28 april 2024, 09:59:42

koppel met jonkies verplaatsen?

Gestart door Anita1, 8 september 2004, 16:24:45

« vorige - volgende »

Anita1

eerst even duidelijk zijn.de jonkies zijn amper 1 week oud en geen 3 weken.
ik heb het volgende besluit genomen en ook uitgevoerd.
ik ben idd nu op mijn gevoel afgegaan.
pff vind het heel moeilijk allemaal,maar het is voor mij echt de eerste keer.
klinkt misschien heel hard wat ik nu zeg.ik ben echt voor het blok gezet..en leon ook eigenlijk,doordat zijn voliere zaterdag al kwam..hoewel hij het wel wist dat het kon gebeuren.jammer dat hij hem toen destijds toch niet naar zijn vriend heeft gebracht,wat dus wel de bedoeling was.maar goed,nu moet ik het oplossen.
in de kooi van jippie was geen oplossing..hij was toch klein omdat het een pvc broedhok is.en die is echt enorm!
en ook weer stress voor jippie,en voor het koppel,die een voliere gewend is.
ik heb ze dus ( en geef me maar op mn flikker,dat mag) in de voliere buiten gedaan.het broedhok hangt binnen.
en waarom..omdat dit koppel van leon alleen in een appart voliere zaten.ze zaten dus niet bij dandere vogels.daarom durf ik dit risico te nemen.
ik heb vervoerd met de pop in het broedhok en de man in een vervoerskooitje en erbij gezet.ik heb echt de hele weg gestrest gereden,en dacht ooow waarom toch!
er is al 1 jonkie dood gegaan bij leon door het afbreken en herrie en slijpen van zijn voliere.die was platgedrukt.nu zitten er nog 2 in.ik heb net een poosje gekeken naar alles.ik ben zo bang!
het koppel heeft het naar hun zin.dat zie je echt.splen met speelgoed wat ze niet kennen.
maar ik zag de man overgeven..en dat was voor de jonkies bedoelt :-[ :-X :-/ ooow heb ik het fout gedaan? jongens heb ik het fout gedaan? ik zit hier echt te huilen ,waarom moest dit nu gebeuren.ik ga zo kijken of de pop in het broedhok zit.de man zit er meestal overdag in.knuff anita

Marianne

Hoi Anita,

Niet meteen in de stress schieten hoor.
Je hebt dit gedaan (naar eer en geweten) en nu moet je het even de kans geven.
Het is toch niet jouw keuze geweest om het koppel nu te verplaatsen, je bent voor het blok gezet.
Als je nu weer allerlei capriolen gaat uithalen dan zijn ze helemaal uit hun doen.
Misschien komt het morgen vanzelfs allemaal goed, dat MOET gewoon.
Ik zal voor je duimen en wens je een rustige nacht toe.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Anita1

dank je wel marianne.ik wacht ook rustig af..en laat de natuur zijn gang gaan.en anders hopelijk de volgende keer beter.vind het wel heel erg.. :-/

tommy

hoi
jeetje wat een ramp
ik denk dat je de juiste keuzen hebt gemaakt hoor meid
ik hoop dat ze groot worden
groetjes van annemieke en boyke

Marianne

Hoi Anita,

Hoe zijn het koppel en de kleintjes de nacht doorgekomen?

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Anita1

 :-[ :-/ :-X helaas.....het heeft allemaal niet mogen helpen.de jonkies zijn dood :-X :-/.heb ze goed bekeken.het waren geen albinos.ze hadden zwarte oogjes.ze waren al best groot.allemaal te veel stres geweest de overhuizing.ze waren er net iets te klein voor.de ouders wilden er ook niet meer in.ze vinden het wel superr in de voliere.laat dat maar een troost zijn voor mij.ik kon niet meer voor ze doen.ik ben erg aangeslagen.knuff en bedankt voor het medeleven allemaal en de steun.anita

suus

Jeee Anita,
Wat zonde dat ze het niet gered hebben. Hoewel we het al wel dachten gisteravond, is het dan toch een klap als het gebeurd lijkt me.

Goed dat de ouders het leuk vinden. Met hen moet je ook verder. Maar wel heel erg jammer van je eerste jongen!!
Sterkte !!
Groet
Suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Marianne

9 september 2004, 19:41:13 #22 Last Edit: 10 september 2004, 11:41:03 by Marianne
Hoi Anita,

Jammer dat de kleintjes het niet hebben gered maar volgens mij had je daar al een beetje rekening mee gehouden.
Toch spijtig natuurlijk.

Het is wel positief dat het koppel het naar de zin heeft in jouw voliere. Dat is al een goede basis voor een nestje volgend jaar.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

molenaar

Beste Anita,
Ook ik heb ervaring met verplaatsen van jongen,
want een tweede koppel had het broedblok gekaapt waar al jongen van een eerste koppel in lagen.
Ik heb de jongen in de binnenvolierre die in verbinding staat met de buitenvolierre gelegd.
Een tip, vervoer wel de jongen en ouders apart.
Dit om te voorkomen dat de ouders tijdens de reis op de jongen trappen.
Hang het blok met jongen op, laat de ouders erbij, en laat alles met rust.
Als je de vollierre een plekje geeft, denk dan aan eventuele katten als het buiten is.
Wens je veel succes.
groetjes Banter

Mandy

Ooo ik lees het nu pas, wat zonde, maar het risico was er helaas. :-/

Nu kunnen de ouders in ieder geval rustig bijkomen van alles en hopelijk kunnen ze je volgend jaar bewijzen een goed koppel te zijn. :)

Sterkte want het waren toch nare en spannende dagen.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Anita1

ik heb nu na de ellende van de streptococceziekte en de dood van de 3 jonkies,alle broedhokken eruit gehaald.ik geniet nu lekker van al mijn valkjes.ze mogen allemaal lekker rust hebben,en volgend jaar ga ik eens kijken of mijn kwekerijtje echt kan beginnen.knuff en thnx allemaal.anita ;)