4 mei 2025, 23:38:47

Witmasker cinnamon mannen??

Gestart door Sanna, 8 september 2004, 14:28:02

« vorige - volgende »

Yvonne_R

Hoi Sanna!
Ik heb zelf ook een cinnamon witmasker man en het is inderdaad een mooie mutatie. Deze man is mij echter in de dierenwinkel als een witmasker pop verkocht. Aangezien de vogel wat dunne ontlasting had had ze volgens die vrouw waarschijnlijk last van legnood!Aangezien ik het wel een mooie vogel vond heb ik hem toch maar gekocht en thuis direct ontwormd.Wat bleek, de vogel had inderdaad last van wormen en niet van legnood. Aangezien die vrouw nog meer jongen had zitten ben ik teruggegaan en heb haar aangeraden de vogels een wormkuur te geven. Toen vroeg ze mij hoe ze dat doen moest!!! :-/
Met mijn vogel is het helemaal goed gekomen. Ik had al snel door dat het geen normale witmasker was, gezien zijn  llichte kleur. Iedereen die bij ons kwam had hed ook meteen over hoe apart deze vogel wel niet was.Dit jaar heeft hij samen met een ,door hem zelf uitgezochte, bonte pop met succes 2 nestjes grootgebracht. Tot mijn grote verrassing zaten hier ook cinnamon lutino (met rode ogen) jongen bij!Hij moest dus ook nog ergens split voor zijn. Navraag bij Kirsten Anderson leerde mij dat ik een cinnamon witmasker split voor bont en lutino in mijn bezit heb. Zo zie je maar, wat je ziet is niet altijd wat je krijgt.......

http://www.valkparkiet.org/forumupload/008YRwitmaskercinn.JPG[/img]

Groetjes Yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

Sanna

Hai Yvonne!

Ja, het is verbazingwekkend hoe weinig ze soms in een dierenwinken weten. Maar gelukkig is het met jouw vogel helemaal goed gekomen. Ik moet nu alleen nog wachten voordat ik zo'n stuk in mijn bezit heb ;D

Groetjes! Sanna