10 mei 2025, 19:22:39

kortwieken

Gestart door wezzez, 10 augustus 2004, 19:12:46

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Hildechard,  

Zo te horen komt dat wel goed met je valkjes :-)
Het kost best wel wat geduld maar het kan zeker lukken en als ze nu al uit je hand dingen aanpakken is dat een goed teken al.
Vaak als het wat schemeriger word gaan ze zelf in hun vertrouwde kooi terug of als ze honger hebben ook.
Succes met het verder tam maken we lezen hier wel hoe het gaat :-)

Groetjes, Paul

Hillie

Nou misschien gaat het toch niet zo goed. Ze waren door de huiskamer gaan vliegen maar ze vlogen dus overal tegen op. De ene is ergens tegen aan gekomen en heeft een beetje bloed op zijn kopje. We hebben ze toen maar gevangen en in de kooi gezet. Eerst zaten ze angstig op de grond maar ze zitten nu weer op hun stokjes. Moet ik ze nu wel weer laten vliegen en in wat voor tijd?? Zou dat morgen al kunnen of moeten ze n eerst even rust hebben??

Groetjes Hil

Paul

Hoi Hildechard,

Op hun washuidje net boven de snavel gaan ze snel bloeden als ze ergens tegenaan vliegen.
Dat geneest heel snel hoor dus dat is niet zo heel erg.
Je kan ze even een dagje laten rusten en dan weer eens proberen.
Ze moeten ook eerst de huiskamer goed verkennen in het begin vliegen ze altijd wel ergens tegenop.
Pas wel op met ramen dat is wel levensgevaarlijk als ze daar tegenaan vliegen.
Maar tegen een muur vliegen ze nooit zo hard als tegen een raam omdat ze een muur wel zien.
Zorg wel voor voldoende licht als ze losvliegen zeker in het begin later als ze alles weten te vinden hebben ze minder licht nodig.

Groetjes, Paul

Hillie

Paul je bent geweldig!! bedankt voor de info.

Ik had de gordijnen ook dicht gedaan voordat ik de kooi open gemaakt had, ik had er over gelezen dat dat dus heel gevaarlijk is als ze tegen het raam vliegen. De vogel is inderdaad tegen de muur gevlogen en inderdaad op zijn koppie gewond, een klein beetje bloed. Nou dat is dan goed, ik laat ze even in de kooi en probeer het over een paar dagen weer. Ze zullen nu zo wel gaan slapen, dromen over de traumatische ervaring van het vliegen, haha.

Groetjes Hil