5 mei 2025, 07:20:51

Rare kuif

Gestart door yentl, 17 februari 2003, 00:03:07

« vorige - volgende »

yentl

Hoi allemaal,
Breezer, een van onze nieuwe valken, heeft een rare kuif. Die lijkt wel in 5 opgesplitst te zijn, zo 5 kleine kuifjes naast elkaar, cool maar raar ???
Is dit van een soort mutatie misschien, het is een gewone bonte valk van 2 maand oud.

groetjes van Yent'l

Tara

Hallo, dit heb ik ook nog meegemaakt :) het kuifje was klein en stond helemaal naast elkaar, is best koddig vind ik, dit was omdat het kuifje aan het groeien was, zitten er ook hulseltjes rond?

max

kan iemand mij vertellen wat die hulseltjes zijn is dit nog van zijn vorige veer waar een nieuwe door heen groeit  :-/

linda

hoi max
als je naar de foto's kijkt van de babyvalkjes dan zie je dat die nog allemaal van die harde pennen hebben. rond de veren die ze krijgen zitten hulsjes en door te poetsen of als je kopje kroelt dan gaan die hulsjes van de veren af en dan gaan hun veren open.Elke keer als ze in de rui gaan komen er nieuwe veren en die veren zitten dan ook weer in hulsjes.Je zult het dan wel merken als je ze dan in hun nekje kroelt dat je dan allemaal harde stukjes voelt en dat is dan dat hulsje dat rond die veren zit .snap je het  :D wat een uitleg maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel
groetjes linda

max

bedankt voor de uitleg linda ;)

yentl

Nee, ik denk dat hij geen hutseltjes heeft. Het ziet er een coole valk uit zo, maar als je het zo bekijkt, is het een broekschijter :D. Tegenover onze andere valken is het echt leuk.

groetjes Yent'l

Mandy

Nou Yentl, ik ben nou toch wel benieuwd naar die kuif van Breezer. ::)
Heb je er geen duidelijke foto van misschien?
Kan je makkelijk oploaden en hier laten zien, zou leuk zijn. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Tara

Hallo Yent'l, is Breezer dat valkje van 2 maand ??Want dan kan het best zijn dat de kuif aan het groeien is hoor :)