4 juni 2024, 01:51:12

Nezumi ziek??

Gestart door Gerda, 21 november 2004, 21:22:09

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Gerda,

Wat naar dat het toch weer minder is gegaan met Nezumi:-(
Maar bij dr Feld krijgt ie toch de beste behandeling dat kan je hem zelf niet geven ze hebben daar speciale apparatuur voor het vernevelen van medicijnen.
Hij zal het zeker wel gaan redden nu en beter had je denk ik niet voor hem kunnen doen.
Heel veel sterkte en ik ben benieuwd hoe het morgen met hem gaat.

Groetjes, Paul

tommy

joh

wat fijn dat hij bij feld kon blijven

niet tof dat je hem daar achter moest laten maar dat is beter dan met mijn SMIEGEL

ik hoop echt voor je dat nezumi het red.

EEN HART ONDER JE RIEM van mij

liefs annemieke

Gerda

28 november 2004, 02:42:30 #17 Last Edit: 28 november 2004, 16:30:24 by Gerda_T
Bedankt Paul en Annemieke voor jullie meelevende reactie.
Ja jeetje Annemieke, je Smiegeltje. Ik had 'haar' verhaal gelezen hoe je haar uit de dierenwinkel had meegenomen (eigenlijk gered). Zij heeft het bij jou in ieder geval goed gehad. Ik die dierenwinkel had zij het vast niet zo lang volgehouden.
Je moet haar wel als handtekening houden vind ik, want het is een bewijs van de ultieme dierenliefde.
Hoe  gaat het met de anderen 47, vooral met Matsjoe en Tjip tjip? Hopelijk slaan de medicijnen aan, want je hebt je portie wel gehad. Je hebt naar je beste weten voor je vogels gezorgd, daar doen allerlei theorieen over het geven van eivoer en gierst niets aan af. Dat is alleen maar een leer voor de toekomst.
Ik laat morgen hier wel weer even weten hoe het met mijn lieve Zoempje gaat.
Gerda

Gerda

Hallo allemaal,

Het gaat weer wat beter met Nezumi. Zijn verstopte neusgat is weer wat open en hij eet en drinkt goed.
Hij is wel erg stil verelden ze me, maar dat is wel normaal, want hij zal wel erg onder de indruk zijn van zijn nieuwe omgeving.
Morgen ga ik weer bellen en ik hoop dat hij in de loop van de week naar huis mag.

Groetjes Gerda

Paul

Hoi Gerda,

Wat fijn dat het beter gaat met Nezumi.
Dat hij rustig is dat is normaal hij is nu natuurlijk in een vreemde omgeving en zal zich niet echt thuis voelen denk ik.
Maar hij word daar goed verzorgd dus dat zal even niet zo fijn voor hem zijn maar het is gewoon nodig.
Ik hoop dat de volgende berichten nog beter zijn.

Groetjes, Paul

Gerda

29 november 2004, 15:57:37 #20 Last Edit: 30 november 2004, 00:21:10 by Gerda_T
Hallo allemaal,

Het gaat langzaam aan beter met Nezumi. Hij zit wel nog af en toe bol, dus hij moet nog even blijven.
Ik mis hem wel ontzettend, hij is echt de liefste valkparkiet die je maar kunt bedenken. Nu zijn vaste plekje leeg is .......
Nou ja, hopelijk mag hij snel weer naar huis

Gerda

Paul

Hoi Gerda,

Ik lees elke keer met spanning hoe het met Nezumi gaat.
Vooruitgang is alleen maar goed ook al gaat het langzaam.
En bij dr Feld word ie heel goed in de gaten gehouden ook op punten waar wij niet op zouden letten.
Ook als er toch wat fout gaat hebben ze daar alle medicijnen bij de hand.
Ik vind het heel goed dat je toch Nezumi hebt achter gelaten want het is zeker moeilijk om dat te doen vind ik.
Maar als ik het zo hoor gaat ie weer helemaal opknappen :-)
Beterschap met Nezumi nogmaals.

Groetjes, Paul

Annouschka

Hoi,

ik heb nog niet gereageerd maar ik volg jouw verhaal wel.  Ik vind het erg voor je dat je Nezumi moeten achterlaten hebt maar dat is natuurlijk het beste voor hem.
Ik als geen ander weet precies hoe het voelt om je valkje achter te laten bij de dierenarts, heb dit verleden zomer ook verschillende keren moeten doen met mijn Yabba toen de papegaaienziekte hier uitgebroken was, dus ik weet hoe moeilijk je het nu hebt en ik leef echt met je mee.  Dat je kleine schat er maar vlug bovenop mag komen en terug weer naar jou en zijn vriendjes toekan.
Maar zo te lezen  gaat het echt de goeie richting uit met hem, bedenk altijd dat hij daar beter af is dan bij jou.  Het klinkt mss raar maar het is zo, zij hebben daar alle middelen om je valkje er terug bovenop te helpen.  Ik weet nog, de laatste keer dat er een valkje moest blijven, dat was toen Solo, was ik er geruster in geworden aangezien ze daar in goeie handen zijn maar ik weet nog die eerste keer met Yabba en Paul weet dat ook nog wel denk ik, was ik in alle staten, ik heb hele nachten en dagen lopen huilen.
Maar kop op, straks mag je je schatje terug in je armen sluiten.

groetjes en veel sterkte,
Annouschka

Gerda

30 november 2004, 15:28:06 #23 Last Edit: 30 november 2004, 15:29:09 by Gerda_T
Hallo allemaal,

Weer even een update. Nezumi is niet meer benauwd, hij eet wel, maar nog niet voldoende. Hij eet wel gierst, maar dat is natuurlijk onvoldoende. Ze kijken het nog even aan, anders geven ze hem wat via een kropsonde.
Ik heb het er flink moeilijk mee dat hij niet thuis is, maar ik weet ook wel dat hij daar het beste af is. Maar toch slaap ik slecht en denk er voortdurend aan. Ik kan me goed voorstellen dat je liep te huilen annouschka. Bedankt voor je berichtje.
Natuurlijk weet ik cognitief/rationeel wel dat het het beste is, maar gevoelsmatig wil ik hem geen dag missen. Ik weet ook dat er mensen (op dit forum) zijn die veel heftiger dingen hebben meegemaakt met hun valkjes en andere lievelingsdieren, (die misschien zouden denken: maak je niet zo druk) maar voor mij is dit al heftig genoeg. Daarom nogmaals bedankt voor de aardige reacties.
Morgen weer een update.
Groetjes Gerda

Lique

Hoi Gerda,

Het zal heel erg moeilijk voor je zijn.
Maar je moet niet denken, dat er mensen zijn die ergere dingen hebben meegemaakt. Voor jou is dit erg (wat ook zo is). Als er iets naars gebeurt, is dat altijd heel erg, maar het is niet minder erg als een ander iets.
Niemand zal denken van "waar maak je je druk om", want iedereen die al iets met hun valkje meegemaakt heeft, weet in welke positie je staat, je bent helemaal machteloos. je kan niets doen, terwijl je het zo graag wilt.
Je kan alleen maar hopen, dat het goed zal gaan.
En wij allen hopen dat natuurlijk ook ;)

Sterkte.

groetjes Lique

Gerda

Hoi Lique,

Bedankt, ik had het ook wel gemerkt aan de reacties, die meelevend zijn en heel vriendelijk (dat vind ik trouwens ook de algehele sfeer op het forum, wat kleine woordenwisselingetjes daar gelaten). Je staat inderdaad machteloos. Ik heb bijna 20 jaar als verpleegkundige gewerkt en was altijd in staat dingen snel een plaats te geven, maar nu lukt dat niet. Natuurlijk omdat dit 'eigen' is, maar het komt denk ik ook omdat ik niet zelf handelend op kon treden en het uit handen moet geven. Gelukkig maar, want hij is zo zeker beter af.
Maar toch maak ik me ongerust, omdat het een valkje is met een voorgeschiedenis (zijn eerste bazen wilden hem niet meer, en behandelden hem ook niet goed: kooi met 1 stok, vies water, kinderen die aan zijn veren trokken. Hij was al bang als je een kleine beweging zijn richting op maakte.) en ik heel veel tijd met hem bezig ben geweest om hem tam te maken, is hij ook mijn lieveling. Maar goed, ik heb het overgegeven aan dokter Feld en medewerkers, zonder de lijst van speciale dingen op te sommen die door mijn hoofd spookten, zoals: hij heeft 's nachts altijd een lichtje aan, je kunt hem alleen oppakken als hij op een zachte ondergrond zit (bijv een stapel kleding) dan klimt hij in je handen, hij moet regelmatig bemoedigend toegesproken worden, omdat hij voor sommige dingen nog bang is.
Maar ik ga er vanuit dat ze hem optimaal behandelen, ze weten echt wel wat ze doen.

Iedereen bedankt voor het meeleven, dat helpt zeker wel.

Groet Gerda

Lique

Hoi Gerda,

Ja, natuurlijk behandelen zij hem goed.
Maar ik kan je ongerustheid wel begrijpen.
Toen mijn Jaco daar een "logeerpartijtje" had, maakte ik mij ook behoorlijk zorgen. Zij kennen jaco niet, en bij ieder geluidje of woordje wat hij zei, wist ik gelijk wat hij bedoelde.
En nachtblindheid, Jaco raakt al gauw in paniek als het helemaal donker is, zonder een klein nachtlampje. Maar hij was te ziek om in paniek te raken.
Ik denk dat ook jij je niet zoveel zorgen wat betreft de verzorging hoeft te maken. Hij is bij geen andere DA zo goed terecht gekomen als bij Dr. Feld.
We blijven hopen, dat het allemaal goed gaat komen met je schatje.
Ja, we proberen allemaal vriendelijk tegen elkaar te zijn hier op het forum. De respect die ieder voor mekaar toont is duidelijk. Soms is er alleen een meningsverschil. Alleen hier leren we allemaal van. We zitten met tig mensen hier op het forum, en we kunnen niet allemaal hetzelfde gaan denken.
Van discussies leren we allemaal heel erg veel, dan zie je ook hoe een ander ergens over denkt, wat ook erg belangrijk is.
Maar een discussie is maar een enkele keer, normaal gesproken gaat het er hier heel vredelievend aan toe.

groetjes Lique

Paul

1 december 2004, 02:11:14 #27 Last Edit: 1 december 2004, 02:11:49 by Paul
Hoi Gerda,

Wat een fijn bericht dat het weer beter gaat met Nezumi.
Alleen moet hij nog even zelf gaan eten dan mag hij weer lekker naar huis toe :-)
En natuurlijk is dit heel erg want anders had Feld hem echt niet daar gehouden dat doen ze alleen als het valkje er echt slecht aan toe is en je er zelf weinig aan kan doen thuis.
Ik vind het al erg asl ik een dag weg ben en ze dan een dag alleen moet laten en ik ben dan weer blij als ik dan weer thuis ben.
Ik denk als het zo doorgaat dat hij deze week zeker wel weer thuis is.
Een discussie zoals op het forum bij discussies kan er vaak ook heel vriendelijk aan toegaan alleen heeft iedereen een ander idee van bepaalde dingen over verzorging bijvoorbeeld.

Groetjes, Paul

tommy

hoi

Als je je zorgen maakt over je waslijst "hoe ga ik met nezumi om" , dan zou ik feld gewoon opbellen en vragen of hij een lampje aan kan laten.

Ik heb sinds eergisteren een lichtslang op gehangen bij de reling van mijn balkon.
Ik moet zeggen dat me vogels wel een stuk rustiger zijn met de schemer van de lichtslang.

Je moet je zelf verder niet straffen met jeetje ik kan het zelf niet. Ik werkte op een dierenambulance als eerste hulpverlener ( vergelijk met ziekenbroeder). Toen mijn hond door een paar wespen was gestoken ben ik hystirisch naar mijn dierenarts gefietst.
Hij lachen. Hij kent me ook op werk gebied.
Daar ben ik altijd de kalmte zelfe geweest.

Als het eigen is vervage de lijnen en de wetenschappen.

Grt en veel liefs en sterkte Annemieke

Gerda

1 december 2004, 19:39:45 #29 Last Edit: 2 december 2004, 11:31:04 by Gerda_T
Hallo allemaal,  :) :) :) :)

Het gaat steeds beter met Nezumi. Alleen het eten blijft een beetje een probleem. Thuis eet hij vaak als Spikey ook gaat eten. Spikey houdt dan 'de wacht' en Nezumi lijkt zich dan veilig te voelen. Maar hij is in ieder geval tierig en klimt in de kooi heen en weer. Dat is een goed teken, want tot nu toe was hij erg timide. Hij is thuis natuurlijk altijd uit de kooi, alleen 's nachts slaapt hij samen met Spikey in de slaapkooi.
Zoals het er nu voorstaat mag hij vrijdag naar huis, joepie!!!
Ik probeer dan wat eerder uit mijn werk te gaan om hem op te halen. Ik kan bijna niet wachten.
Morgen bel ik Feld weer of het echt doorgaat, maar ik ben daar erg positief over. Ik zal mijn geluk niet opkunnen als hij weer thuis is.

Wat heerlijk trouwens dit forum, lekker al die dingen delen. Op mijn werk kijken ze me aan alsof ik van God los ben met mijn parkietenpraat. Thuis met mijn man hebben we het er natuurlijk wel veel over, maar af en toe hebben we het er juist expres niet over omdat we hem beiden veel te veel missen.
Groetjes Gerda