Chewy, Yoda, Yabba, Solo, Wooki en Obi!!

Gestart door Annouschka, 2 augustus 2004, 14:45:59

« vorige - volgende »

Ria

Hoi,

Terwijl ik dit schrijf ben jij denk ik bij de DA.
Ik duim voor je.

Groetjes,
Ria

Annouschka

Hoi,

voor een keer is alles prima verlopen :)  Yabba was maar een beetje gestressd maar zit nu al lekker te eten met de rest.

Uit het ontlastingsonderzoek is niks gekomen maar er is wel een swab opgestuurd voor verder onderzoek.  De DA zei dat ik me niet teveel zorgen moet maken, dat ze er goed uitziet en verder geen kenmerken heeft van ziekte.
Woensdag weet ik de uitslag van de swab, duimen maar.

groetjes
Annouschka

Paul

Hoi Annouschka,

In elk geval al fijn dat er niks uit het ontlastingsonderzoek gekomen is want dan is dat in elk geval goed.
Hopenlijk is de test van het swabje ook net zo goed als deze test en zijn ze verder helemaal gezond.

Groetjes, Paul

Annouschka

Hoi,

vandaag weet ik normaalgezien de uitslag van de swab.  Wat die DA (ja, de mijne was ziek) wel weer over begon was dat kliermaagdilatatiesyndroom :(.  Ze zei dat het kon zijn dat dat het nog steeds was maar dat het nu op een laag pitje stond ofzoiets.
Ik kan en wil dat echt niet geloven :(, ik zou niet weten waar ik dat zou hebben opgeraapt. :-/  En ook, de toestand waarin Yabba was toen verleden zomer, dat ze daar dan nog zou doorgekomen zijn en 17gram verdikt, nee, dat wil ik echt niet geloven.

groetjes
Annouschka

robentru

Hoi Annouschka,

heb een tijdje je dagboek niet gevolgd, sorry.
Hoe gaat het nu met jullie? En met name met Yabba?
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat het volgend jaar het fijner en gezonder mag gaan.

Groet,
Trudy

Annouschka

Hoi,

ik heb tot dusver geen zaden meer gevonden.  De uitslag van de swab is nog niet binnen, zal voor volgende week zijn denk ik :-/  Ik hoop dat het geen slecht nieuws is.

Verder gaat alles hier z'n gangetje, ik hoop ook dat alles volgend jaar beter gaat want zoiets wil ik niet meer meemaken en de valkjes ook niet volgens mij.

Bedankt voor jullie reactie!

groetjes
Annouschka

Annouschka

Hoi,

even om te melden dat ik de uitslag van de swab eindelijk gekregen heb, er is niks uitgekomen :)

groetjes
Annouschka

Gerda

jeetje Annous,

wat heb je daar lang op moeten wachten. Gelukkig geen rare dingen. Hoe is het met Solo? En is Yabba al weer wat rustiger?

Groetjes Gerda

Annouschka

Hoi,

Solo maakt het goed, hij is een 4 gram verdikt op die week tijd en is terug de oude, gelukkig maar.
Yabba is al terug wat rustiger geworden, heeft soms nog buien maar die worden steeds korter.  Ze zit nu ook terug in de rui samen met Solo en Yoda.
Die dunne ontlasting heeft ze nog steeds, zal wss toch zoals Feld aangaf van de alvleesklier zijn, maar eerst gaan we verder met de drainage en dan zien we wel.

groetjes
Annouschka

boezempje

10 januari 2005, 00:59:24 #549 Last Edit: 10 januari 2005, 01:00:14 by boezempje
hai  
 Annouschka

wat fijn dat het met solo weer beter gaat,en gelukkig geen gekken dingen uit de test,en yabba zal inderdaad last van de rui hebben kan heel goed.
maar ik geloof dat je naar zo veel  elenden zoiets hebt van ik weet het ff niet meer.
wens je veel succes met je valkjes meis.

gr essie

Paul

Hoi Annouschka,

In elk geval wel heel erg fijn dat er geen nare dingen meer ontdekt zijn:-)
Hopenlijk werken die medicijnen om hun lijfjes weer schoon te krijgen want die antibiotica is natuurlijk wel troep en dat blijft misschien wel lang in hun lijfje zitten anders.
In elk geval is die 4 gram erbij ook een goed teken hoor :-)

Groetjes, Paul

Anita1

wauww annous.dat is erg goed nieuws!
zou het dan eindelijk voorbij zijn?
wat een goed begin voor jullie.
hou vast! wens je alleen maar goeds.dat weet je.knufff anita ;)

Annouschka

20 januari 2005, 10:18:56 #552 Last Edit: 20 januari 2005, 10:21:26 by Chewbakka
Hoi,

even een update van hieruit.  Solo z'n rui was even geminderd maar nu gaat ie weer hard, hij heeft er wel veel last van, maar is toch nog heel actief.
Zaterdag ben ik weer hard geschrokken maar probeer het een beetje te relativeren, Chewy legde voor mijn neus een poepje met alleen maar zaadjes in ook hingen er aan haar kontje.  Ze heeft het volgens mij maar een keer gedaan, maar voor de rest mankeert ze niks denk ik, ze is nog steeds actief op haar manier dan.
Ook Yoda z'n ontlasting is lichter van kleur en er zit bij allemaal terug veel wit in :-/ ik hoop dat het van de drainage is, dat ze alle afvalstoffen aan het uitscheiden zijn, ik denk wel dat het dat is want verder merk ik er niks aan.

Ik heb dus ook eindelijk Teurlings 228 ;D, ben er tevreden van want die Versele-Lagea..  Toen ik vorige week hun bakjes vulde, viel het mij op dat een witte zonnebloempit een wat rare kleur had, ik deed die open en wat bleek, het hulsje was vanbinnen beschimmeld!! :o >:(
Voor zo'n groot bedrijf zou dat zeker toch niet mogen en ik vind dan allerlei rare dingen aan mijn valkjes, zou nog beginnen denken dat het door dat voer komt >:(

Ze zijn nu 2 weken bezig met hun drainagekuur, nog een week of 3 en hij is afgelopen, ik ben eens benieuwd.

Ook heb ik terug Cede eivoer, ik had een zakje Sluis gekocht maar als ik ze nu zie smullen van Cede, ga ik denk ik toch niks anders meer proberen. ;)
Ze hebben nu ook groenten leren eten, waar ik wel blij om ben, worteltjes, broccoli, sla, ze vinden het nu heel erg lekker, vechten er bijna om :D

groetjes
Annouschka

Karin

Probeer ook eens fijngesneden andijvie, daar zijn die van mij gek op ! En op geraspte wortel  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Gerda

Hoi Annous,

Ik ga ook overstappen van Versele laga naar Teurlings.
Wat groente betreft, ik geef ook wel eens spercieboontjes (rauw of even geblancheerd) en appel (naast de door jou en Karin genoemde groente). Spikey is dol op de schil van komkommer, maar daar zit niet veel in.
Heel af en toe krijgen ze wat korrels gekookte rijst. Ze zijn er dol op. Het geeft wel wat troep, want ze vermalen de korrels tot pap en dat komt voor een groot deel aan de buitenkant van hun snavel, en dan gaan ze schudden, zodat het een beetje in de rondte vliegt. De rijst mag niet ouder zijn dan twee dagen, want rijst bederft snel.
Een sliert spagetti is ook vermakelijk.

Ik hoop dat er nu een rustige periode voor je aanbreekt. Je bent natuurlijk enorm op je hoede en let op alles. Dat is niet meer dan logisch.

Groetjes Gerda