7 mei 2025, 17:33:15

Nezumi ziek??

Gestart door Gerda, 21 november 2004, 21:22:09

« vorige - volgende »

Annouschka

Hoi,

hey wat een leuk nieuws zeg!!  Hopelijk gaat het vrijdag echt door en komt je schatje naar huis.
Ik ken dat, van op het werk, bij mij lachten sommigen me zelfs uit, terwijl anderen wel geïnteresseert waren hoe het met mijn valkjes ging.  Dat uitlachen deed wel pijn, ik liep daar met mijn verdriet, alsof dat nog niet erg genoeg was.  Maar ja, voor sommige mensen is een vogel maar een vogel en zijn honden en katten belangrijker, wel, voor mij zijn mijn valkjes toch echt wel heel erg belangrijk hoor ook al zijn het 'maar'  vogels, de liefde die je ervan krijgt is volgens mij wel oprecht.

Hou je ons op de hoogte morgen??

groetjes
Annouschka

Paul

Hoi Gerda,

Wat fijn dat je Nezumi vrijdag misschien al op kan halen :-)
En dat ze het op je werk niet begrijpen dat ken ik mensen snappen gewoon niet hoe lief en slim valkjes zijn en hoe erg je er aan gehecht kan raken.
Maar hier begrijpt iedereen het omdat ze zelf vakjes hebben.
Hopenlijk hoor je morgen met zekerheid dat je Nezumi vrijdag kan halen en het eten bij jou zal wel beter gaan omdat hij toch in een vertrouwde omgeving is dan :-)

Groetjes, Paul

Gerda

Hallo allemaal, :) ;D :) ;D :)  :D :D :D

Het gaat vandaag weer beter met Nezumi. Hij heeft 'normaal' gegeten en lijkt erg ontspannen. Hij zit zich op zijn gemak te wassen en reageert rustig op zijn omgeving.
Morgen moet ik nog even bellen na twaalf uur, maar het is wel bijna zeker dat hij mee mag naar huis.

Ik houd jullie op de hoogte,

Groetjes Gerda

Gerda

3 december 2004, 15:52:29 #33 Last Edit: 3 december 2004, 15:54:47 by Gerda_T
 :D :D :D :D
Hoi hoi hoi

Ik mag Nezumi vanavond ophalen!
Geweldig!

Ik ben wel benieuwd hoe hij reageert als hij weer thuis is, want hij is door zijn verleden erg snel angstig. En de reis in een vervoerskoffertje (al is dat nog zo mooi) vindt hij geen pretje.
Maar hij zal snel genoeg weer zijn eigen lieve zelf zijn, denk ik.

Een blije Gerda

Lique

GEFELICITEERD!!!!
Echt geweldig dat hij vanavond met je mee naar huis mag zeg.
Verwen hem maar lekker als hij thuis is ;)

groetjes lique

marianca.

Hallo Gerda,

Toppie dat Nezumi vanavond naar huis mag...wat zal hij blij zijn om weer bij het vrouwtje te mogen zijn ;)

Verwen hem maar lekker

groetjes
marianca

Paul

Hoi Gerda,

Wat fijn dat Nezumi weer naar huis mag :-)
Ik denk dat hij thuis vanzelf weer bijkomt hoor hij zal wel snel weer wennen omdat dat toch zijn vertrouwde omgeving is :-)
Verwen hem maar lekker als hij thuis is dan komt het vanzelf weer in orde.

Groetjes, Paul

Gerda

3 december 2004, 23:31:48 #37 Last Edit: 3 december 2004, 23:32:21 by Gerda_T
Nezumi is weer thuis.

Eerst keek ie wat voorzichtig om zich heen, maar daarna had hij het hoogste woord. Hij sprong meteen op mijn schouder en is na enige tijd lekker op de kooi gaan zitten en toen Spikey in de kooi ging om te eten ging hij ook snel wat eten. Maar toen meteen weer eruit. Normaal gaan ze om een uurtje of half acht zelf in de kooi, maar nu heeft hij waarschijnlijk iets van: ik heb lang genoeg in een kooi gezeten, ik blijf lekker buiten spelen. Dus hij zit zich nu te wassen op de kooi van de twee grasjes en Spikey zit op mijn schouder, want als Nezumi op mag blijven wil Spikey dat natuurlijk ook.
Nezumi was bij Feld wel eigenwijs, hij had gemerkt hoe hij de warmtekooi open kon maken en ze moesten de kooi dichtplakken om te zorgen dat hij niet ontsnapte, wat een ondeugd he?
Ik ben erg blij dat ik mijn ventje weer thuis heb.
Iedereen hartelijk bedankt voor het meeleven. Dat heeft enorm geholpen om deze toch erg moeilijke week door te komen.

Ik houd jullie op de hoogte hoe het met hem gaat.
Groetjes Gerda

marianca.

Hallo gerda,

Heerlijk om te lezen dat het zo goed met Nezumi gaat :).
Geef hem maar een flinke knuffel van mij,

groetjes
marianca

Gerda

Hallo allemaal,

Nezumi is weer even tierig als altijd. Hij heeft goed gegeten en is zichzelf de hele tijd aan het wassen. Hij voelt ook wat 'plakkerig', waarschijnlijk van de antibatiriele verneveling die hij bij Feld heeft gehad. Hij heeft in de ochtend nog geen moment zitten slapen of suffen.
Ik ben dolblij dat hij weer thuis is.
En nogmaals: iedereen bedankt voor het meeleven, dat heeft me echt door deze twee weken heengeholpen.

Groetjes Gerda

Paul

Hoi Gerda,

Zo te horen heeft Nezumi het weer helemaal naar zijn zin :-)
Zie je ook dat hij weer gewoon als vanouds is nu hij weer terug is in zijn vertrouwde omgeving :-)
Ik denk dat je gewoon precies op tijd geweest bent met naar dr Feld gaan anders was het misschien minder plezierig afgelopen.
Op de manier van vernevelen van de medicijnen kan je het zelf niet toedienen en dan zou je hem niet zo snel weer gezond krijgen denk ik.
Moet je nu nog extra vitamines geven of andere medicijnen of is er verder niks meer nodig?

Groetjes, Paul

Gerda

Hoi Paul,

Ja hij is inderdaad weer snel gewend, eigenlijk is hij aanhankelijker dan voorheen. Hij zit het grootste deel van de dag op mijn schouder, met zijn snavel achter mijn oor gedrukt. Hij maakt steeds een soort priet priet geluidjes, Dat deed hij voorheen ook wel, maar dan maar af en toe. Nu is het een oude vrijdoos geworden.
Hij moet nog wel even doorgaan met de vitamine, mineralen, calcium. Hij heeft echt een fikse ziekte doorgemaakt, want hij is de afgelopen week nog eens 10 gram afgevallen. Hij woog drie weken geleden 81 gram, nu 67 gram. Maar hij eet goed en gevarieerd, dus hij zal langzaamaan wel weer bijkomen.

Ik ga hem nu even een week niet wegen (tenzij hij slecht gaat eten) en hoop dat hij volgende week weer een paar gram is aangekomen.

Groetjes en een knuffel voor al je valkjes, maar speciaal voor kleintje.
Gerda

Gerda

Nezumi is echt weer zijn oude zelf. Hij zingt weer veel en zit weer op zijn favoriete plekjes. Hij zit iets minder op mijn schouder, hij komt af en toe even buurten. De eerste dag bleef hij constant bij me, waarschijnlijk als reactie op het verblijf in de kliniek. Nu is hij weer gerust en gaat zijn eigen gangetje. Hij komt natuurlijk wel af en toe met zijn snavel achter mijn oor gedrukt prietpriet geluidjes maken. Met mijn oor durft hij wel te kroelen, maar hij blijft bang voor handen. Af en toe kan ik hem even over zijn kuif aaien en dat laat ie dat drie of vier keer toe en bukt dan, zo in de trant van: nu is het wel genoeg.
Ik merk dat ik de hele dag oplet wat hij eet. Ik heb ook extra eten voor hem neergezet bij zijn vaste plekje. Ik moet me echt inhouden hem steeds te wegen, maar ik heb de volgende weegdag gepland op zaterdag. Zijn borstbeen steekt wel wat uit, maar aan weerskanten heeft hij toch nog flink wat borstspier, gelukkig.
En hij krijgt nog de vitamine-mineralen-calcium druppels in zijn drinkwater.

Groetjes Gerda

Paul

Hoi Gerda,

Aan het gedrag van Nezumi kan je al meteen zien dat hij zich veel beter voelt hij is behoorlijk actief en dat was toen hij ziek was niet zo.
Een afgevallen borst is ook niet in een dag meteen weer helemaal dik als daarvoor dat moet langzaam weer aankomen maar met een week moet je zeker verschil merken.
Maar zo te horen heeft hij het prima doorstaan en is hij weer helemaal de oude gelukkig :-)

Groetjes, Paul

Gerda

Hallo allemaal,

Ik was nog vergeten te vertellen hoe ik me heb verbaasd over de rekening van Feld. Nezumi heeft een consult gehad en antibiotica per injectie. Daarnaast is hij 7 dagen in de kliniek geweest en heeft elke dag 2 keer een antibiotica-verneveling gekregen. Het koste me maar 52,50 euro. In Amsterdam ben ik al 20 euro kwijt op het moment dat ik de dierenkliniek binnenloop.
Maar ook al was het duurder geweest, dan was het dat natuurlijk waard geweest. Nezumi is mijn beste maatje, al zijn Spikey, Azul en Yesil me natuurlijik even lief.

Groetjes Gerda