7 mei 2025, 12:54:39

Beschuit met muisjes

Gestart door Paul, 11 september 2004, 10:04:16

« vorige - volgende »

Mandy

Hoi Paul,

Wat is ze mooi en groot geworden zeg, goed gedaan hoor, mag je heel trots en zuinig op zijn! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Marianne

Hoi Paul,

Wat een lieverd is kleintje zeg.
Leuke foto's!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Paul

22 november 2004, 03:00:11 #227 Last Edit: 22 november 2004, 03:00:56 by Paul
Hallo allemaal,

Ik maakte me toch zorgen om het gewicht van kleintje ze kwam steeds onder de 60 gram als de krop leeg was en soms op 57 gram.
Ook haar borstbeen was er scherp voelbaar en ze eet af en toe zelf wel een paar zaadjes maar nog niet de hele dag door :-(
Met een volle krop kwam ze steeds rond de 70 gram maar na een dag was dat weer gezakt tot onder de 60 gram.
Het ging niet echt achteruit maar ook niet vooruit en ze moet juist wat zwaarder worden.
Ik ben eerst vorige week overgegaan naar de wat vettere nutribird A19 omdat ze best wat aan mag gaan komen.
Ook dat leek weinig uit te gaan maken maar ze at het wel prima.
Sinds van de week zijn we begonnen de voeding zelf te mengen met Nutribird pellets en dat geeft duidelijk resultaat :-)
De ontlasting lijkt er mooier uit te zien en ze is de laatste dagen een paar gram aangekomen :-)
Het gaat langzaam vooruit maar ze komt al niet meer onder de 60 gram nu.
Ze eet er heel erg goed van ik meng nu 50% pellets door de papvoeding en dat eet ze heel graag.
Vandaag was ze na de voeding ineens 80 gram dus ze eet ook veel beter nu het is weken geleden dat ze volgegeten dat gewicht haalde.
Ze is vandaag 10 weken en babypap is dan niet zo goed meer om dat als enige te voeren dus vandaar mijn idee om er pellets doorheen te mengen daar kunnen volwassen vogels ook op leven.
We zetten haar ook steeds bij de andere vogels in de kamervolliere maar ze is nog steeds niet volledig over op zaadjes terwijl ze ze wel kan eten en ze ziet ook hoe de andere volwassen vogels eten van dichtbij.
In elk geval ben ik heel blij met de vooruitgang en volgende week gaat ze langzaam afbouwen met de pap en er komen dan nog meer pellets doorheen zodat ze op een gezondere voeding voor volwassen vogels overgaat.
Ze zit in elk geval nu voldaan van een snoepstok met zaadjes te eten en lekker op haar gemak op het mandje waar voer in ligt.
Hier zie je haar met haar lekker volle krop vooruit zitten :-)

Groetjes, Paul

Gerda

22 november 2004, 16:46:07 #228 Last Edit: 26 november 2004, 18:05:54 by Gerda_T
He Paul,

geweldig. Het wordt al echt een dametje. Ze weegt zelfs meer als mijn 4 jaar oude Nezumi.
Goed idee van het mengen met pellets.
Ik heb trouwens contact gehad met de assistente van dokter Feld. Wat een schattige mensen!!!
Lees maar bij mijn topic.

Groet Gerda en een knuffeltje voor Kleintje

Olga en Hans

Hoi Paul,

Het is elke x weer leuk om te lezen hoe Kleintje vooruit gaat en ook dat jij dat weer hier neer zet en zoveel tijd op dit forum besteedt, mijn petje af hoor.
Geef Kleintje maar een knuffel en dat ze een sterke meid mag worden.

Groetjes Olga.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

marianca.

Hallo Paul,

Wat een scheetje :).En wat zorgen jij en je vriendin goed voor haar zeg...toppie.Heel goed van jullie om er pellets bij te doen nu krijg ze tenminste haar noodzakelijkevoeding die ze zo nodig heeft om een prachtige volwassen dame te worden ;) :).

Mooi meisje...

groetjes
marianca

carco

Hallo Paul
Kleintje ziet er erg goed uit, en wat zit ze trots op de foto met haar borst vooruit.
Wat heeft ze trouwens een fel gele kop, mooi hoor!
groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Paul

Hoi Allemaal,

Vandaag nog veel meer verbetering bij Kleintje ze gaat het nu zeker halen en vorige week stond ik nog op het punt met haar naar dr Feld te gaan omdat ik me echt zorgen maakte.
Vanavond heeft ze zelf 2 uur aan zaadjes zitten eten achter elkaar en zonder voeding te geven woog ze al 73 gram :-)
Na het geven van een voeding kwam ze op het gewicht van 85 gram dus ik was echt heel erg blij dat ze weer wat was aangekomen :-)
Ook het magere borstje naast het borstbeen voelt met de dag beter aan en is al niet meer zo ingevallen.
Ze is ook veel meer in beweging je kan ook duidelijk merken dat ze meer kracht heeft gekregen nu.
De ontlasting ziet er nu ook stukken beter uit en is niet meer zo waterig maar gewoon mooie hoopjes :-)
Dus we kunnen nu wel bijna zeker zeggen dat we haar er doorheen hebben geholpen :-)

Groetjes, Paul

marianca.

Hallo Paul,

Wat een super goed nieuws..jullie zullen nu wel dol gelukig zijn ;).Lijkt me een hele spanning met je meesleuren als zo een hopje maar blijft afvallen..
Toppie zeg,ben heeeeeeeeeel blij voor jullie en natuurlijk voor die knapperd :D.Nu kan ze haar vrouwelijke charme gaan tonen aan het mannelijke volkje bij jou.. ;).

Super goed nieuws...ben blij voor jullie

groetjes
marianca

Paul

Hoi Maianca,

Dat is zeker slopend hoor als je zo'n schatje langzaam achteruit ziet gaan.
Maar zo ver had ik het niet laten komen dat het helemaal fout gegaan was.
Vandaag voelde de krop lekker hard aan van alle zaadjes die Kleintje gegeten had :-)
Ze woog de hele dag 80 gram ook zonder voeding en ze eet echt de hele dag door steeds aan de zaadjes :-)
Vanavond heeft ze toch nog een voeding gekregen en ze at dat toch nog behoorlijk zodat ze nu de 90 gram gehaald had :-)
Ik verwacht niet dat ze morgen nog veel zwaarder gaat worden want dit is al een mooi gewicht en ze is bijzonder snel aangekomen de laatste dagen.
Ook de magere plekjes naast het scherp uitstekende borstbeen zijn nu lekker gevuld dat is echt snel bijgekomen :-)
Ik hoef me nu geen zorgen meer te maken gelukkig.
Het was even 8 weken lang best druk met dat voeren elke dag maar dat is nu bijna ten einde gelukkig.
Maar ik heb er zeker geen spijt van dat ik het gedaan heb want we hebben haar er toch mooi doorheen gesleept.

Groetjes, Paul

marianca.

Hallo Paul,

Nou en of ..je hebt haar er zeker goed doorheen gesleept ;).
En dat jij en je vriendin alles op alles zouden hebben gezet voor haar dat was mij alang duidelijk :).

Geniet er maar van....voordat je het weet ben je weer overgrootopa van haar kleintjes :D ;).

groetjes
marianca

Paul

Hallo allemaal,

Kleinte heeft gisteren amper pap meer gegeten en vandaag wilde ze helemaal al niks meer.
Ze zit regelmatig aan de zaadjes te eten en ze woog vandaag zonder dat ze gevoerd was maar met dus alleen zelf eten 87 gram en dat vind ik niet slecht :-)
Dus ze is nu gewoon zelfstandig geworden en drinken doet ze ook zelf prima :-)
Haar borstje is veel voller geworden in een week tijd het borstbeen stak echt scherp uit en dat is echt een syuk beter nu :-)
Ze zal nog langzaam wel wat dikker worden want het is nog niet helemaal zoals het hoort maar ze is zeker op de goeie weg nu :-)
Ik zal van de week nog even een mooie foto maken hoe ze er nu uit ziet.

Groetjes, Paul

carco

Hoi Paul

Nou dat is toch wel een felicitatie waard ;).
Je hebt haar er letterlijk doorheen gesleept nu en het gevaar is dan toch wel geweken denk ik zo!
Fijn dat ze nu echt zelfstandig is, zal een pak van je hart zijn denk ik.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Tara

Hoi Paul,

wat een goed nieuws, ben blij dat te horen,
petje af hoor voor je :)
Veel knuffels aan Kleintje van me :-*

Groetjes, Tara

Andrea

27 november 2004, 19:56:14 #239 Last Edit: 27 november 2004, 19:56:38 by Andrea
Hoi Paul,

Zo te lezen is Kleintje al een echte dame geworden. :)
Ik ben benieuwt naar de nieuwe foto's van haar,

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle