28 april 2024, 18:19:54

koppel met jonkies verplaatsen?

Gestart door Anita1, 8 september 2004, 16:24:45

« vorige - volgende »

Anita1

 :-/ ik zit echt met een probleem.hopelijk kan iemand of jullie me helpen.ik heb bij leon een koppel valkjes zitten met 3 jonkies van 6 dagen oud! nu krijgt leon a.s zaterdag een hele nieuwe voliere..en moet hij dat koppel met die jonkies kwijt.ik heb dat koppel bij hem gekocht,en we zouden wachten tot de jonkies 5 weken waren voordat ze naar me toe kwamen.maar er is nu die kink..
nu weet ik echt niet wat ik moet doen..leon moet het koppel kwijt..en ik ben zooo bang voor mijn jonkies..daarom heb ik het hier bij spoed neergezet..omdat het al bijna zaterdag is..kunnen ze bij mij in de voliere? ie oow wie kan mij helpem.knuff een radeloze anita :-/

Mandy

Pfff dat is erg vervelend zeg... :-/
Een verplaatsing zal veel stress aan de ouders geven en de kans dat ze niet meer naar het nest om kijken is groot, maar je hebt zo te lezen niet veel keus.
Ik zou ze dus inderdaad maar ophalen en in je eigen volière zetten, want als ze nu weer ergens anders heen gaan en straks weer naar jou is dubbel stress.
Blijven die jongen wel in het blok waar ze nu in zitten?, dat is wel het beste, anders zullen ze er helemaal niet meer naar om kijken.
Succes.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Anita1

ja ik heb idd niet veel keus mandy.ik baaaal er wel ontzettend van..want het had zo niet gemogen.maar ja laat maar.nu moet ik echt kijken hoe los ik dit op.en ja leon brengt ze hier heen met de jonkies in het broedhok ja.enigste nadeel is,dat ze bij leon een vrije voliere stuk hadden.alleen dat koppel dus..en nu komen ze tussen 7 anderen valkjes van mij.ik ben er nerveus van.maar het zal toch moeten.pfff knuff anita :-X

Anita1

ik heb een iddeetje..als ik nou een grote ferplast voliere koop.en die naast het binnenhok zet in de voliere.en dan daar het koppel met broedhok in zet..das wel een idee of kan dat niet?
ik denk voor koppel en jonkies meer rust als in de voliere of niet? knuff anita

Karin

Ik zou sowieso nooit het koppel zo maar bij je eigen valkjes zetten zonder dat ze in quarantaine zijn geweest.  Ik zou ze minstends 3 weken apart houden, dus in een kamervolière is geen slecht idee. Zitten ze meteen rustig en  Heb je een afdakje of zo buiten waar je de kooi onder kan zetten ? wel natuurlijk een risico bij het verschonen enzo i.v.m. wegvliegen, maar ja, je moet wat.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Anita1

hoi karin.ik kan toch ook een voliere kopen met afdakje? of niet? en dan evt 1 kant met plexiglas afdekken,voor de wind. en in de schuur zou ook kunnen.dan ook niet te koud.ik ben nu bezig om aan een 2e hands voliere te komen.ik moet ze n.l morgen al nemen.pfff thnx anita :-/

Karin

Kan wel, maar ik heb zelf altijd het idee dat die dingen toch snel roesten  ;D Zou zonde zijn, want ze zijn duur genoeg. In de schuur is ook een optie, moet het alleen niet te warm zijn, anders wennen ze hier aan en dan is het weer moeilijk om ze erna weer buiten te wennen. Succes met je zoektoch naar een volière ! Wel erg snel allemaal zeg  :-/ Jammer dat je er niet een paar dagen langer voor hebt.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Anita1

ik heb net deze voliere gekocht voor buiten is dit wat? kijk naar het dak en de zijkant.er zit plexiglas voor als er te veel wind staat tegen aan.hier moete het koppel en de jonkies inkomen dan? is het wat? knuff anita

Anita1

 :-/ :-/ :-/ :-[ dit is echt niet leuk meer!.nu moet dat koppel met de jonkies vanavond al naar mij toe :-[ omdat alles al gesloopt wordt,wilt hij ze al binnen in de garage zetten :-/.
dan kan ik het echt wel schudden met mijn jonkies.ik denk me hier suf.
enigste oplossing is dat ik ze dus vanavond op ga halen..en in de kooi van jippie moet plaatsen.jippie kan nog in een andere groter kooi.dat is deze kooi waar dan het koppel in komt,met broedhok

ik ben erg verdietig door het hele voorval.zo was dit beslist niet afgesproken.ik kan het het koppel niet aandoen om naar de garage daar te verhuizen en dan pas naar mij.hij komt ze ook niet brengen,en die voliere moet ik in hengelo ophalen overijssel.dus das mooi eind weg vanuit arnhem :-/ :-/
en ik moet ze vanavond al plaatsen..dan maar de kooi van jippie? is het een optie? beter voor de jonkies he? een echt wanhopige anita.of zal ik het koppel maar niet nemen dan.ben er echt verdrietig van.het is zooo trouw koppel.vind het echt sneu.anita

Annouschka

Hoi,

wat erg zeg Anita, dat alles ineens zo vlug moet gaan.
Ik zou ook opteren voor de kooi van Jippie oftewel de kooi die je net gekocht hebt.  Je hebt blijkbaar geen andere keus he meid.  Vind het erg voor je. :-*

groetjes

Valerie

Wat erg zeg. Ik zou ze ook gewoon in de kooi van jippie zetten en maar hopen dat het goed komt. Maar met jouw goede zorgen kunnen ze, denk ik, niet beter af zijn. ;)
Veel sterkte!



Anita1

ik ga het koppel vanavond ophalen.die buitenvoliere kan ik niet kopen.tyd tekort helaas..
ik kan 2 dingen doen.of in de voliere stoppen en bidden,of in de kooi van jippie.heb hier met iemand over gehad,die zegt,als je het koppel met jonkies in de kooi van jippie doet gaat het niet goed,omdat ze gewend zijn om te vliegen in de voliere.. :-/ :-X ::) ik wil het koppel zoiezo.omdat het een beregoed koppel is..
ik denk dat ik realistisch moet nadenken,(lukt niet zo goed meer).en mss raak ik de jonkies kwijt. :-/ zoiezo als ze bij leon blijven.in de garage.dat gaat niet goed.dus ik ga dan voor het koppel zelf.wat raden jullie me aan tussen deze 2 opties.beide niet ideaal maar. :-X knuff anita

Paul

8 september 2004, 23:34:18 #12 Last Edit: 8 september 2004, 23:35:19 by Paul
Hoi Anita,

Ik heb zelf de ervaring met een tam koppel.
Die zijn van mijn broer en die hadden hier in zijn vakantie eitjes gekregen.
Ze zijn dan ook niet echt tam het popje was veranderd in een ware killer :-)
Ik heb ze drie weken hier gehouden en ze zijn toen vervoerd naar mijn broer toe.
Dat is allemaal prima verlopen en ze zijn groot geworden :-)
Ik zou zelf wel de valkjes met jongen appart zetten al dan niet binnen.
Ik denk zelf dat de kooi van Jippie een goeie oplossing is.
Het ouderinstinct is best groot bij valkjes en je hebt best grote kans dat ze de jongen gewoon blijven voeren hoor.
En drie weken is al een mooie leeftijd dan hebben ze al het ergste achter de rug en ze hebben niet echt steeds alle warmte van de ouders meer nodig.
Gaat het helemaal fout kan je ze ook nog met de hand voeren maar dat is wel een mega klus en door de ouders voeren is veel beter.

Groetjes, Paul

Marianne

Hoi Anita,

Wat een dilemma......
Je weet toch nooit wanneer je het goed doet, ik zou als ik jou was op je gevoel afgaan.
Het koppel met de kleintjes apart van de rest lijkt mij een hele goede optie. Anders is het dubbele stress, eerst een verhuizing en dan nog andere "pottekijkers" erbij.
Succes met dit koppel en de kleintjes en ik hoop dat alles goed zal gaan.
Ik lees het wel.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Mandy

Jeetje Anita, wat ontzettend vervelend dat dit allemaal zo moet gaan zeg, vooral omdat dat niet afgesproken was, daar zou ik wel boos om zijn hoor, juist omdat dat het leven van die jonkies kan kosten! >:(

En het ouderinstinct is inderdaad wel groot zoals Paul zei, maar als deze 3 jongen nog maar 6 dagen zijn kan er nog veel mis gaan... ::)

De optie in de volière zonder quarantaine zou inderdaad niet slim zijn zoals Karin al zei en zeker niet als ze ergens vandaan komen waar veel andere vogels gezeten hebben.

De optie van de losse buitenvolière had gekund, maar niet meer op de korte termijn die nu is ontstaan.
Er rest je inderdaad niet veel anders dan die jock-kooi te gebruiken.

Ik hoop dat het gaat lukken en het goed komt met de jongen, succes!
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl