4 mei 2025, 03:58:44

geelwang

Gestart door boezempje, 2 september 2004, 17:28:45

« vorige - volgende »

boezempje

2 september 2004, 17:28:45 Last Edit: 5 september 2004, 13:17:41 by boezempje
hai hai

ooohh ik ben hellemaal gelukkig ik heb een geelwang gekocht.
en anita ook we zijn weer heppie we krijgen ze volgenden  week en ze zijn 7weken handtam en gezond,

gr essie

Tessa

hoi Essie
gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst ,hoop dat je er veel plezier mee zal beleven.

groetjes tessa

Suzanne

Hoi Essie,

Gefeliciteerd met je nieuwe valkje! Het wordt druk bij jou  :D.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Stijn dc

hoii

heel leuk dat je er een valkje bij hebt. Maar als ik eerlijk ben, vind ik dat hij er maar heel klein uitziet op de foto. Is ie grootgebracht op handvoeding? Dat geeft nogal is kleinere vogels ipv forse valken.

stijn DC*:D

Inger m

Hoi,
Eigenlijk was het mij ook al opgevallen op de foto en vind ik het valkje er niet zo goed uitzien? Ziet er beetje iel en rommelig uit? Heb je ook nog andere foto's van het jong?

In iedergeval leuk dat je er weer eentje hebt gevonden!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

boezempje

hai

dank jullie voor de reactie
omdat ie klein is komt omdat zijn kuif plat licht en omdat ie niet hellemaal op de foto staat.
en rommelig komt door dat de foto wazig is en heel slecht,
en nee ik heb momenteel nog geen anderen foto hellaas.
als ik hem opgehaaldt heb laat ik duidelijken foto zien,
en het valkje is gewoon door de ouders groot gebracht,

gr essie

Inger m

Hoi,
Dan wacht ik de andere foto's af..ben benieuwd...
Is dit jong wel door geelwang ouders grootgebracht of door pleegouders?

gr Inger
problem.

boezempje

hai

dit jong is door de eigen ouders grootgebracht.
maak  dat voor het jong iets uit ??
heb er geen weet van.

esther

Stijn dc

hoi

dat maakt in mijn mening heel veel uit, jongen grootgebracht met handopfok, die zijn doorgans veeel kleiner en zo. en zien er ook niet zo goed uit qua veren vind ik.

sDC:D

boezempje

hai

de vraag van inger was.
Is dit jong wel door geelwang ouders grootgebracht of door pleegouders?
daarop zij ik ja dit jong is door de eigen ouders grootgebracht.
daarop zij ik maakt het iets uit dan ik weet dat namelijk niet.
daar bedoel ik mee maakt het iets uit of het door de geelwang ouders groot wordt gebracht of een ander koppel.
esther

Inger m

2 september 2004, 21:32:01 #10 Last Edit: 2 september 2004, 21:33:04 by Cinnamon_valk
Hoi,
Ook gedragsmatig lijkt handopfok negatieve effecten te hebben op het gedrag van vogels, dat is onlangs onderzocht bij grijze roodstaarten.
Handopfok jongen blijven idd vaak achter in gewicht en groeien minder snel. Blijkbaar geven de ouders iets, dat wij niet kunnen geven.

Maakt uit of het door geelwangen is of niet, omdat geelwangen bekend staan om kweekproblemen, vroeg ik het mij af of het bij dit jong (ouders) ook het geval is.

gr Inger
problem.

boezempje

hai

nu snap ik het ja
mijn kuifje is ook met hand opfok groot gebracht en is inderdaadt een stuk kleinen als de rest.
en dat met geelwangen de kweek vaak niiet goed is klopt ja.
maar deze mevrouw doet het voor haar plezier en je krijgt ze ook pas mee als ze weet of je er goed mee bendt,
dus ik heb mijn vertrouwen er wel in.kan alleen maar hopen.
ik ben er blij mee.en daar gaat het om/.je kunt toch nooit in een valkje kijken ook een ander ras niet.was dat maar zo dan gingen er niet zo veel dood,

gr essie

Stijn dc

hoi

ja, handopfokjongen zijn inderdaad veel kleiner. Dat lijkt me eigenlijk niet zo goed.  :o :-/

daarom ga je mij ook altijd een forse, grote vogel zien kopen.

Anita1

ik zal even reageren.die geelwang is door pleegouders opgevoedt.zijn idd handopfok vogels.klopt die van mij ook.ik zal ook even een foto van de mijne plaatsen.dat is een echte geelwang

zezijn idd nog wat klein.maar dat had ik met jippie ook hoor.die was ook kleiner en handopfok.weet je wat die nu weegt? 105 gram haha.dus denk dat het wel goed komt.knuff anita :D

Tara

Hoi Esther,

een vriendin van me heeft een valkje grootgebracht met de hand en dat is een heel sterk wildkleurtje geworden en niet klein.

Gefeliciteerd met je aanwinst hoor, wel eerst ff in quarantaine houden als je'm ontvangt maar dat was je wel van plan ;).

Groetjes, Tara