5 mei 2025, 08:23:56

Albino valkparkieten

Gestart door Targetta, 7 september 2004, 17:23:42

« vorige - volgende »

Peter

Hoi Jenny,

Hoe gaat het nu met de vogels? Merk je al verandering? Mocht nog eventueel twijfelen bij een vogel dan kun je ook ontlasting laten onderzoeken, zo heeft de vogel geen stress van de reis.

Groetjes,
Peter

Targetta

Met de papegaai is het stabiel, heeft nu 7 dagen baytril gekregen.
Heeft bij de DA vitamine injectie gehad.
En krijg 3 x daags extra papvoeding met het lepeltje, om wat aan te sterken, hij voelt zich weer baby haha.

Met de 8 andere valken die ik binnen heb (zijn 2 en 3 jaar) is niets mee aan de hand.

Er is poep van één albino onderzocht in Rotterdam bij de DA en daar kwam niets uit.

Of het toeval is dat alle albino's dood gingen of dat te maken heeft met de papegaai of anders om zal een raadsel blijven.

Voorlopig is de situatie onder controle en moeten we afwachten hoe het verloop verder is.

Groetjes Jenny...

Paul

Hoi Jenny,

Fijn dat er verder geen andere valkjes ziek zijn geworden.
Waar hebben ze de ontlasting op onderzocht?
Er zijn meerdere testen en soms doen ze ze niet allemaal.
Maar in Rotterdam (ik denk dat je het dierenziekenhuis bedoeld) hebben ze een eigen laboratorium en ik denk dat ze daar wel goed onderzoek doen.
Hopenlijk zijn de problemen nu verder voorbij.

Groetjes, Paul

Targetta

Een update van de valken en grijze roodstaart papegaai.

Met de grijze roodstaart gaat het weer goed, is bijna weer de oude.
Heeft 2 x daags krachtvoer gekregen wat ook aan katten wordt voorgeschreven die moeten aansterken, dat is poeder en los je op in water, daarbij nutribird opfokvoer om het tot een papje te binden.
Dit heeft enorm geholpen, normaal eet een zieke vogel zelf niet en dit gaf ik met een lepeltje en dat vond die heerlijk en zo bleef hij op krachten om de ziekte te overwinnen.
Als ze niet zelf kunnen eten zwakken ze heel snel af en lijdt dit snel tot de dood.
Als de vogels met de hand zijn gevoerd dan is dit heel makkelijk om te geven.
Hij krijgt nu nog 1 x daags een klein beetje en zit zelf al weer lekker te eten.
En praat en fluit ook weer.
Met de valken gaat het ook goed, verder geen rare dingen.
Tot zover de resultaten,Jenny.........