Rare vraag:Kat en vogel gaat dit samen????

Gestart door Droppie, 21 augustus 2004, 15:48:54

« vorige - volgende »

Droppie

Hallo,

Ik heb al twee vogels en wil er graag een kat bij hebben. Zou dit eventueel samen kunnen gaan? Want als ik naar de tekenfilmpjes van Tweety en Sylvester kijk  :D heb daar zo m'n twijfels over! Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, en mij advies zouden willen geven?

Groetjes Droppie

Nienke

Hallo,

Ik heb ook een kat het is een echte luiwammes. Pakt geen muizen en vogels enz die buiten zijn. Hij kijkt niet naar de vogel om als die in z'n kooi zit, maar wel als die rondvliegt. Dan heb ik ze dus absoluut niet samen!

Maar goed...ik had eerst de kat en toen de vogel. Wie weet dat het andersom wel zou kunnen, maar lijkt mij niet.

Groetjes Nienke

Tara

Hoi,

ik zou het niet riskeren, je hebt katten die niks doen, maar je hebt er die wel iets doen. Het beste is altijd je vogels uit de buurt te houden vind ik, want je weet het nooit met katten.

Groetjes, Tara

Carla Vdb.

Hey Droppy
Ik heb twee katten, en dat is redelijk te doen met de valkjes.
Enkel als de valkjes echt beginnen rond vliegen in de kamer kan het wel gevaarlijk worden. Maar best is omde kat buiten te zetten als je valkje los is, want echte vrienden zullen het waarschijnlijk nooit worden.
Als mijn valkjes in hun kooi zitten dan kijken de katten er niet eens naar.
Maar het ene beest is het andere niet natuurlijk.

Groetjes Carla

betty

Hoi,

Ik denk dat het wel te doen is. Wij zelf hadden ook een valkje en toen er een kitten bij. Het was in het begin wennen voor beide. Fredje (mijn valkje) was in het begin bang en begon dan rond te fladderen in kooitje maar met wat geduld ging dat na paar weekjes eigenlijk al hardstikke goed.
Denk wel dat het heel belangrijk is dat je een kitten neemt zodat deze vanaf jongs afaan leert dat hij de valkjes niets mag doen en de valkjes NOOIT los te laten als de poes er ook rondloopt. Want wanneer een valkje gaat fladderen komt het instinkt van de kat boven en zal hij hoe goed ie normaal ook luisteren achter de valkparkiet aangaan.

Succes,
Shalina

Kolkkie

Hoi Droppie,

Het ligt er denk ik grotendeels aan welk van de 2 dieren er eerst in huis was.
Er waren hier nl. eerder vogels in huis dan katten. Dat gaat hardstikke goed samen.
De vogels lopen zelfs over 1 van de katten heen (ik blijf er wel bij) en de andere kat die is bang voor de valkjes.

Als de katten buiten vogels zien dan pakken ze ze, maar binnen doen ze ze niets.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Droppie

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie adviezen en ervaringen! Ik zal het zeker allemaal in m'n achterhoofd houden bij m'n definitieve besluit om een kat te nemen!

Groetjes
Droppie