11 mei 2025, 08:32:21

hij bijt

Gestart door Lunaatje, 4 november 2004, 20:35:59

« vorige - volgende »

Lunaatje

Min valkje is best wel lief en aanhalig, maar soms bijt hij zomaar ineens. Naar andere mensen bijt hij ook. Hij moet nu geen allemansvriendje zijn, maar dat bijten vind ik toch niet ok. Is er iets dat je kan doen om het af te leren?

Karin

4 november 2004, 21:51:24 #1 Last Edit: 4 november 2004, 21:51:47 by kazoo
Bijten is vrij normaal voor valkjes, zolang het niet hard is. Vaak is het even uitproberen en als jij je hand terug trekt heeft hij gewonnen  ;D Nooit je vingers terugtrekken dus ! Bijten op nagelriemen is ook vaak een hobby  :D Ook kan het zijn dat je valkje bijt uit angst als je hem vastpakt. Een valkje zal nooit bijten uit "gemenigheid". Alleen mensen hebben deze eigenaardigheid  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi,

Een valkje kan helaas niet echt praten en zo geeft hij vaak te kennen ook dat hij iets niet wil bijvoorbeeld.
Ik heb ook een valkje waar ik alles mee kan doen maar soms bijt ie en daar geeft ie dan mee aan dat wil ik liever niet.
Hij bijt dan niet superhard maar je voelt het wel.

Groetjes, Paul

Pucky

Nou de oudste van ons bijt ook maar dan wel tot bloedens toe. Gisteren had mijn man hem op de schouder. Hij aaide hem met zijn neus toen mijn man even stopte beet  de vogel hen precies vol in de neus het bloede als een gek. Mijn man duwde de vogel meteen van hem af vanaf die tijd wil die niks van ons weten. in iedergeval nog wel van mij maar niet van mijn vingers.

Groetjes,
Pucky

luukluuk

koppie van mij bijt eigelijk helemaal niet  :)
hij laat wel merken als hij iets niet wil met bijt bewegingen ,maar hij heeft echt nog nooit gebeten zelfs niet bij mijn zoontje van 3 ,daar ben ik echt heel blij om
gr Margot

boezempje

hai Lunaatje

bij je valkje dan hart of is het een vlug bijtje,
wat je kunt doen is een keer blaasen als hij het doet.
beetje hart blaasen dan he niet te hart natuurlijk.
maar ooit wil dat wel eens helpen,of als hij uit de kooi is terug zetten in zijn kooi,maar verder kun je weinig doen dacht ik zo

succes ermee
essie

Riny

Hoy allemaal
Mijn valkjes beten ook,ik had al vanalles geprobeerd en niets hielp om het af te leren.
Op een gegeven moment heb ik iedere keer als het echt bijten was,met een plantenspuit recht in zijn snoet gespoten.
Het is misschien niet de goede manier maar het was wel binnen no-time afgelopen met bijten.
Groetjes Riny :D