11 mei 2025, 16:53:58

hij vliegt me aan

Gestart door maco, 15 november 2004, 01:00:34

« vorige - volgende »

maco

Geachte heer of mevrouw
We hebben hier thuis en grijze valkparkiet van bijna 2 jaar oud, op zich een heel erg lief beestje maar de laatste tijd als hij zijn kooi uit is, en ik heel ff de kame ruit ben vliegt ie of op de grond of op de bank  en als ik dan weer terug de kamer binnen komt vliegt ie me aan .
We hebben ook een grote glazen vitrine kast staan  waar in hij zich zelf ziet kan dat kwaad, want als ie  ons aan gevlogen heeft gaat ie voor straf zijn kooi in  en meneer weet dat dan dat ie stout is  wwat kunnen we er aan doen  om  te voorkomen dat ie niet meer aanvalt

Paul

15 november 2004, 07:26:58 #1 Last Edit: 15 november 2004, 07:27:12 by Paul
Hoi Maco,

Het kan zijn dat je valkje broeds is dan gaan de hormonen werken en kan zijn gedrag tijdelijk erg aanvallend zijn.
Ik heb hier met broedende valkjes die normaal tam zijn dat ze je dan gewoon aanvallen.
Na een paar weken is het gedrag vaak weer normaal.
Valt je valkje iedereen aan is huis of alleen bepaalde personen want dat kan ook nog.
Hier hebben we ook een valkje wat ik al 13 jaar heb en die valt mij soms aan en mijn vriendin kan wel alles met hem doen.
Ook kunnen ze wel eens aanvallen als er veranderingen zijn zoals vreemde kleding, ander parfum of aftershave of een ander kapsel waar ze dan op reageren.
Is er dus verder wat veranderd in het huis?

Groetjes, Paul

Riny

Hoy Maco
Dit heb ik ook gehad als ik de kamer uit was geweest.Als ik hem dan in zijn kooi zette voor straf keek hij me net aan of hij zeggen wilde ,daar geef ik toch niets om.
Soms ging hij gewoon zitten eten of slapen, ik ergerde me hier rot aan , want zo was het nog geen straf!!!!!!!
Het is misschien niet opvoedkundig maar iedere keer dat hij het weer deed stopte ik hem voor straf in een kleine bench, ongeveer 5 minuten ,en zette hem in een ander vertrek.
Na 5 minuten ging ik hem halen en zo is het wel gelukt om het af te leren.
Veel succes RINY