede maken van het echte origineel waarbij dan links en rechts wel wat extra "rommel" in beeld komt.

De 'rommel' achter de valkjes, voor de theebus kan trouwens wel weggewerkt worden met een fotoprogramma, mits de kalender niet morgen naar de drukker moet :P

En wat betreft scherpte, met de foto hierboven zit dat wel goed dacht ik?

-- Rene

Peter

HOi Rene,

De maten kloppen idd niet helemaal, ik had het even snel online gezet. Voor de uiteindelijke versie is iemand met photoshop wel makkelijk denk ik.

Zou jij daarbij willen helpen?

Groetjes,
Peter