8 mei 2025, 18:38:45

Help Trudy niet lekker

Gestart door Tara, 29 augustus 2004, 21:25:25

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Tara en Suus,

Ik ben zeker geen expert hoor ik heb heel erg veel op dit forum geleerd en het is juist zo fijn dat we elkaar hier dingen kunnen leren.
Dat is ook de kracht van dit forum als we allemaal iets weten weten we samen heel erg veel :-)
En onze kennis word met de dag uitgebreid.

Groetjes, Paul

Guinevere

Hoi Tara,

ben ik en paar dagen weg en lees ik dit weer  :(

Het is in ieder geval erg goed dat je zo snel gehandeld hebt !!
Hopelijk komen ze er allemaal bovenop!

Groetjes en sterkte
Guinevere

Anita1

gaat vast wel goed komen tara.je verzorgd ze allemaal erg goed.en die paabje is ook een lieffie.en trudy ja allemaal he? zet m op kanjerr kuss anita ;)

Stijn dc

hoi

owjee, nu dit weer. ik vraag me toch af, hoe jij altijd aan die ziektes komt. Mss van 1 van je duiven.

Tara

Hoi Stijn,

ja dat heb ik ook zitten denken...

Ben nu bezig de hele volière grondig schoon te maken, de binnenvolière is al helemaal klaar en nou nog de buitenvolière.

Groetjes, Tara

Stijn dc

hoi

ja, met schoonmaken, dat is al een goed begin, maar daar ga je de ziekte niet mee kwijt raken, het probleem is dat deze in de duif zitten. Dusmss heb je het binnenkort weer.

SDC:D

Inger m

Hoi Paul en Suus,
Het belangrijkste verschil tussen protozoa en bactierien is dat bacterien plantaardig zijn en protozoa dierlijke organismen. Dus beide idd ander bestrijdingsmiddel. Ik vermoed dat baytril idd wordt gegeven te bestrijding van een secundaire bacteriele infectie, omdat beschadiging van de darmwand door coccidiose deze gevoelig maakt voor bacterie infectie. Maar idd zijn baycox en ESB3 bekende en goede middelen tegen coccidiose.
Of een kleine hoeveelheid heilzaam is weet ik niet, het is wel zo dat het in aanraking komen met een kleine hoeveelheid ervoor zorgt dat het dier weerstand opbouwt. Een dier dat nooit in aanraking komt met bepaalde ziekteverwekker zal er ook geen specifieke weerstand tegen kunnen opbouwen. Het probleem met coccidiose besmetting is dat wanneer het wordt uitgescheiden (met onregelmatige tussenpozen) dit gaat om heel grote hoeveelheden die erg besmettelijk zijn.

Hoi Tara,
Op welke wijze maak je nu de voliere schoon? Coccidiose is heel lastig te bestrijden, met name ontlasting moet heel goed worden verwijderd. Niet alle schoonmaakmiddelen zijn werkzaam tegen coccidiose. Ik geloof dat ammonia er goed tegen werkt.
De duiven kunnen zeker een besmettingsbron zijn, maar er zijn veel verschillende soorten coccidiose en is mss na te vragen of deze soort ook afkomstig is van duiven. Blijft een feit dat het niet verstandig was de duiven er zonder meer bij te zetten, kunnen best behoorlijke ziektebronnen zijn.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Tara

Pffff ben eindelijk klaar :-/. Ik heb het niet met dat middel wat jij zei gedaan, moest het met bleekwater doen (verfijnd natuurlijk ;-)) van m'n moeder, pfff was veel werk aan, ze hadden erg veel dorst toen alles voorbij was dus hebben veel gedronken van het middel, gelukkig maar.

Groetjes, Tara

suus

Hoi Inger,
Dank weer voor je altijd heldere uitleg!!
Maar als ik het dus goed begrijp is ook wanneer er een kleine hoeveelheid coccidiose wordt gevonden de baycox en ESB3 DE middelen zijn tegen die coccidiose en secundair dus die baytril gegeven wordt. Ik kan me dan zo voorstellen dat het gecombineert gegeven wordt!

He Tara,
Wat fijn dat je je nu je hele hok schoon gemaakt hebt! Zal zeker wel een hele klus wezen. Duiven zijn sowieso ziektebronnen. Maar van wie zijn die dan? Wanneer er een mogelijkheid is zou ik er over nadenken als ik jou was, om te kiezen voor je valken. Maar dit natuurlijk alleen in het geval dat de duiven van jezelf zijn ipv je broer of je vader (maar ik geloof dat ze van je broer zijn toch?)
Groet
Suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Tara

Hoi Suus,

nee de duiven zijn van mij, maar ik vind ze helemaal niet leuk, schijten als de pest enzovoort enzovoort.

De ene duif (Poekah) is gevonden in m'n school vorig jaar in september. Het was nog een jonkie.

De tweede was helemaal uitgeput en die heeft mijn moeder gevonden maar zij is zo iemand die alles gelijk in de volière wil, snap je .. Pffffff

Vind er niks aan :-/

Stijn dc

hoi

de duiven zijn van tara zelf, het waren geloof ik allebei vondelingen. Maar ik zou ze eigenlijk ook wegdoen.  :-/

Stijn dc

CitaatHoi Suus,

maar zij is zo iemand die alles gelijk in de volière wil, snap je .. Pffffff

Vind er niks aan :-/

doe ze dan weg  :o ::)

suus

hoi tara,
Ik denk dat het precies is zoals Stijn zegt, als ze van jou zijn, je ze niet leuk vind, bovendien vliegende ziektemakers zijn dan zou ik ze zeker weg doen!
Groet
Suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Anita1

oow dan zou ik ze echt gelijk weg doen hoor tara.duiven brengen echt smerige ziektes over..denk er maar eens goed over na..en je zegt het al he? ..ik vind er niks an.eruit dan? knuff anita ;)

Stijn dc

hoi

maar waar moet ze er mee blijven? niemand gaat ze willen? Mss kan je ze opeten? duif schijnt heel gezond te zijn en geeft veel energie.