Chewy, Yoda, Yabba, Solo, Wooki en Obi!!

Gestart door Annouschka, 2 augustus 2004, 14:45:59

« vorige - volgende »

Annouschka

Hoi,

ja, andijvie eten we niet zoveel, zit meestal wel in de rauwkostsla die ik soms koop bij Lidl, ook paprika eten ze graag en deegwaren ook.  Appel lusten ze ook, peer is minder.

De lijsterbesjes in het voer van Teurlings vinden ze overheerlijk, ze vissen ze er als eerste uit ;D  Er zitten zaden in die ze niet eens kennen, zoals pompoenzaden enzo, dat heb ik nog in geen enkel voer gezien, vind het wel goed, die variatie.

Heb deze namiddag naar mijn DA gebeld ivm die ontlasting, ze zegt dat ik een weekje moet stoppen met die drainage en dan nog eens een weekje kuren, dat zou genoeg moeten zijn volgens haar.

groetjes
Annouschka

Annouschka

Hoi,

:-[  :D
zaterdag heb ik moeten vernemen van Solo en Yabba dat ze homo zijn :-[, heb het dan nog met m'n eigen ogen moeten vaststellen.
Ze hebben 'het' niet gedaan maar Yabba probeerde toch de hele tijd op Solo's rugje te klimmen, die werd bang en ging lopen :D vervolgens probeerde Solo op Yabba's rug maar die vond dat ook maar niks.

Toen ik de camera nam, hadden ze het door en hebben niks meer gedaan.

Het rare is dat ze het altijd proberen wanneer ze uit de kooi zijn :-/

Ik denk dat ik nu wel mag zeker zijn dat Yabba toch een man is? :-/

groetjes
Annouschka

Annouschka

Hoi,

ik ga hier dus aan deel 2 beginnen van de ppgziekte want deze is dus teruggekeerd. (zie "Nieuws")

Ik zal hier dagelijks proberen bij te houden over het verloop.

Het is gewoon niet eerlijk, ik moet wel een heel erg slecht baasje zijn dat ze dit op nog geen half jaar tijd nog een keer moeten meemaken :'( :'(

Mandy

CitaatHet is gewoon niet eerlijk, ik moet wel een heel erg slecht baasje zijn dat ze dit op nog geen half jaar tijd nog een keer moeten meemaken :'( :'(

Tuurlijk niet meid, daar kan je toch niks aan doen, het is gewoon pech. Misschien dat het hier dit jaar ook wel weer voor een 3e keer terug komt, het is niet te hopen, maar dat deze ziekte hardnekkig is heeft ie al vaak genoeg bij velen bewezen helaas... :-/
Ik wens je weer veel sterkte en hopelijk ben je er op tijd bij en zijn ze over een poosje weer opgeknapt. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Marianne

Hoi meid,

Natuurlijk ben je geen slecht baasje.
Je hebt toch het beste met je valkjes voor?!
Dit is een hardnekkige ziekte die helaas weer openbaard.
Ik wens je heel veel sterkte toe.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Annouschka

Hoi,

ja, ik wil het beste voor mijn valkjes maar ik zou het echt beginnen denken dat het aan mij ligt.

Ik hoop het ook dat ik er weer op tijd bij ben, dat er deze keer geen nare dingen gebeuren.
Nu slapen ze nog, alleen Yabba is al aan het kwetteren, zal straks nog even vertellen hoe het gaat.

groetjes

Annouschka

Hoi,

het was hier stil deze voormiddag, vooral Yabba heb ik nog niet gehoord, hij is er dan ook volgens mij het ergst aan toe.
Ik had ze even uit de kooi, Yabba wilde een toertje vliegen maar bij het terugkeren naar de kooi, landde ie bijna op de grond, wss geen kracht genoeg.

Ze vinden de AB heel erg vies, behalve Yoda die schijnt het wel te lusten.

Ze spelen wel een beetje maar zitten toch vaak met de oogjes te knipperen, vooral Yabba dan :'(
Ik heb nu kranten onderin de kooi, met daarboven de rooster, ook omdat ik geen zand mag gebruiken van de DA is volgens mij nog het hygiënischt, kan ik lekker iedere dag verversen en zie ik het ook beter als er eentje overgeeft.

Het gaat zoals de volgende keer weer op en af, de ene moment zitten ze suf voor zich uit te staren, de andere moment zijn ze allert.  Ze eten nog wel goed dus das wel ok, ook heb ik hen eivoer gegeven met een beetje roosvicee, gerult met de AB, als ze daar eventueel van eten, krijgen ze via die weg ook wat binnen. ;)

De warmtelamp hangt ook in een hoek van de kooi, als er eentje behoefte heeft om eronder te zitten, dat ze de mogelijkheid hebben.

Wat ik nog vergat te vertellen: Yabba is volgens de DA een man, hij moet nog een deel ruien maar aan de staart en de vleugels te zien wordt het een man.

Ze zijn ook al een beetje vermagerd, gemiddeld zo'n 4 gram per vogel, wat ik wel veel vind op 2 dagen.

Zo, ik ga weer werken.

groetjes
Annouschka

vanta

hoi annous we hebben elkaar weer telefonisch gesproken

wat ik even kwijt wilde is dat je niet de schuld bij jezelf moet zoeken het ligt niet aan jou!

jouw schatjes kunnen zich geen beter en liever baasje wensen want je bent gewoon toppie voor die schatten van je

we gaan er gewoon weer tegenaan en hopen dat met de juiste dosering en keuze ab nu wel alles uitgeroeid word

je weet me te vinden als je iets nodig hebt ik ben er voor je

knuffels en kop op hey niet twijfelen en piekeren jij doet het geweldig ;)

tineke

robentru

Hoi Annous

Ben het helemaal eens met Tineke, je bent gewoon ik moet eigenlijk zeggen geweldig goed voor je valkjes.

je hebt gewoon ontzettend veel pech maar aan jou (jullie) ligt het aboluut niet.

we hopen dat alles weer straks in beter vaar water komt

heel heel veel groetjes

Rob en Trudy

Gerda

1 februari 2005, 23:56:54 #564 Last Edit: 1 februari 2005, 23:57:37 by Gerda_T
O Annous wat ontzettend voor je. En voor je schatjes natuurlijk. Maar ik vind het onzin dat je gaat zeggen dat je een slechte baas bent. In alles wat je schrijft blijkt dat je het beste met ze voor hebt.
Ik hoop dat ze er goed door komen. Jeetje mina, de andere AB-kuur was nog maar net uit hun systeem.
Gelukkig ben je een goede baas en hebt de problemen meteen gesignaleerd en actie ondernomen. Dus niet jezelf op je kop geven. Je kunt je energie wel beter gebruiken.

Veel sterkte met alles,
Groetjes Gerda

boezempje

hai Annous

jou valkjes kunnen zich geen beter baasje voorstellen als jij,
je bent er altijdt voor ze,
dus niet twijffelen aan je zelf je kunt er niks aan doen,''
ik hoop dat je valkjes snel weer de ouden worden,

gr essie

Annouschka

Hoi,

zoals te verwachten was, zijn we toch weer moeten overgaan naar inspuitingen.  Yabba laat zich blijkbaar liever uitdrogen dan dat ie van de AB drinkt :(
Vanmorgen bij de DA geweest en ze hebben er allemaal een gehad, zaterdag nog 1 keer normaalgezien.  Verder, mag ik de AB gewoon verder proberen geven in hele kleine dosissen in het eivoer om ze te laten wennen, alleen vandaag niet omdat ze die inspuitingen hebben gehad.
Als het echt niet lukt met Yabba, dan gaat ie voor hem andere (wss minder effectieve) AB geven, beter iets dan niets :-/

Zoals te verwachten zijn ze allemaal van slag door de inspuiting en wel Yabba nog het meest. :'(
Ik vrees dat die dat geen 2 keer kan overleven die ziekte :'( :'(

Maar ja, we houden hoop en doen wat we kunnen.

groetjes en allemaal bedankt voor de reacties.
Annouschka

vanta

misschien is het idd voor yabba beter met inspuitingen zo wet je zeker dat ie het binnen krijgt

het is normaal dat ze van slag zijn zeker yabba die het nodige al heeft meegemaakt

maar met jou als baasje zal het wel weer goedkomen

niet piekeren kop op

heeeeeeeeeeel veeeeeeeel sterkte

tineke

Anita1

oooow anouss dat vind ik echt zooo erg voor jullie.
ik reageer vanuit de kliniek.ik dacht ff jou forum lezen hoe het gaat ,en nu zie ik dit!!!
vreselijk meiss.je moet er wel moe van worden.maar lieffie..denk absoluut niet dat het aan jou ,ligt hoor!!!ook vauit de kliniek hier in ede denk ik aan je! sterkte en heeel veel liefs van mij! ik vergeet je niet hoor! kusss anita ;)

Annouschka

Hoi

dank jullie :-*

intussen is het hier kotsfestijn :'(
Niet alleen Yabba maar ik denk zo'n beetje allemaal hebben ze al gespugd. :'(

Ik had maandag aan de DA gevraagd wat dat witte potje was dat ie me de vorige keer had meegegeven, het waren electrolyten met druivesuiker gemengd. ;)
Nu heb ik dat niet gekregen maar heb er toch maar wat van elks in het drinkwater gedaan want bij yabba komt er alleen water uit haar kontje en dan nog allemaal dat overgeven, ik zou niet willen dat ze uitdrogen :-/

Vooral Yoda heeft daarnet serieus gekotst, was echt een hele boel :'(
Maar ik denk dat dat ook bij die inspuiting hoort die ze krijgen en bij die stomme ppgziekte.

Het gaat weer op en af zoals de vorige keer, de ene keer schreeuwen Yabba en Solo, de andere keer zitten ze te suffen. :(
Ik zal blij zijn dat het avond is, weer een dagje dichter bij het weekend, dan kan ik lekker lang bij ze zijn. ;)

groetjes