Wie is het nieuwste zwaargewicht onder de valken?

Gestart door Irene, 22 oktober 2004, 02:12:33

« vorige - volgende »

Irene

Hallo allemaal,

Zoals een aantal anderen hier heb ik nu ook en digitale weegschaal, om mijn valkjes te kunnen wegen. Zo is het vanavond gelukt om mijn lieve Gijs te wegen! :o ::) Madame weegt 142 gram ::) :o. Veel te zwaar volgens mij.
Maar ben benieuwd of er iemand is waar Gijs zich mee kan vergelijken, of heb ik de "zwaarste valk van valkparkiet.com" in huis?

Overigens heb ik Punkie ook gewogen en die weegt 102 gram (maar die vertikt het te vliegen, dus daar komt zijn "kerstmanbuikje" van. Pebbles heb ik nog niet kunnen wegen , maar die zal wel in de min verdwijnen, het magere ding! Wie heeft er trouwens nog afval tips voor Gijs? Vliegen doet ze wel, en snoepen mag ze dus even niet meer, want ik dacht dat rond de 100 gram "normaal" was? verder is mijn lieve heavy Gijs in topvorm hoor! :D ;D Er is dus een heleboel Gijs om van te houden!! ;D :D
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Lique

:o zo zo  :o
Ik dacht werkelijk dat mijn Sammy de zwaarste zou zijn met haar 135 gram.
Maar het kán dus nog erger :o

groetjes Lique

Irene

whahahahahahah b..... ;D :D Praat mijn lieve Gijsje geen complex aan!
groetjes, irene

Lique

:D :DJa, ze is wel errug zwaar he.
Een complex? nee die heeft ze vast al hihihihihihi.

groetjes lique ;) :D :D

suus

Hoi hoi
zoooo dan,, en ik vond mijn valkje al zwaar met zijn 115 gram!
80-100 gram is normaal met een uitloop tot 120 gram. En tja afvallen, niet meer snoepen, zo is het bij mij ook gelukt!! (zeg ik met een snoepje in mijn mond :D :D :D :D :D) nou ja, een enkele keer verwennen omdat het zo goed lukt moet toch kunnen, ook bij gijs.
Overigens, is trosgierst volgens mij niet vet, en toch erg lekker voor Gijs!!
Succces met het afvallen!
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Paul

Hoi Irene,

Gijs is echt wel een zwaargewicht een van mijn zwaartse is Stan geweest die was ook ongeveer 135 gram maar als je aan zijn borstbeen voelde was dat echt noet meer te voelen dan was allenaam zacht als je daar voelde.
Eigenlijk is Stan op een gegeven moment zelf weer gaan afvallen en later was hij 105 gram wat toch een veel mooier gewicht is voor zijn gezondheid.
Sommige valkjes zijn wel wat groter en wegen wat mee dus voel bij Gijs even op haar buikje hoe dat aanvoelt.
Heb je veel zonnepitten door het voer zitten daar kunnen ze erg dik van worden namelijk en dat is niet echt gezond zoveel vet eten.
Je kan even kijken of er veel in zitten en desnoods met een grof vergiet de meeste er tussenuit zeven.
Ik schrok zelf ook wel dat op 7 kilo voer ingeveer 2 kilo zonnepitten zaten hier.
Ik koop nu ook voortaan ander voer zonder zonnepitten maar met wel een mix van 21 verschillende zaden en besjes en gedroogde rozijnen en dat bevalt me prima en de valkjes ook.

Groetjes, Paul

Suzanne

Hoi,

Ik ben van plan binnenkort al mijn valkjes eens te wegen. Ik ben zelf erg benieuwd naar Frodo, aangezien die nogal flink is. Ik heb wel van de week mijn albino Snowy gewogen. Die kwam op 107 gram. Dat vind ik niet slecht voor een albino  ;).

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Andrea

Hallo,

Ik denk dat Sparkle ook een behoorlijke zwaargewicht is. Ze is in iedergeval een stuk groter en dikker dan de gemiddelde valkparkiet.
Ik ben wel benieuwt hoe zwaar zij precies weegt. Ik heb wel een weegschaal maar daar zijn ze als de doods voor, dus ik heb ze tot nu toe nog nooit kunnen wegen.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Irene

hihihi andrea, moet je een stukje koek proberen; zo lukte het bij gijs ook; spinazie en trosgierst waren de moeite waard niet! :D
groetjes, irene

Suzanne

Hoi allemaal,

Nou, ik heb in ieder geval geen zwaargewicht valkje zitten. Ik heb ze vandaag allemaal gewogen. Hier komen de gewichten (ik zet er ook de mutatie, geslacht en leeftijd bij)

Pikachu, bonte witmasker man, 2003                      90 gram
Kirlia, cinnamon geparelde bonte witm. pop, 2003  104 gram
Loki, geparelde witmasker man, 2003                     86 gram
Snowy, albino pop, 2003                                      114 gram
Jacco, bonte man, 2002                                         92 gram
Plukkie, witmasker pop, 2002                                 99 gram
Breezer, cinnamon gepareld bonte pop, 2003         106 gram
Frodo, geparelde bonte man, 2003                        112 gram
Spooky, cinnamon bonte witmasker pop, 2003          94 gram
Skippie, cinnamon witmasker pop, 2004                   77 gram

Mijn zwaarste valk is dus mijn albino. Frodo had ik veel zwaarder verwacht omdat hij zo groot is. Was echt verbaasd over dit gewicht. Skippie is behoorlijk licht, maar die is ook een stuk kleiner dan de rest van de valkjes. Ik hoop dat ze nog groter groeit.

Baloo en Gizmo zitten nog in quarantaine. Die weeg ik wel tegen de tijd dat ze bij de rest mogen.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Annouschka

Hoi,

mijn zwaargewicht is Chewy mijn lutino met haar 117 gram.  Yoda komt daarna met 108 gram, dan Yabba met 101 gram en dan Solo met 84 gram.

groetjes
Annouschka

Andrea

Citaathihihi andrea, moet je een stukje koek proberen; zo lukte het bij gijs ook; spinazie en trosgierst waren de moeite waard niet! :D
groetjes, irene

Ha Ha Ha!!!

Dat kan ik idd wel eens proberen, want ik kreeg Sparkle er niet op met een stukje trosgierst. Zelfs niet met krackertjes die ze normaal super lekker vind. Als ik van de week tijd heb ga ik het eens proberen met thee bescuitjes die vind ze het lekkerst. Ik ben benieuwt ::)

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Irene

En Pebbles heeft ook een gewicht toegewezen gekregen; 83 gram; ze begint al aan te komen(in aug. was ze 75 gram).
groetjes, irene

Sanna

CitaatHa Ha Ha!!!

Dat kan ik idd wel eens proberen, want ik kreeg Sparkle er niet op met een stukje trosgierst. Zelfs niet met krackertjes die ze normaal super lekker vind. Als ik van de week tijd heb ga ik het eens proberen met thee bescuitjes die vind ze het lekkerst. Ik ben benieuwt ::)

Groetjes Andrea

Hihi, je kunt ook een stukje spek proberen. Je weet wel, van dat broodbeleg: Ardennen Schincken. Mijn moeder probeert wel eens 's avonds stiekum in haar eentje een plakje op te eten, lekker rond een augurkje gerold ;D. Maar volgens mij ruiken ze het, want ik zie altijd aan het wanhopige nekrekken van drie valkjes die rond mijn moeder dansen dat ze zit te snoepen :D :D.

Groetjes, Sanna

Lique

We hebben een nieuw zwaargewicht: SAMMY!!!
Ze heeft op dit moment een gewicht van147 gram .
Ze heeft natuurlijk ook een eitje in haar lijfje, vandaar dat ze zo zwaar is.

groetjes Lique