1 augustus 2025, 09:34:37

Valkparkieten kalender

Gestart door Peter, 8 november 2004, 01:56:56

« vorige - volgende »

Rene

Hoi Peter,
CitaatUiteraard is de prijs ook belangrijk, hoe hoger de prijs hoe beter de kwaliteit, maar hoe lager de prijs hoe hoger de afname zal wezen. Geef daarom je stem in deze poll.
Voor mij komt kwaliteit op de eerste plaats, een kalender met supermooie fotos (A4 of groter) mag dan wel 15-20 euro kosten. Bij Kruidvat kost een kalender met eigen fotos, afhankelijk van formaat, 16 of 20 euro. Bij voldoende afname zal de prijs voor jullie kalender hopelijk wat lager worden, maar daar komen weer verzendkosten bovenop plus dat het hele idee is dat er iets overblijft voor sponsoring van valkparkiet.com.

-- Rene

Peter

Hallo allemaal,

Bedankt voor de reakties, mijn idee gaat uit naar een verjaardagskalender omdat deze kalender niet verloopt. Er zijn al redelijk wat foto's binnengekomen. Alle foto's die goed bewerkbaar en net zo belangrijk goed geprint kunnen zal ik online plaatsen voor jullie reaktie.

Ook is er nu een redelijke prijs indikatie tussen de 10 en 15 euro.

Groetjes,
Peter

suus

Welke mutaties zoeken jullie voor de kalender? Dan kan een ieder kijken of hij/zij deze heeft!!

Leuk idee, ik heb er zelf ook al 1 gemaakt! Maar voor mensen die of niet zoveel foto's hebben, of niet in de gelegenheid zijn om het op de pc te maken is het een fantastisch plan!
Groet
Suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Peter

CitaatWelke mutaties zoeken jullie voor de kalender? Dan kan een ieder kijken of hij/zij deze heeft!!
Hoi Suus,

Niet echt een bepaalde mutatie, als de foto maar spreekt zeg maar dan is het goed :)

Groetjes,
Peter

Peter

CitaatHoi Peter,
Voor mij komt kwaliteit op de eerste plaats, een kalender met supermooie fotos (A4 of groter) mag dan wel 15-20 euro kosten. Bij Kruidvat kost een kalender met eigen fotos, afhankelijk van formaat, 16 of 20 euro. Bij voldoende afname zal de prijs voor jullie kalender hopelijk wat lager worden, maar daar komen weer verzendkosten bovenop plus dat het hele idee is dat er iets overblijft voor sponsoring van valkparkiet.com.

-- Rene
Hoi Rene,

Dat ze bij het kruidvat ook zulke dingen deden wist ik niet wel muis matjes enzo. Ik kan altijd even vragen of ze wat met de prijs kunnen doen.

En de kwaliteit zou ik graag zo hoog mogelijk willen hebben... Maar dat willen we allemaal. De porto zal op 1,56 uitkomen denk ik zo, plus een stevige verpakking (schatting 0,75 eurocent) dus al 2,31 aan verzend kosten e.d.

Ik ga hier ook eens langs de copie-shop.

Groetjes,
Peter

Peter

CitaatAllereerst..... een perfecte site.
Dan de kalender, persoonlijk denk ik dat het geen haalbare kaart is om te drukken... te weinig afname. Maar waarom geen digitale kalender maken. De mensen kunnen dan zelf ? 12 A4-tjes uitprinten.
Als je het als pdf bestand verstuurt tegen een X euro bedrag.
Eventueel wil ik jullie wel helpen met het kalendarium aan te leveren.

Groetjes,
Ron de Wit - Almere
ron@rondewit.nl
Hoi Ron,

Het is misschien nog wel een optie om twee varianten aan te bieden, om de kalender ergens te laten printen heb ik het toch ook al digitaal nodig.

De optie staat op de lijst!

Bedankt,
Peter

Rene

Hoi Peter

De website van Kruidvat was niet erg duidelijk over formaat e.d. van de wandkalenders. Omdat ik ook dacht aan een jaarkalender met geheel eigen fotos, had ik ze om meer info gevraagd. Hier de details:
CitaatWandkalender klein
Wandkalender met spiraalring en ophanghaak. 12 maandbladen met speciale, verstevigde rug. Formaat: 21,5 cm x 25,5 cm. frame foto's max. 9,0 x 9,0 cm Omslag met een overzicht van alle foto's of met een aparte foto. Geplastificeerde omslag

Wandkalender groot
Wandkalender met spiraalring. 12 maandbladen met ruimte voor notities. Formaat 30 cm x 42 cm. frame foto's max. 15,0 x 20,0 cm Omslag met een overzicht van alle foto's of met een aparte foto. Geplastificeerde omslag
Voor mijn eigen doeleinden vind ik dit nogal tegenvallen, de fotos komen naar verhouding te klein uit. Ik ben ongetwijfeld een rare in deze, maar als ik in de winkel een kalender koop, dan ga ik voor de fotos,  die moeten mooi en groot zijn; de informatie van dag en maand indeling is voor mij bijzaak. Aan het eind van het jaar hoeft zo'n kalender bij ook niet direct weg, mooie fotos kan ik lang van genieten. Zo heb ik nog altijd een kalender hangen met fotos uit de Alpen .... nu 10 jaar oud :D :D

Terugkomend op de Valkparkiet.com verjaardagskalender:  heb je al een idee welke afmetingen die gaat krijgen en wat de maximale grootte van de fotos wordt?  Dat laatste is bepalend voor de hoeveelheid beeldpunten die nodig zijn voor bruikbare fotos. De foto in mijn handtekening is bijv 500 punten breed en zou niet groter dan 8cm breed afgedrukt moeten worden, anders wordt ie niet mooi, onscherp en korrelig.

Groeten,

-- Rene

Andrea

Hoi Peter,

Hoe grote bestanden kan ik naar je toesturen (foto's)? Om in goede kwaliteit te drukken moeten de foto's nl 300 dpi zijn. Ik ga zo even mijn foto's uitpluizen en dan kan ik van de week een paar uitgezochte foto's via mail toesturen.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Karin

Leuk dat jullie een kalender gaan maken. Ik zal hem alleen niet kopen, want ik ga voor volgend jaar net als ik voor dit jaar gedaan heb weer een kalender maken van mijn eigen valkjes  ;D Dit jaar was het op simpel papier, maar ik wil het voor volgend jaar maken met mooier papier, fotokwaliteit.  Allen wel ff uitprinten op het werk bij Marcel, want helaas is de voeding van mijn printer kapot  ::) Succes met de kalender !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Peter

Hoi,

We hebben een mailbox van 250mb die elke minuut opgehaald wordt :) Dus als je email niet groter is als 250mb dan mag je alles sturen en idd hoe meer dpi hoe beter!

Groetjes,
Peter

Peter

Hoi Rene,

We hebben veel foto's binnengekregen die niet veel dpi hebben, maar ik wil toch wel iets op a4 formaat achtig te krijgen. Bij mij gaat het idd ook meer om de foto's als de info die er op staat.

Groetjes,
Peter

Peter

Hoi Karin,

Heb je hiervoor een template gebruikt of zelf een opzet voor gemaakt?

Groetjes,
Peter

Karin

Vorig jaar een templete, en nu ga ik hem zelf maken, met watermerken erin enzo.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Wat een leuk idee en Rene had er zelf al een leuke foto voor, die met die suiker, thee en koffiepot waren die 3 valkjes op zaten! ;D
Ik heb ook nog wel wat foto's, zal er binnenkort eens wat doorsturen in de originele grote, dan moeten jullie maar kijken of er wat bruikbaars tussen zit.
En ik heb aangeklikt dat ik er 10 euro voor over heb. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Sanna

Karin, hoe maak jij die watermerken toch altijd? Ik vind ze werkelijkwaar prachtig :P

Groetjes! Sanna