8 mei 2025, 10:41:38

te veel wind buiten?

Gestart door Anita1, 13 september 2004, 13:26:11

« vorige - volgende »

Anita1

;) hallo ik heb hier een nieuwe topic geopend,omdat ik met de vraag zit of mijn valkjes of van anderen niet teveel in de wind zitten buiten.mijn voliere is tegen een schuur gebouwd.en links staan ze tegen de coniferen aan.het voorstuk en de rechterzijkant is open.
en kan toch nog heel wat wind doorheen waaien.
ik weet niet of het wennen is voor de valkjes buiten(met dit weeromslag) maar ze gaan vaak naar binnen.gelukkig is het ruim binnen,maar ik vind het wel jammer.
nu zat ik te denken om aan de rechterkant ook af te gaan zetten met een plaat plexiglas.dit is en zonwerend en winddicht.wie heeft hier meer last van? of ben ik te bezorgd? knuff anita ;)

Inger m

Hoi Anita,
Op welke richting is je voliere gebouwd? (moet ik ff navragen hoe dat zit, meer info volgt). Als je ziet dat je vogel last hebben van de wind (gaan ergens anders zitten of je ziet dat er duidelijk wind opstaat) kun je idd besluiten er een stuk plexiglas voor te plaatsen, dat je bv kunt weghalen als het warm is of overbodig.
Ikzelf heb de voliere in een vrij beschut stuk staan van de tuin en er staan struiken voor (ik zie mijn vogels al amper meer  ;)), dus dat scheelt.

Valkparkieten kunnen zich vrij goed aanpassen aan weersomstandigheden, mits ze wel zelf kunnen kiezen uit de wind of regen te kunnen zitten.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.