Help dit echt tegen plukken ???

Gestart door Marianne, 9 september 2004, 02:21:48

« vorige - volgende »

Marianne

9 september 2004, 02:21:48 Last Edit: 9 september 2004, 02:23:36 by Marianne
Hallo,

Ik heb net tijdens het surven op het net iets gevonden wat misschien wel help tegen het plukken.
Ik heb er geen ervaring mee maar misschien iemand anders wel of is iemand bereid het uit te proberen.

Brandnetelthee met knoflook
Ik kan u vertellen dat wij hiervan een thee maken samen met de knoflook. Waarom? Nu een vogel wil zich wel eens plukken. Dit kan verschillende redenen hebben maar vaak ook is dit een gewoonte die ontstaat na stress. Zoals mensen nagels bijten, kunnen vogels gaan plukken. Maar het vervelende is dat de vogels de zoetige smaak van zijn veren wel eens lekker zou kunnen gaan vinden en dus blijft plukken. Wij geven hiervoor een thee van brandnetels en knoflook. Ten eerste omdat het gezond en bloedzuiverend maar het geeft de huid en de veren een 'smaakje' waardoor de vogel van de veer afblijft! Het is bij ons getest, het is gezond en het werkt. Tenminste bij ons. En omdat het een gezond product is, telt de regel baat het niet dan schaadt het niet. Ons recept: 20 brandnetelkoppen (jong blad zit altijd bovenaan de brandnetel deze hebben we dan ook nodig) en 1 vers knoflookteentje. Advies: draag een handschoen. Doe de brandnetelkoppen in een pan met circa 2 liter water. Het knoflookteentje in schijfjes snijden en erbij doen. Laat deze samenstelling circa 30 minuten trekken net als een bouillon. Dan afkoelen. Dan zeven om het vocht te scheiden van de overige bestanddelen. Dit vocht kunt u nu zo aanbieden i.p.v. water. Het overige vocht bewaar ik in de koelkast in een fles met schroefdop. Het waterbakje van de vogel kunt u dan dagelijks verversen met deze 'thee'.

Ben benieuwd, en jullie?!

Groetjes Marianne

ps: deze info heb ik gevonden op //www.pakara.nl
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Irene