2 mei 2025, 13:34:15

Nieuw begin :)

Gestart door BiancavS, 9 oktober 2004, 00:35:22

« vorige - volgende »

BiancavS

Zoals jullie in een andere topic hebben kunnen lezen had ik problemen met Shaggy, mijn valkje. De hele dag krijzen :( Dit na een nogal moeilijk periode van tam maken overigens...

Vandaag heb ik bij Lique een popje gehaald. Was liefde op het eerste gezicht :) Heb haar Lady genoemd.

Eenmaal thuis gekomen is ze nog wat onwennig (zit erg stil in haar kooitje) maar bij mij op schoot (of elders) lijkt ze helemaal zichzelf. Lekker klauteren, en vooral: héél veel knuffelen :)

Zodra ik stop met knuffelen springt ze op mijn borst, om door te waggelen naar mijn nek, waar ze heerlijk kopjes gaat zitten geven net zo lang tot ik haar weer aanhaal  :D

Ze heeft ook al even aan de kooi van Shaggy gehangen. Gaat super!
Die twee gaan dan recht tegenover elkaar zitten, en Shaggy gaat onophoudelijk tegen haar zitten kletsen (waaronder ook mensentaal ;)  ) Lady vindt dat allemaal reuze interessant natuurlijk! Shaggy is duidelijk op slag verliefd, die maakt zich helemaal mooi: borst vooruit, kop omhoog, maakt zichzelf breed :) En ondertussen maar tegen haar kletsen en haar het hof maken ;)

Heb lady vandaag al een paar keer in en uit haar kooitje gehaald, en dat gaat super. Bij Lique vanmiddag wilde ze nog niks daar van weten, maar op één of andere manier doet ze dat bij mij vanaf het begin! Ze wil niks liever dan bij me zijn :)

Zal toch die klik zijn he, die ik ook al dacht te voelen vanmiddag  ;D

Heb Lique beloofd haar (en ieder ander hier) op de hoogte te houden, dus zal proberen de komende tijd hier onze belevenissen neer te pennen :)

Oh ja, nog een leuk detail: Shaggy heeft alleen nog maar gebrabbeld, geen schreeuw tot dusver!

Groetjes,

Bianca, Shaggy en Lady

Lique

Hoi Bianca,

Wat leuk, dat het zo goed gaat met Lady. Het is een goed teken, dat ze gelijk al alles wil doen, en zelfs helemaal vrijwillig naar je toe komt.
Het zal alleen maar beter worden, en hopelijk kan het op een gegeven moment zo zijn, dat zij en shaggy in 1 kooi kunnen.

groetjes lique

Marianne

Hoi Bianca,

Gefeliciteerd met Lady.
Zo te lezen is het een schatje want zelfs Shaggy is sprakenloos  ;) van haar schoonheid.
Heel veel geluk met deze twee en hopelijk blijft Shaggy nu alleen nog brabbelen.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

tommy

hoi
Super dat shaggy ze snavel houdt.
Had je je "kind" toch bijna weggedaan vanwegen het schreeuwen.
Gaaf dat het zo lekker klikt tussen jou en lady en tussen shaggy en lady.
Veel plezier met je "kinders"
Grt Annemieke

BiancavS

Inmiddels is Lady hier 24 uur, en nog steeds geen gekrijs van Shaggy! :)

Met Lady zelf gaat het ook wat beter. Ze was buiten de kooi vrij actief maar ín de kooi bleef ze heel stil zitten.
Er komt nu zo waar wat beweging in! :)

Ook even een leuk touwenspeelklimklauterschommelding gekocht, heeft ze ook wat te doen als ze zometeen ook goed gewend is aan haar nieuwe kooitje :)

BiancavS

Lady voelt zich thuis!

Ze begint aanzienlijk meer aan mijn vingers te "knabbelen" , zonder door te bijten hoor! Ook klimt ze nu vol enthousiasme door de kooi, heeft ze gegeten en gedronken, en is meer aan het kwebbelen.
Al met al begint ze al knap eigenwijs te worden ;)

We hebben net zowel Shaggy als Lady uit de kooi gehad, en dat ging redelijk goed. Shaggy was druk tegen haar aan het kwebbelen :) Na een poosje deed ie wel pogingen om haar te pikken, maar echt gelukt is hem dat niet (ze zaten beiden op een andere hand ;)  ). Maar weer terug gestopt in hun kooitjes, voor nu was het even goed zo!

Toch heeft Shaggy weer even gekrijst vandaag, maar nog niet zo erg als dattie voorheen deed. We wachten af!

Ben wel héél erg benieuwd hoor, hoe dit gaat lopen.
Of Shaggy zijn kooi wil gaan delen, en of dat krijsen minder wordt!
Ook heel benieuwd naar hoe Lady zich gaat ontwikkelen. Ze gaat zich steeds zelfverzekerder voelen, gaat haar eigen weg, en heeft een heel eigen willetje. Hopenlijk wordt dat willetje niet té sterk, zoals bij Shaggy!
We wachten af!

Groetjes!

BiancavS

Het gaat nog steeds helemaal súper met Lady! :)

Echter nog steeds niet goed met Shaggy :(  Hij heeft zijn oude patroon sinds gister weer voortgezet, en is weer geregeld aan het krijsen :(

Zag bij Lique dat de waterspuit wonderen doet, maar hier in huis dus niet :( Shaggy weet namelijk héél goed dattie dat niet mag, dus zodra ik me omkeer of de kamer binnenloop stopt ie  >:(

Pffffff *zit weer moedeloos te zijn*

Ria

Hoi,

Nog niet zo snel de moed opgeven. Zitten ze al bij elkaar in de kooi of nog apart ? Want wie weet krijst hij nu daarom.
Wel heel veel sterkte want het gekrijs zal je op de zenuwen werken neem ik aan. Ik heb nu boven ook een valkparkietje die behoorlijke stembanden opzet, dit omdat ie een stuk of zes beneden hoort fluiten en wil daar dus naar toe, maar dat kan helaas nog niet.

Groetjes,
Ria

BiancavS

Nee, ze zitten nog niet bij elkaar in de kooi.
Stond net op htet punt om de kooien tegen elkaar aan te zetten met de deutjes open (zodat ze zelf kunnen bepalen of ze gaan samenwonen ;) ). Had de deurtjes al open... maar bedacht me toen.
Lady is zo vreselijk lief, maar Shaggy dus niet. Bij Shaggy mag ik niet eens in zijn kooi komen.

Wat nou als ik ze nu samen doe? Ergens ben ik bang dat Lady het slechte gedrag van Shaggy over gaat nemen, en zij straks ook gaat pikken zodra ik in/bij de kooi kom. Dan zit ik met twee niet-tamme vogels :s

Iemand enig idee hoe dit in zijn werk gaat? Lady is zó lief, zou dat écht niet kwijt willen :(

BiancavS

Hmm... niet veel reacties op mijn vraag zie ik ;)

Hoe dan ook, vanochtend toch de gok genomen en de kooien tegen elkaar aan gezet met open deurtjes.

Shaggy heeft besloten bij Lady in te trekken, tot vreugde van Lady :)

Shaggy nog steeds agressief naar mij toe, maar naar Lady helemaal niet, dat gaat hartstikke goed.
Lady is wel iets happeriger dan voorheen, maar stapt wel nog steeds zonder doorbijten op mijn hand en laat zich aaien.

We wachten af hoe het gaat lopen!

Lique

Hoi Bianca,

Jeetje wat moeilijk zeg. Ik had niet verwacht, dat Shaggy zou blijven schreeuwen, en agressief zou blijven.
Het kan zijn, dat hij Lady aan het opeisen is.
En dat zou niet goed zijn.
Mocht je toch tweifels hebben, kan je altijd contact met me opnemen hoor.

groetjes lique

BiancavS

Ja, enigszins opeisen doet ie wel. Als Lady bijvoorbeeld uit haar kooi is, gaat Shaggy aan de tralies hangen en als een bezetene van links naar rechts en weer terug. Dat onder een luid geroep om Lady. Zij is daar ook heel bevattelijk voor, ze is dan écht geneigd naar hem toe te vliegen.
Maar wat doe je daar aan?

Wat Lady betreft, zij is wel meer gaan happen, maar doorbijten nog altijd niet. Op zich jammer, maar heb er wél nog steeds een goed gevoel bij. Het feit dat ze niet doorbijt, én nog steeds bij me wil zitten stemt me toch positief :)

Wat het krijsen van Shaggy betreft, dat is dus niet écht veranderd. Wel ben ik nu dus bezig met de plantenspuit, en denk dat dat wellicht wel gaat helpen. Nu helpt het iig al op het moment dát ie het doet. Nu nog kijken of we het áf kunen leren ;)

Iemand trouwens nog enig idee wat ik kan doen mbt het "tam" krijgen van Shaggy? Ik bedoel, hij is in dusverre tam, dattie wél op je hand zit. Maar ja, dat aanvallen cq. bijten he :(

Ik hou jullie op de hoogte!

Lique

Hoi Bianca,

Ik kan hier wel eens kijken, wat ik met hem kan :-/
Ik heb al verscheidene valkjes tam kunnen maken zoals je weet.
Misschien kan ik Shaggy ook wel zo krijgen, dat hij wat tammer is, en niet meer bijt?

groetjes lique

BiancavS

14 oktober 2004, 16:48:39 #13 Last Edit: 14 oktober 2004, 16:49:42 by BiancavS
Zou ik súper vinden  :o . Niet geschoten is ten slotte altíjd mis!

Enkel zal ik daar voorlopig mee moeten wachten want heb tenslotte al een flinke uitgave gedaan voor lady (behalve haar natuurlijk ook speeltjes en dat soort dingen) dus mijn geld is ff op  :-[

BiancavS

Hoeveel zou je er uberhaupt voor vragen eigenlijk?
(je kan me trouwens ook bellen hoor)