2 valkjes samen met 2 grasparkieten

Gestart door michel2, 24 augustus 2004, 00:37:01

« vorige - volgende »

michel2

ik had eerder al gevraagd of roodrugparkieten samen met valkjes kunnen maar dat werd afgeraden en ik heb dan ook besloten ze niet aan teschaffen. ik vind mijn valkjes veel te leuk en ik ben zo aan ze gehecht dat ik ze nooit of te nimmer ze wil laten lijden doordat ik het leuk vind om andere soorten bij ze te zetten maar........ nu komt mn vraag ik kan van iemand nog 2 lutino grasjes krijgen en het zijn allebij mannetjes kan dat wel samen met valkjes. ik weet wel dat mannetjes grasparkieten minder vel zijn dan graspopjes. zoals het niet gaat met 2 mannen valkjes op 1 pop zo is dat bij grasjes echter precies andersom mannetjes vechten maar zelden met elkaar. ik hoop op een reactie. ik vind het wel leuk om die 2 gele parkieten bij mn valkjes te zetten als het kan natuurlijk.

groetjes michel

Kolkkie

Hoi Michel,

Over het algemeen gaan grasjes wel goed samen met valkjes. Alleen in het broedseizoen kan het problemen opleveren. Grasjes kunnen jonge valkjes verwonden en zelfd doodmaken.
Mocht je dus jonge valkjes willen dan is het het beste om de grasjes apart te zetten om ongelukken te voorkomen.

Zelf heb ik een aantal jaten een grasparkiet pop bij mijn valkjes gehad.
Daar heb ik verder nooit problemen mee gehad.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

michel2

ik heb geen kweekplannen dus dat zit wel goed het is een echt mannen clubje want ik heb onlangs mn andere valk betrapt op zijn eerste baltsgezang hij is nu 4 maanden en het begint echt heel erg leuk ik kan er geen genoeg van krijgen hi hi dus ik heb 2 mannen hoewel ze doen net of ze man en vrouw zijn want ze knuffelen wat af

groetjes michel

Kolkkie

Zijn het jonge grasjes of wat oudere grasjes?

Als de grasjes wat ouder zijn kan het denk ik wat moeizamer zijn om ze aan elkaar te laten wennen.

Bovendien moet jet er wel rekening mee houden dat het dus fout kan gaan, want het gaat niet altijd goed.
Mocht het falikant fout gaan heb je dan evt. een kooi waar ze apart in kunnen zitten?

Bovendien kan je de grasjes het beste in quarantaine doen voor de eerste tijd. Als ze ziektes bij zich hebben kunnen ze je valkjes ook besmetten.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Paul

Hoi Michel,

Ik heb zelf een grasje bij een aantal valkjes zitten.
Hij zat eerst alleen met een popje maar die is helaas overleden en alleen vond ik helemaal zo zielig en hij heeft het best naar zijn zin bij de valkjes.
Vaak zijn grasjes de baas over de grotere valkjes maar hier is het juist andersom maar het gaat best goed ze vechten eigenlijk nooit en ze krijgen allemaal hun eten.

Groetjes, Paul