3 augustus 2025, 01:27:18

Valkparkieten kalender

Gestart door Peter, 8 november 2004, 01:56:56

« vorige - volgende »

Rene

Hoi Andrea,

CitaatHoe grote bestanden kan ik naar je toesturen (foto's)? Om in goede kwaliteit te drukken moeten de foto's nl 300 dpi zijn. Ik ga zo even mijn foto's uitpluizen en dan kan ik van de week een paar uitgezochte foto's via mail toesturen.

Met 300dpi krijg je perfecte afdrukken, maar helaas haal je met de meeste digitale cameras dan nooit A4 formaat. Zelfs met 5 megapixels kom je dan hooguit tot zo'n 16x21cm, kleiner nog als de foto een beetje wordt bijgesneden, of als je een 4 (of 3) megapixel camera hebt. Het wordt dus een afweging tussen "kleine" fotos die er ook van heel dichtbij super uitzien en "grote" fotos die het vanaf een afstandje goed doen. Een klein rekensommetje leert dat de Hema bij hun digitale fotoservice 150dpi als minimum resolutie aanhoudt, maar met iets betere 200dpi kom je ook nog een heel eind.

Groetjes,

-- Rene

Karin

Die maak ik met psp Sanna.

Grotjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Sanna

PSP... is dat soms Photo Shop van Adobe??

Karin

O, sorry, doe ik zo automatisch  ;D Paint shop pro. Ik heb nu 7 maar binnenkort 9 hoop ik. Veel meer leuke fotofoefjes die je ermee kunt doen.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi,

Ik gebruik beide voor echt bewerken van de foto's gebruik ik Adobe photoshop en als ik een mooi fotolijsje wil dan neem in Paint shop pro 8.
Adobe photoshop kost in een pakket iets van 1250 Euro dus zonder komma ertussen  :o
En paint shop pro kost 119 euro
Daarom word Adobe vaak proffesioneel gebruikt en Paint shop pro meer thuis want je gaat voor een beetje fotobewerken niet meer dan 1000 euro uitgeven.

Groetjes, Paul

Sanna

Zoo! Nee, echt niet dat ik effetje 1000 euro ga uitgeven :o :o. Maar volgens mij heeft mijn broer ooit eens bij een nieuwe PC (jaaa, toen PC-prive project nog bestond ;)) PhotoShop meegekregen. Eens effe bietsen ;D.
Paint Shop Pro heb ik volgens mij ook, maar dan zo'n gratis versie die bij een computerblad zat. Daar zal het wel weer niet mee gaan... :-/

Groetjes! Sanna

Paul

Hoi Sanna,

Ik denk niet dat op een prive prive project Adobe photoshop geleverd word het zal misschien een versie van adobe geweest zijn van een ander fotoprogramma dat lijkt er wel iets op maar is toch anders.
Paint shop pro kan je gratis als demoversie van de site halen en 60 dagen gebruiken.  Je kan het vinden op: http://www.jasc.nl/download/download_jasc.htm
Je kan het dan proberen en bevalt het dan kan je het kopen.
Zoek je dan even verder dan kan je ergens anders een crack vinden die ervoor zorgt dat het programma gewoon blijft werken.
Dit mag natuurlijk niet maar het kan wel :-)

Groetjes, Paul

Sanna

Ja maar Paul, ik ben een braaf meisje ::) ::), dat ga je toch niet voorstellen??
Hihi, ik ga op zoek!

;D Groetjes! Sanna

Henry

he sanna

nou moet je ze allebij hebben?ik heb paintshop 7 de nederlandse en fotoshop ook de nederlandse?nou stuur me anders even een im wat je wilt?

henry van ellinkhuizen

Rene

CitaatJa maar Paul, ik ben een braaf meisje ::) ::), dat ga je toch niet voorstellen??
Foei Paul, nee dat mag niet ;D :P

Ok, bijna iedereen weet wel dat cracks bestaan, maar naar mijn idee kun je dat soort mededelingen beter niet in het valkparkiet.com forum doen. Straks krijgen Peter en Lique nog bezoek van de stichting Brein wegens handel (of mogelijk maken van handel) in "gestolen" software! :o

Groetjes,

-- Rene

Rick

Groetjes van Rick,Natasja en alle valkjes.

www.valkparkietenkwekerij.nl

R.I.P. Valko, Lyko, Binky, Lutie

Paul

Rene schreef:
CitaatOk, bijna iedereen weet wel dat cracks bestaan, maar naar mijn idee kun je dat soort mededelingen beter niet in het valkparkiet.com forum doen. Straks krijgen Peter en Lique nog bezoek van de stichting Brein wegens handel (of mogelijk maken van handel) in "gestolen" software!

Hoi Rene,

Ik bied het toch niet aan ik zeg zelfs dat je de demoversie kan ophalen en hem dan kan kopen als hij bevalt.
Met dat soort opmerkingen kunnen er nooit problemen komen ik geef ook verder niet aan waar illegale dingen te vinden zijn.

Groetjes, Paul

luukluuk

ik heb ook psp 8 de ned versie maar gewoon een copie hoor ,
dat heeft toch bijna iedereen !
gr Margot

Irene

He Peter,
kun je nog wat foto's gebruiken? Of heb je er inmiddels al meer dan genoeg?
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Rene

Citaatik heb ook psp 8 de ned versie maar gewoon een copie hoor ,
dat heeft toch bijna iedereen !
gr Margot

Ja, en ik las gisteren nog dat drie kwart van de thuiscomputers geïnfecteerd is met kwaadaardige software (virussen, spionage software enz). Niet gek he, want illegale copieen zijn natuurlijk een perfecte manier om virussen en zo mee op te lopen en te verspreiden. Zou me ook niets verbazen als slimme programmeurs dat in de software programmeren; illegale crack? virus cadeau! :P ;D

Bij deze dan nog een tip voor een echt officieel gratis foto bewerkings programma:  http://www.gimp.org/ - GNU Image Manipulation Program

Beschikbaar voor de meeste gangbare operating systemen, Windows, MacIntosh, Linux etc.

-- Rene