9 mei 2025, 10:53:03

valk met parkiet

Gestart door Jo-y-ce, 2 september 2004, 14:47:53

« vorige - volgende »

Jo-y-ce

Hallo, wij hebben een vraagje.
We hebben een kamervoillere van 1.65 x 0.65 x 0.65 daar zitten nu een paar parkieten in, we willen ook graag twee valkparkieten nemen, kunnen die bij elkaar in de kamervoillere?
Als dat kan met hoeveel parkieten kan dat dan samen?
Hoop iets te horen, alvast bedankt.

Groetjes, Joyce.

Karin

Wel erg klein hoor, om daar en een paartje valkjes in te hebben en dan ook nog eens een aantal grasjes. Zelf zou ik in zo´n formaat maximaal 2 valkparkieten houden en ze er dan dagelijks uitlaten. Ik heb zelf kamervolières die 1 meter lang zijn en doe er dan maximaal 4 valkparkieten in. Natuurlijk kun je er meer in doen, maar bij "overcrowding" is de kans op stress en hierdoor ook ziektes groter. Grasparkieten zijn erg dominant t.o.v. valkparkieten. Zelf heb ik 1 grasje in een grote volière zitten ( 2 x 2 x 1 meter ) en die is de baas over alle vier de valkparkieten zie erbij zitten  :D Mijn advies : koop nog zo´n volière en doe daar dan 2 valkjes in  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Joyce,

Ik heb bij mijn valkparkieten ook een grasparkiet en die is juist onderdanig aan de valkjes maar dat is een mannetje en die is alleen dus datkan wel wat uitmaken misschien.
Over hoeveel vogels in een volliere lopen de meningen erg uiteen.
Sommige zeggen dat een valkje een vierkante meter nodig heeft en heb je er meer moet je dat dus per vogel nemen.
Maar heb je ze binnen en mogen ze er elke dag uit dan kunnen ze zeker kleiner zitten omdat ze dan buiten de kooi hun vleugels strekken.
Ik zou zelf zeggen dat in die volliere wel 4 valkjes kunnen of 2 valkjes en een paar grasjes.
Alleen moet je wel rekening houden dat je niet kan kweken als je ze bij elkaar zet want de grasjes zullen de nesten van de valkjes vaak slopen en de jongen uitmoorden :-(

Groetjes, Paul

Jo-y-ce

Probleem is waarschijnlijk al op gelost, kregen net te horen dat we een andere woning krijgen, en woning met een tuin.
Dus nu kunnen we een buiten voilere maken.
In ieder geval bedankt voor jullie reaktie.
Groetjes, Joyce.