12 mei 2025, 04:19:29

Valkparkiet valt grasparkiet aan :-(

Gestart door RobjeH, 1 november 2004, 15:55:57

« vorige - volgende »

RobjeH

Hallo !

Ik heb een valkparkiet en een grasparkiet op mijn kamer. Ze zitten in verschillende kooien. Als er een los is, gaan ze al snel naar elkaar toe. Als ze dicht bij elkaar in de buurt komen, gaan ze naar elkaar lopen happen. Ook als ze los zitten, gaat de grasparkiet voortdurend achter de valkparkiet aan. Soms springt hij zelfs op zijn rug! De valkparkiet vindt dat maar niks en gaat direct happen. Wat kan ik hieraan doen? Ik vind het niet zo leuk dat ze zo tegen elkaar doen.

Groetjes,

Iemand die het even niet meer weet ;-)

Jaimy_en_Viggo

Ze moeten gewoon aan elkaar wennen. Je kunt de kooi van je valkje eens naar de kooi van je grasje zetten, zo kunnen ze beter wennen. Of als ze op de kooi zitten laat ze gewoon hun gang eens gaan..behalve als het bloed en veren door de kamer vliegen, maar dat zal niet gebeuren.

Groetjes Jaimy

Paul

Hoi Robbie,

Grasparkieten kunnen soms echte lastpakjes zijn voor valkjes maar toch moet het ook goed kunnen gaan zeker als je er van beide maar eentje hebt.
Ik heb een grasparkiet in de kamervolliere bij mijn valkjes en dat gaat prima die is heel rustig en die valt geen valkjes lastig.
Heb je ze al lang samen want ze kunnen ook nog aan elkaar wennen na een tijdje.
Anders zou je ze ook een voor een los kunnen laten.

Groetjes, Paul

valkje_1234

is die grasparkiet tam is die valkparkiet tam?

RobjeH

De valkparkiet 100% en de grasparkiet redelijk....