11 mei 2025, 05:52:38

Raar gedrag.

Gestart door Wietje, 1 november 2004, 22:15:55

« vorige - volgende »

Wietje

Onze Falco doet sinds kort een beetje raar. Normaal is ie heel lief en aanhankelijk. Maar sinds een week ofzo is ie veel agressiever. Hij pikt veel aan je oor of bijt in je handen. Dit doet ie normaal nooit.
Ook zit ie heel raar te doen in zijn kooi. Hij maakt een soort hanengeluid en gaat helemaal met zijn kont omhoog in een hoek zitten. Op de bodem liggen houtsnippers en deze zijn in de achterste hoeken helemaal aan de kant geveegd.
Kan dit iets hormonaals zijn (soort van pubertijd ofzo?).

Karin

Is het niet meer een kippengeluid en is Falco niet een popje  ;D Klinkt namelijk als een broeds popje. Het kan dus zijn dat je binnenkort eitjes op de bodem vind. Niets mee doen, ook geen broedblok op gaan hangen, want dan stimuleer je het alleen maar. Laat haar gerust 3 weekjes broeden, pas een beetje op je neus en oorlellen in de tussentijd  ;D Als ze niet meer op de eitjes zit kun je ze weghalen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Carla_en_Yoshi

Hallo.

Ik denk ook dat het een pop is.
Ik heb vroeger een dwergpapegaai gehad,en in het begin dacht ik dat het een man was,dit had de kweker mij ook verteld.
Mijn vogel werd ook agressief en ging raar doen :-[.Ik dacht dat hij dood ging :-[,dit had ik bij hem/haar nog nooit gezien.
Lorretje ging dus haar eerste eitje leggen,hier had ik helemaal niet op gerekend,omdat ik al die tijd dacht dat het een man was :D.
Groetjes van Carla.

Paul

Hoi Wietje,

Mijn eerste valkje Taco deed dat ook soms en dan was ie ook wat aggresiever.
Dat is trouwens een mannetje die doen dat ook met de staart omhoog in een hoekje dus het zegt eigenlijk nog niks over het geslacht eigenlijk.
Maar als het broedse er weer vanaf is dan word je valkje weer helemaal als daarvoor hoor dus wees gerust dit is maar tijdelijk.
Zelfs de meest tamme valkjes worden juist vaak aggresiever dan minder tamme als ze broeds zijn omdat ze niet bang zijn van mensen.

Groetjes, Paul

Wietje

De kweker kon niet vaststellen of het een mannetje of vrouwtje is. Maar aan zijn verdere gedrag te zien is het waarschijnlijk wel een mannetje. Hij fluit heel veel. Ook neemt hij heel gemakkelijk deuntjes over die wij fluiten. Hij probeert ook af en toe al een beetje te praten. Dit doen vrouwtjes toch eigenlijk bijna niet?
Hoe lang duurt zo'n periode eigenlijk?

Daisy

Onze valk Daisy deed vorig jaar precies hetzelfde. Ook zij veegde de hoeken van de kooi leeg en zat op een stok te piepen met de staart onhoog (het liefst onder een belletje ;D). Uiteindelijk heeft ze toen dus ook 5 eieren gelegd en daar een paar weken op zitten broeden. We waren toen zelf op vakantie en ze was uit logeren bij een vriend van ons, en hij werd niet getolereerd in de buurt van haar 'nest' :D. Na ongeveer 3 weken had ze zelf blijkbaar door dat er niks meer uit zou komen en is ze vanzelf gestopt met broeden. Het duurt dus even, maar daarna doen ze weer gewoon ;).

Groeten, Maaike

Kiko en Daisy

valkje_1234

van mij doet hij dat ookwaarom?hij is nog niet helemaal tam nu durft ie dat maar dat doen we hem eraf .heeft geholpen.

valkje_1234

van mij is het een man :D.