14 mei 2025, 09:44:01

ik wil een valkje!!

Gestart door Lola, 28 augustus 2004, 20:26:08

« vorige - volgende »

Lola

Hoi allemaal!'

ik ben helemaal gek op valkparkieten en wil er dus zelf ook wel graag 1 of 2. maar dat mag helaas niet van mijn ouders.  :'( Daarom vroeg ik me af of jullie tips hebben om ze over te halen  ;). ik heb het al geprobeerd bij mn vader met een buitenvoilere. m'n vader vind het eigelijk wel best maar m'n moeder niet. ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Liefs Lola

Lique

Hoi Lola,

Als je een keer vlak bij Zwolle bent, bel dan ff, dan kunnen jullie rustig langskomen, en dan zullen je ouders zelf zien, dat valkjes onwijs leuke beestjes zijn.

groetjes Lique

Tara

Hoi Lola,

jammer dat je geen valkje mag van je moeder, ik mocht geen tweede en nu... Ik heb er meer dan 20 :D

In ieder geval, je kan zeggen dat je het altijd schoon zult maken en dat ze er geen last van zult hebben, dat je gelijk doet wat ze vraagt, en enkele meerdere klusjes zult opknappen, vaak helpt dat hoor, en heeeel veel smeken en zagen om een valkje :-). Probeer eerst voor 1 valkje, en later kan je proberen voor een tweede, gaat wel lukken ;)

Succes !

Groetjes, Tara

Lola

hoi!

mn moeder zou echt noooit meegaan naar een valkparkieten kweker :D jammer genoeg. en als ik er telkes over blijf doorgaan owrd ze boos  :( ik vrees dat ik pas een valkje zal krijgen als k op mezelf ga wonen en dat duurd nog wel even  :P

bedankt! liefs lola

Tara

Hoi Lola,

kan je niet even stiekem een praatje doen met je vader en vragen of hij niet eens wil praten met je moeder ivm een valkje :-).

Groetjes, Tara

Lola

hey tara!

haha dat heb ik al geprobeerd. hij vond dat we al genoeg dieren hebben. en vorig jaar hadden we zo'n iniminie vogeltje (die absoluut niet tam te maken zijn) en die is dood gegaan toen we op vakantie waren. hij had heeeeel veel water maar helaas werd het toen heel warm en droog weer. daarom wil die geen vogels meer. maar hij reageerde best positief op een buitenvoilere duss heeeeel mischien...  :D

liefs lola

Tara

Hoi Lola,

jammer hoor, als je op vakantie gaat is het altijd beter de vogel naar een kennis te doen of iets dergelijks.

Maar een valkje is best sterk hoor, maar zonder water kan geen enkel levend wezen natuurlijk..

Ik zou gewoon eerst zorgen dat je zeker mag van je vader, en heel veel positieve dingen verteld over een valkje, zodat hij er zelf ook een wilt, en dan zal je moeder wel toegeven zeker hopelijk ;D.

Groetjes, Tara

Lola

hoi tara,

tja dat met dat vogeltje was al zeker 3 jaar goed gegaan en mn opa en oma komen ook n paar keer per week kijken. ik vroeg aan mijn vader of hij de buitenbvoilere goed vond, toen zei hij lachend: 'daar ga ik geen antwoord op geven want dan gebruik jij het om een antwoord bij je moeder uit te lokken' haha nou ik ken mijn vader goed genoeg om te weten dat hij er dus geen problemen mee heeft want dankzij hem hebben we ook al een hond :D ik ga heeel hard mn best doen  :)

liefs lola

Lieke

Hoi Lola,

Ik heb nog een tip!
Als je een werkstuk of zo moet maken hou het dan over de valkparkiet!
Of zoek foto's van net geboren valkjes.
Ik heb er een gekocht die nog bijgevoert moest worden en die is nu heeeeeeeeel erg tam.
Dus.....

Groetjes, Lieke

Lola

hoi lieke,

bedankt voor de tip :). alleen hoefen wij geen werkstukken meer te maken de komende jaren :(. dus helaas valt deze tip af. ik moet nog met mn moeder gaan praten maar ik durf niet zo goed omdat ze vaak boos word als je zeurt ofzo. hmm misschien wil mn vader lief zijn en even met haar praten.  :D

liefs lola

Tara

Hoi Lola,

als ze binnenkort jarig is kan je een mooie kaart maken met afbeeldingen van valkparkieten ;D. Misschien ziet ze dan iets in ;)

Groetjes, Tara

Lola

hoi tara

tja helaas is mn moeder nog niet zo lang geleden jarig geweest  :D maar toch bedankt

liefs lola

Stijn dc

hoi

zo word het wel erg moelijk natuurlijk :D:D
vooral jevader overhalen, dat werkt bij mij ook :)

SDC:D

Lola

haha.

tja ik doe mn best. gister heb ik geprobeerd met mn moeder te praten en ze werd nogal boos  :'( maar ik geef niet op  :D

liefs lola

Tara

Hoi Lola,

zucht waarom wordt ze nou boos, je moet eens vragen aan haar waarom precies, en misschien kan je van haar antwoord iets positiefs maken :-).

Je kan ook vragen of er niets is wat zij altijd al wou, maar nooit gekregen heeft, en of ze een beetje begrijpt hoe je je dan voelt.

Groetjes, Tara