6 mei 2025, 01:38:07

Los en overal tegengevlogen

Gestart door Kelly Stark, 23 augustus 2004, 22:12:56

« vorige - volgende »

Kelly Stark

Hoi allemaal,

Ik ben net de kooi aan het schoonmaken en die staat open voor Luca. Treesje komt er nooit uit, is nu de derde keer in 10 jaar dat hij dat doet. Maar ik kon hem niet pakken. Hij vliegt heel traag overal tegen en landt dan heel bruut op de grond met zijn vleugels open. Elke keer als ik hem dan wil pakken vliegt hij weer weg. Nu is hij (ik heb een open keuken) in mijn wijnrek terecht gekomen. Hij lag met zijn vleugels gespreid over twee fleshalzen van de wijn. Ik wilde hem pakken zonder hem pijn te doen maar dat ging niet goed. Toen ging hij weer vliegen en landde echt wel hard op de grond. Ik heb hem dan gepakt in mijn twee handen, wat hij liet doen. Normaal bijt hij heel hard dan.

Nu zit hij in de kooi, normaal hijgt hij maar nu zit hij met spleet oogjes te kijken en heeft hij zijn vleugels van zijn lijfje. Dit doet hij ook als hij stoer loopt, maar nu zijn ze iets verder van zijn lijf. Hij lijkt nu te slapen maar hij is anders dan wanneer hij er al eens uit was en kapot was van het vliegen. Hij reageert wel op zijn favoriet liedje als ik het fluit en hij is zich wat aan het wassen af en toe.

Ik kan niet naar de DA want ik heb geen auto en er rijdt geen rechtstreekse bus naar ginder. Dan moet ik wel 3 bussen nemen en ik weet zelfs niet of hij wel werkt. Ik ken alleen via via een dierenarts in Schilde bij ons maar ben er nog nooit geweest. Wat kan ik doen om het hem aangenaam te maken buiten hem al met rust laten?

Kelly
Kelly

Inger m

Hoi,
Ik denk dat hij vooral even flink gestresst is hierdoor en daardoor behoorlijk uitgeput. Het lijkt mij nu vooral dat je de vogel even een tijdje flink rust moet gunnen en verder weinig kunt doen (ik zou ook niet weten waarom je hiermee naar een dierenarts zou gaan).

Het is wel mogelijk dat de vogel door de hardhandige landingen kneuzingen heeft opgelopen, hieraan kun je weinig doen en moet vanzelf genezen (idd rust).

Hou de vogel nu wel goed in de gaten en kijk of het goed blijft eten en drinken en zorg voor een rustige omgeving.
Bij gedragsveranderingen (na uitrusten) kun je wel een DA raadplegen, maar nu geeft dat alleen weer extra stress.

gr inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Kelly Stark

Ok Inger, bedankt voor je snelle reactie. Ik weet dat dit niet echt spoed spoed was, maar ik kon niet naar een DA dus dan
hier  :-/

Groetjes Kelly
Kelly