6 mei 2025, 01:35:59

Baloo en Skippie

Gestart door Suzanne, 30 augustus 2004, 20:17:39

« vorige - volgende »

Suzanne

Hoi allemaal,

Het komt misschien raar over (omdat ik verdrietig ben over Snowy die gisteren weggevlogen is), maar ik heb vandaag 2 nieuwe valken gekocht. Ik voelde me zo ontzettend rot, en nu ben ik weer een beetje blij. Ik ging voor een albino. Naar mijn idee ben ik thuis gekomen met een cinnamon albino, wat ik zelf prachtig vind. En er zat daarbij nog een prachtige witmasker cinnamon, die ik ook nog zo graag wilde hebben. En aangezien ik onlangs Falco heb verkocht (omdat hij mijn popjes kaal plukte) en Snowy weg gevlogen is  :-[, had ik dus weer plaats voor 2 valkjes. Ze zitten nu bij mij hier boven in een kooi in quarantaine. Ik denk dat ze beiden popjes zijn.

Baloo is de cinnamon albino (dat is ze toch, of niet?) en is geboren in 2001.

Skippie is de cinnamon witmasker en van dit jaar. Ik zie wat bonte plekjes in haar nek. Dus split voor witmasker denk ik  ::)?

Groetjes van een weer beetje blijere Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Paul

Hoi Suzanne,

Wat een mooie valkjes die je er weer bij hebt nu :-)
Ik denk inderdaad dat er cinnamon in de albino zit maar hij is wel er mooi en lijkt goed in de veren te zitten :-)
Alleen lijkt er op de foto ook wat geel in de vleugels te zien maar dat komt denk ik door de foto?
Ook wel heel erg spannend dat er ook een eitje aan het piepen is dus ondanks de nare ervaring met Snowie toch wel wat andere dingen die wel leuk zijn :-)
CitaatSkippie is de cinnamon witmasker en van dit jaar. Ik zie wat bonte plekjes in haar nek. Dus split voor witmasker denk ik

Split voor witmasker zal ie niet zijn omdat het al een witmasker is ;D
Maar ik denk dat je split voor bont bedoeld he :-)

Groetjes, Paul

Tara

Hoi Suzanne,

wat een knappe valkjes heb je er bij, mooi hoor! Mag je heel erg trots op zijn :).

Groetjes, Tara

Suzanne

Hoi Paul,

Ik zie geen geel in haar vleugels, denk dat het door het licht komt.

En ik bedoel idd split voor bont, slimpieslim die ik ben  :D.

Snowy had in dat nest eitjes liggen, samen met Kirlia en Breezer (3 popjes en 1 man). Dus wie weet is het een jong van haar. Dat weet ik zodra het in de veren zit.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Suzanne

CitaatHoi Suzanne,

wat een knappe valkjes heb je er bij, mooi hoor! Mag je heel erg trots op zijn :).

Groetjes, Tara

Dank je Tara,

Ik zal Snowy nooit vergeten, maar voel me nu wel wat getroost met deze 2 schoonheden.

Ik vond ze trouwens absoluut niet duur. Heb voor de albino 37,50 betaald, en voor de witmasker 22,50. Dat is nog steeds goedkoper dan Snowy in haar eentje (die was 70 euro  :-/).

Groetjes

Suzanne

Tara

Hoi Suzanne,

logisch dat je Snowy nooit zal vergeten, misschien heb je geluk en zal je haar terugvinden, maar het is best moeilijk...

De prijzen zijn idd niet zo duur, voor een witmaskermutatie betaal ik gauw 45 euro. Het zijn echte kanjers hoor.

Groetjes, Tara

Stijn dc

hoi

leuk dat je er twee valkjes bij hebt. Ik hoop dat deze wat langer bij je blijven dan snowie :(. GA je voor een sluisje zorgen of niet? Kan wel handig zijn.

SDC:D

Marianne

Hoi Suzanne,

Wat leuk om te lezen dat je weer wat blijer bent.
En je hebt gelijk ook, met twee van die schoonheiden erbij.
Heel veel plezier ermee hoor, en de verhalen lees ik vanzelf wel hier op het forum.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Suzanne

Hoi allemaal,

Ik heb net wat duidelijkere foto's van Baloo kunnen maken. Ik moet wel zeggen dat ik heel trots op haar ben. Ik vind haar zelf prachtig. Ik heb ook nog wat foto's naar Lique gestuurd. Tot nu toe denkt ze aan een cinnamon albino of een witmasker fallow. Maar hoogst waarschijnlijk een cinnamon albino.

Deze foto is zonder flits gemaakt en geeft het beste haar kleuren weer.

Deze is met flits. Het felrode oogje komt dus daardoor. Ze heeft wel rode ogen, maar niet zo fel.

Groetjes

Suzanne

Inger m

Hoi Suzanne,
Echt een heel mooie vogel!
Hoe zie je het verschil tussen de beide mutaties?

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Suzanne

1 september 2004, 18:26:59 #10 Last Edit: 1 september 2004, 18:27:55 by blozend_appeltje
Hoi Inger,

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het verschil moeilijk vind te zien, maar ik volgens mij is een witmasker donkerder, maar misschien zit ik daar mee fout.

Deze foto vond ik wat een witmasker fallow zou zijn.

Die heeft duidelijk gekleurde veren, terwijl Baloo meer een waas heeft op haar verendek.
Groetjes

Suzanne