7 mei 2025, 15:11:58

Help Trudy niet lekker

Gestart door Tara, 29 augustus 2004, 21:25:25

« vorige - volgende »

Anita1

opeten? whahahahaah/ik hoef niet thnx geef mij maar een kippetje.lolz knuff anita :D

Stijn dc

hoi

mja, tsmaakt volgens mij ongeveer hetzelfde :)

SDC:D

suus

Jaa Stijn dat zal wel maar je eigen dieren opeten? Kon ik vroeger ook niet hoor. Mijn vader slachtte de haan.. nou ik at er niet van hoor!!!

Ze zou ze naar een instelling kunnen brengen die hebben vaker wel een voliere in de tuin staan of zo. Of gewoon op marktplaats zetten als gratis af te halen. Ben je ze zo kwijt!
Groet
Suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Stijn dc

hoi

ja, maar dan verspreiden ze nog steeds ziektes. MSs gewoon terug loslaten in het wild? Wss kunnen ze nog steeds hun eten vinden, alhoewel.  :-/. Maar dan dienen ze mss weer als voedsel voor de andere dieren==> kringloop rond.

Paul

Hoi Tara,

Ik heb ook een keer een jonge duif van 2 weken opgevoed toen ik nog 1 valkje had.
Ik heb meteen de duif behandeld tegen vlooien en mijn valkje ook de duif zat er vol mee.
Ook heb ik nog steeds het vermoeden dat die duif de schimmelinfectie die mijn valkjes later hadden heeft meegenomen want sinds die tijd ongeveer plukt mijn valkje zich op de rug :-(
De duif is weggevlogen we hebben hem de keus gegeven en hij koos voor de vrijheid.
Het was een wilde duif en die redden het wel buiten ze zoeken soortgenoten op en vinden hun voer wel.
Ik elk geval hebben we hem op weg geholpen en we hebben hem ook nooit meer teruggezien.
Postduiven komen wel terug maar deze niet in elk geval.
Dus misschien kan je ze gewoon vrij laten.
De postduif zou best gewoon bij het huis kunnen blijven en steeds komen voor voer dan kan je dat voor hem neer zetten elke dag maar de wilde zal wel weg blijven net als bij mij.

Groetjes, Paul

Stijn dc

hoi

ik denk dat de postduif terug naar het hok van de oorspronkelijke eigenaar gaat vliegen. Ze onthouden volgens mij alleen de til waar ze als jonge duif aan gewend zijn.

SDC:D

Tara

Hoi allemaal,

ja wegdoen... Maar mijn ma denkt dat ze dan een vogel voor de kat zijn en dan nog zou ik even moeten wachten want ze zijn gekortwiekt die duiven. Ik heb ze nooit graag gehad eerlijk gezegd, vooral Choekni, de laatste, en bij warme weren zodra het water verschoond is gaan die beesten ff in het water dan met natte poten er uit en dan met allerlei vuiligheid weer in dat water en dan er nog eens in poepen ook :-/. Ja hoor mag Tara weer herbeginnen.

Vrijlaten, ja ik wil wel, maar of ik zal mogen, straks vindt ze me nog een dierenmishandelaar of verwaarlozer al moet zij verdorie niet spreken!!!

Opeten nou Stijn dat zit er voor ons niet in hoor ;D.

Groetjes, Tara

Inger m

Hoi Tara,
Duiven zijn idd geen ideale dieren voor in de voliere.
Je kunt ze nu niet vrijlaten, zolang ze gekortwiekt zijn, bovendien heb je ze al afhankelijk gemaakt van mensen en nu moet je hier ook je eigen verantwoordelijkheid hierover nemen (over de duiven is al een discussie geweest).

Tuurlijk kunnen duiven prima verwilderen als je kijkt naar de stadsduiven. Ik denk echter niet dat dit zonder meer voor alle duiven opgaat, zeker niet als ze zolang opgesloten in een voliere hebben gezeten. Een goed tehuis in soortgelijke omstandigheden zou een betere optie zijn.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

boezempje

hai tara

hoe gaat het vandaag met trudy meis.
al wat beter nu ik hoop van wel voor je.

gr essie :-*

Tara

Hoi Inger,

nou, mijn opa heeft veel zo'n duiven als de mijne alleen ben ik een beetje bang dat hij ze vermoordt...

Hoi Esther,

super met Trudy, al zeg ik het zelf, daarnet wezen kijken ook en ze is wakker en al de andere valkjes zitten op 1 pootje ook, super wel hoor :-).

Maareh, ik maak me ff zorgen om Piko, het is me al eerder opgevallen dat ze er wat vreemd uitziet, da's de moeder van Chiaro en Trudy, zou het kunnen dat ze oververmoeid is van het voeren of zo ?

Groetjes, Tara

boezempje

Inger m

1 september 2004, 17:41:11 #71 Last Edit: 1 september 2004, 17:43:23 by Cinnamon_valk
Hoi Tara,
Hoeveel jongen heeft ze grootgebracht? drie? Een normaal gezonde vogel moet dat gewoon aankunnen en mag daarvan niet echt vermoeid raken. Als ze niet 100% gezond lijkt kan dit ook een andere oorzaak (mogelijk ook coccidiose) hebben.
Ik heb nu een oudere pop van 6 jaar die dit jaar al 9 jongen heeft grootgebracht en ze ziet er nog prima uit!

Waarvoor houdt jouw opa duiven? wedstrijden? Ik denk niet dat hij in dat geval wat aan deze duiven heeft. Mogelijk kun je er met hem afspraken over maken dat hij deze duiven houdt en niet afmaakt?

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

boezempje

1 september 2004, 17:47:49 #72 Last Edit: 1 september 2004, 17:49:46 by boezempje
hai tara

klopt het dat piko 5eitjes heeft gelegd en 4 zijn uitgekomen???
het is inderdaadt over vermoeid van het voeden en ook nog van de eitjes krijgen.ik zie geen ziekten of wat dan ook.

gr essie

Tara

Hoi Essie,

dank je hahaha ;-) :-*

En Inger,

nee, hij houdt ze eigelijk ja hoe zeg je het, dus ja ze zitten daar op een dak, hij is erg slordig, neem dat maar van mij aan, zijn fazanten en dergelijke hebben groen drinkwater omdat hij dat nooit schoonmaakt en noem maar op, die duiven planten zich voort enzo zitten daar op het dak en van die duivenjongen vermoordt hij ze dan en verkoopt hij ze, ik denk persoonlijk dat hij zou liegen als hij zegt dat hij ze niks doet. Kan je best van me aannemen...

En Piko, nou, ze heeft dus 2 jongen volledig grootgebracht samen met haar mannetje en een hulpje en Pablo een 5 à 6tal weken. Zijzelf heeft niet zo veel gedaan maar ik vind haar er toch niet uitzien als anders, ze heeft die 2 jaar geleden in de winter ook gehad zoiets, dan mocht de kamervolière (was nog een kamervolière) in de garage staan en toen beterde ze wel.

Groetjes, Tara

Tara

Citaathai tara

klopt het dat piko 5eitjes heeft gelegd en 4 zijn uitgekomen???
het is inderdaadt over vermoeid van het voeden en ook nog van de eitjes krijgen.ik zie geen ziekten of wat dan ook.

gr essie

Hoi Essie,

Nee Piko had 3 eitjes gelegd waarvan allemaal uitgekomen alleen het derde lutino jong is overleden nadat hij volledig uitgebroken had uit zijn eitje, zat er nog in maar alles was nog open, ze heeft er 1 eitje bijgekregen en dat was dan Pablo ;).

Groetjes, Tara