6 mei 2025, 00:55:59

Witmasker cinnamon mannen??

Gestart door Sanna, 8 september 2004, 14:28:02

« vorige - volgende »

Sanna

Hallo allemaal!

Is er iemand op het forum die wel eens witmasker cinnamon mannen tussen zijn jongen heeft zitten (eventueel ook gepareld en bont)? Ik vind dit een geweldig mooie mutatie, maar er is erg moeilijk aan te komen. Meestal zijn het allemaal popjes, maar ik wil echt een mannetje. Ik heb nl. thuis al twee dames een een kereltje zitten, en ik wil echt niet verder dan 4 valkjes gaan :D.

Dusssss.... als iemand mij hier aan kan helpen.... alvast bedankt!

Groetjes! Sanna

Carla_en_Yoshi

Hallo.

Als je persee een jong mannetje of bv. een pop wil.
Kan je de kweeker vragen om de vogel te laten seksen.Weet niet of ik het goed schrijf.
Kost volgens mij 18 euro en in het papegaaiencentrum in veldhoven doen ze het ook.
Zelf ben ik hier geen voorstander van,maar als je het echt moet weten kan het.

Groetjes van Carla.

Sanna

Hai Carla,

Ja, dr. Feld doet dat ook wel, maar dat vind ik weer zo zielig... maken ze een sneetje onder de vleugel (vogel moet onder narcose) om naar de geslachtsorganen te kijken. En bovendien doen ze dat niet eens bij hele jonge vogels.
Nee, ik bedoel, bij sommige koppels kun je de uitslag voorspellen, dan weet je bijv. dat als er witmaskers uitkomen het mannetjes zijn, en als er geparelden uitkomen het vrouwtjes zijn (effe gewoon voorbeeldje he?). Nou, ik ben dus op zoek naar een kweker die een koppeltje heeft waar witmasker cinnamon mannen uitkomen.

Groetjes! Sanna

Mandy

8 september 2004, 17:00:53 #3 Last Edit: 8 september 2004, 17:05:44 by Mandy
Dat wordt inderdaad zoeken, maar ik kan je volgend jaar misschien wel helpen  :) ;

Man: Witmasker lutino (=albino), split cinnamon '04
Pop: Bonte cinnamon geparelde witmasker (jong K&B)'04  

Zonen:
50% Cinnamon witmasker,  split voor bont {X1: lutino} {X2: gepareld}
50% Witmasker,  split voor bont {X1: lutino} {X2: cinnamon gepareld}

Dochters:
50% Witmasker cinnamon lutino (=cinnamon albino), split voor bont
50% Witmasker lutino (=albino), split voor bont

Maar dan moet je wel veel geduld hebben! ;D
Ik begin pas begin april en eventuele jongen kunnen pas op z'n vroegst half juni weg en dit is een jong koppel dus het is allemaal maar afwachten hoe ze het gaan doen. ::)
Als het lukt wordt het wel een mannetje met mooie splits. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Sanna

8 september 2004, 17:09:50 #4 Last Edit: 8 september 2004, 17:13:35 by Pepper
Mandy, je bent een schatje!!! Jaaaaaa, ik wil zeker wel wachten. En nou maar hopen dat ze dat ook gaan krijgen he? ;).
Inderdaad mooie splitten trouwens. Ik heb hier nu een bont mannetje (van Lique) en die heeft de splitten {X1: Cinnamon Gepareld} {X2: Lutino}. Ook al van die mooie, daar gaan allemaal hele mooie jonkies uitkomen :P.

Groetjes! Sanna

Mandy

8 september 2004, 17:22:46 #5 Last Edit: 8 september 2004, 17:31:19 by Mandy
Oké, dan zet ik je daarvoor wel op de lijst voor volgend jaar en als je er ergens anders eerder één vindt dan hoor ik het wel. ;)
Je bent daar nu in ieder geval de eerst wachtende voor. :)
Alleen is handtam onder voorbehoud want dit is het 7e handtamme gereserveerde valkje voor volgend jaar. Maar ik verwacht niet alle jongen tegelijk dus ws dat het wel zal lukken, eerst maar eens afwachten hoe het allemaal zal gaan. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Sanna

Helemaal top Mandy! Tuurlijk laat ik het weten als ik er eente eerder een vind, maar ik ben er al een hele tijd naar op zoek, dus ik denk niet dat dat gaat gebeuren.
Handtam of niet is geen probleem hoor. De eerste vogel met een sterker karakter dan dat van mij moet nog geboren worden ;D :D, tam zal-ie worden!!

Groetjes! Sanna

Paul

Hoi Sanna,

Je schreef:
CitaatJa, dr. Feld doet dat ook wel, maar dat vind ik weer zo zielig... maken ze een sneetje onder de vleugel (vogel moet onder narcose) om naar de geslachtsorganen te kijken. En bovendien doen ze dat niet eens bij hele jonge vogels.

Maar ook bij jonge valkjes van een week of 6 tot 8 kan dat al hoor.
Ik ben ook met een jong valkje van ik denk 8 weken bij Feld geweest om dat te laten onderzoeken.
Was wel heel interresant om te zien hoe dat gaat in elk geval.
Maar via bepaling van sexe aan de hand van de mutatie van de ouders is altijd fijner natuurlijk :-)

Groetjes, Paul

Inger m

Hoi,
Met de huidige DNA technieken is geslachtsbepaling onder narcose dmv endoscopie eigenlijk niet meer nodig. Het is wel zo dat je dmv endoscopie ook de inwendige organen kunt controleren.

gr inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Paul

Hoi Inger,

DNA is inderdaad vaak makkelijker je hoefd niet met je valkje de deur uit je rukt hem alleen 5 veren uit zijn borstje en klaar ben je.
Alleen duurt dat wel één tot 2 weken denk ik voor je de uitslag hebt en met endelscopie gelachtsbepaling heb je meteen de uitslag en je krijgt een certificaat van bewijs van geslacht mee.
Laat je door de dierenarts de veren trekken dan kan je ook zo'n bewijsje krijgen maar stuur je dat zelf op dan is er geen bewijs dat de veren ook van die vogel zijn en je krijgt dan niks.

Groetjes, Paul

Sanna

He Inger,

Ik vind deze vraag meer onder kweken passen dan onder mutaties hoor. Ik heb specifiek gevraagd of iemand deze mutatie kweekt zodat ik van diegene een jong kan kopen...

CitaatDNA is inderdaad vaak makkelijker je hoefd niet met je valkje de deur uit je rukt hem alleen 5 veren uit zijn borstje en klaar ben je.

Hai Paul,

Ik heb jou dit al eerder ergens zien schrijven. Waar stuur je die veren dan naar toe? Ik had het Feld al gevraagd, maar dat deed hij niet...

Groetjes, Sanna

Inger m

10 september 2004, 00:48:54 #11 Last Edit: 10 september 2004, 00:53:13 by Cinnamon_valk
Hoi Sanna,
Ik vind het geen echte vraag over kweken zelf (broeden, jongen grootbrengen), maar een vraag naar een bepaalde mutatie, vandaar...

www.gendika.com

Dan maar liever twee weken wachten dan vogel in andere omgeving en te stressen. Ik wacht nog liever gewoon gedrag/ uiterlijk af bij valken...stuk goedkoper...
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Sanna

Hoi Inger,

Sinds jij mijn bericht verplaats hebt, krijg ik geen melding meer als er een nieuwe reactie op is. Hoe krijg ik dat weer voor elkaar??

Groetjes! Sanna

Paul

Hoi Sanna,

Klik onder het bericht op reacties en dan kan je ja aanvinken als je er bericht op wilt hebben.
De volledige link voor dat verenonderzoek is http://www.gendika.com/vogeltest.htm
Anders kom je in het hoofdmenu en moet je eerst weer het een en ander aanklikken om goed terecht te komen.

Groetjes, Paul

Sanna

OK bedankt Paul ;). Als ik het nu nog eens nodig mocht hebben, weet ik tenminste waar ik moet zoeken.

Groetjes! Sanna