Chewy, Yoda, Yabba, Solo, Wooki en Obi!!

Gestart door Annouschka, 2 augustus 2004, 14:45:59

« vorige - volgende »

Annouschka

Hoi,

het gaat niet zo best met Yoda :(  hij kan niks binnenhouden, spugt z'n eten onmiddellijk weer uit. :'(
Als hij niest, is het echt met veel geluid, ik ben er echt bang voor.  De anders nooit zieke vogel is nu voorlopig het ergst getroffen en ik schrik hier enorm van.

Morgen krijgt ie van mij denk ik nog geen zaad, enkel pap met wat eivoer, gelukkig eet ie dat graag, hij overeet zich telkens, das het probleem.  Hij heeft echt enorme hoeveelheden overgegeven.  Hij is gelukkig wel nog allert maar je ziet toch dat hij niet goed is, hij zet z'n bakkebaardjes op en, ik weet niet, hij is gewoon anders.

Hopelijk gaat het morgen beter met hem, Solo zit al de hele dag te fluiten en ook Yabba heeft zich vanmiddag en vanavond weer laten horen, Chewy voelt zich ook niet goed maar het gaat nog denk ik.

groetjes
Annouschka

Annouschka

Hoi,

heb daarnet Yoda wat pap met eivoer gegeven maar hij had niet zo'n grote honger :-/

Nu hangen de bakjes met zaadjes in de kooi en hij kijkt er niet naar om.  Hopelijk moet ik hem niet dwangvoeren :(  Hij is wel nog wat actief maar je ziet toch dat ie het bijzonder lastig heeft, straks ga ik de kooi schoonmaken want die hangt echt onder, het hangt echt overal.

groetjes
Annouschka

patty_dordtse valkjes

ik hoop dat het beter gaat met yoda.

sterkte ermee.

mvg,
patricia
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Annouschka

Hoi,

Yoda heeft tot nu toe z'n eten binnengehouden, ook heeft ie al wat zaadjes op.  Gisteren zat ie echt te spuwen bij z'n eetbakje, hij hield het geen minuut binnen.

Solo heeft nu een beetje een slag van de molen gekregen, die zit wat te suffen maar eet wel.  Yabba heeft al serenade gegeven en Chewy is ook redelijk actief.  Ik had het eerlijkgezegd wel verwacht van Solo. :(

groetjes

Lique

Hoi Annouschka,

Wat fijn, dat Yoda zijn eten binnen heeft gehouden.
Ik hoop echt voor je, dat het deze keer eens een keer goed zal gaan, want ik kan me voorstellen, dat je er knettergek van wordt.
Je doet wat je kan, meer kan je niet doen voor ze. maar we blijven met ons allen hopen op een goede afloop...

Sterkte!

groetjes Lique

Annouschka

4 februari 2005, 15:21:41 #575 Last Edit: 4 februari 2005, 15:22:07 by Chewbakka
Hoi,

er is voorlopig niet meer overgegeven en ook zijn ze maar een paar grammen afgevallen, ze blijven redelijk op gewicht nu.
Alleen Solo is bij momenten nog stilletjes, denk dat ie nu pas de terugslag van de inspuiting krijgt.
Ze slapen wel allemaal meestal op 1 pootje, dat vind ik ook een goed teken.
Nu is Yabba terug beginnen ruien en ook Solo dus das nog een dubbele pech.
Yabba zit weer de sterren van het dak te fluiten en ook Yoda heeft weer zin in gekke toeren net zoals Chewy.  Solo heeft zo z'n momenten al zat ie eergisteren wel nog tet wipwappen op z'n touw :o :D

Ik doe idd wat ik kan en als het moet doe ik nog meer  ;) maar het neemt wel veel energie zeg.  Ben nu ook niet meer zo nerveus als de eerste keer omdat ik weet waaraan ik me mag verwachten ook al hoop ik dat alles nu vlekkeloos verloopt. :-/

De ontlasting ziet er ook al iets beter uit vind ik, niet meer zo waterachtig, wel nog water erin maar niet meer zoveel als eerst.

groetjes
Annouschka

Nellie

Hoi Annouschka,
Ik las net dat bij jou ook die vervelende ......ziekte heerst, ik vind het heel erg voor je, en dan ook nog voor een tweede keer! Ze zijn bij jou wel anders dan bij ons, ik heb er godzijdank nog maar eentje die er slecht aan toe is, Ricky.
Maar gister zag ik hem 's avonds gelukkig weer eten en daar was ik zo ontzettend blij om. Ik hoop dat ie ook drinkt, vooral hij! Maar daar ga ik vanavond op letten. De rest komt er eigenlijk nog aardig vanaf, tot nu toe, ff afkloppen!  Fijn dat je dit weekend veel bij ze kunt zijn, ik heb het ook moeilijk als ik moet werken,en ze alleen achter moet laten.
Ik wens je heeeeel veeeel sterkte, en ik zal ook voor jouw valkjes een "schietgebedje" doen, oke?
Liefs, Nellie

Annouschka

Hoi,

ik hoop dat het bij jou ook vlug beter mag zijn want dit is echt heel erg <piep> :(

Vanmiddag bij de DA geweest, we zaten nog maar net in de auto en Yoda begon al terug over te geven :( puur van de stress zei de DA, ook Solo weet ervan, Yabba zit te fluiten maar heeft het ook best lastig. ::)
En het scenario van woensdag herhaalt zich met Yoda, hij kan terug niks binnenhouden, enkel wat pap maar zelfs geen trosgierst.

Ze moeten nog een inspuiting van de DA want hij vindt ze nog niet echt goed en wil liever geen risico's nemen.  Dus woensdag terug :(

groetjes
Annouschka

Paul

Hoi Annouschka,

Wat een narigheid weer zeg dat Yoda zaadjes eruit gooit :-(
Hopenlijk slaan de medicijnen snel aan en knappen ze weer helemaal op.
Als ze maar niet te veel zakken in hun gewicht want dat is nooit fijn ze waren juist weer een beetje aangekomen.
Sterkte met je patientjes.

Groetjes, Paul

Annouschka

Hoi,

alles gaat hier redelijk voor de moment, ze eten nog redelijk goed en het gewicht blijft min of meer hangen dus das ook al een redelijk ... teken (durf het woord terug niet gebruiken).

Ik probeer hen elke dag te wegen rond hetzelfde uur, zodat ik goed kan vergelijken.
Ze zitten nog allemaal te fluiten dus dat vind ik ook wel redelijk.

Weet verder niet wat te schrijven, heb al een redelijke kutdag achter de rug.

groetjes
Annouschka

Annouschka

Hoi,

vandaag terug naar de DA, hopelijk nu echt voor de laatste keer  ::)

Voor de rest gaat het redelijk moet ik zeggen, de DA had me zaterdag aangeraden om zelf eivoer te maken en daar de AB in te doen, normaalgezien eten ze graag eivoer met extra's (roosvicee, beetje appel...) maar dan gewoon als aanvulling, van hem mag ik dus nu uitsluitend overdag eivoer zetten met de AB erin en 's avonds wat zaadjes maar ik heb het idee dat Solo er niks moet van weten, zit de hele tijd te schreeuwen en als ie zaadjes krijgt gaat ie als een gek tekeer, de rest ook trouwens maar ze schreeuwen er niet zo om.
Dus vanavond nog eens de mogelijkheden bespreken hoe we hen nu de AB gaan toedienen want ik denk niet dat Solo er veel van binnenkrijgt op die manier.

Toen ik vanmiddag thuiskwam, zat de hele kooi onder het eivoer ook de muur hebben ze bekladt  :o :D :D  tot Chewy toe zat helemaal onder :D

Chewy lust er wel pap van, heb er zelfs een foto van genomen is echt heel maf zicht :D
Chewy heeft een nieuwe bijnaam gekregen van de DA: mollie :D, de arme schat heeft nog steeds haar vetkwabbeltjes maar is toch wel wat vermagerd, ze weegt nu 'slechts' ::) 127 gram meer, een hele prestatie. :D
De ontlasting is volgens mij ook al wat verbeterd en hun gewicht blijft mooi, Yabba en Solo waren gisteren zelfs verdikt, Yabba 99 gram en Solo 87 gram dus daar ben ik wel blij om.

Nu nog een paar foto's:

ons mollie en haar eivoer-verslaving :D

onze kleine schattige Solo:

onze deugniet Yabba:

:o :o :o :o

:D :D :D

en niet te vergeten, onze nieuwsgierige Yoda poserend met baasje

groetjes
Annouschka

Annouschka

Hoi,

hier nog een update, met het eivoer gaat het redelijk, ze eten er allemaal van, de een al meer dan de ander.
De laatste keer bij de DA was niet echt goedgegaan, ze hebben allemaal, behalve Yabba, de hele auto en de wachtzaal van de DA ondergespugd :-X  was echt heel erg, ik had zo met ze te doen.

Zijn voor de rest nog stil, af en toe waagt er zich eentje aan een fluitconcert maar niet zoals we gewend zijn.
Ik hoop maar dat het niet terug verslechterd zoals de vorige keer, mag er niet aan denken. :'(
Nu nog 4 weken AB en hopelijk zijn ze er deze keer echt vanaf.

groetjes

Anita1

nou annous ik hoop ook dat ze er beter vanaf komen.je valkjes moeten zo toch wel heeeel erg veel meemaken hoor! en jij ook!
ik hoop dat er snel rust in de tent bij jullie thuis komt.
geef ze maar een lieve knufff van mij anita ;)

Paul

Hoi Annouschka,

Wat erg dat ze allemaal over hebben zitten geven dat is toch een teken dat ze echt niet in orde waren.
Hopenlijk doet de antibiotica nu wel goed zijn werk en knappen ze allemaal snel op.
Ze rommelen nu al veel te lang met de gezondheid dat moet toch eindelijk eens een keer in orde komen.
Beterschap met je schatjes.

Groetjes, Paul

Annouschka

Hoi,

ja ik hoop het ook maar vrees weer voor Yabba :(, het zit me gewoon niet lekker, ik heb er geen goed gevoel over en als ik geen goed gevoel heb, klopt het meestal. :-/
Ik had begin januari ook al tegen Tineke gezegd toen Solo ziekjes was dat ik bang was dat het terug de ppgziekte was, iedereen zei dat het niet kon en kijk :-/ :(

Yabba eet heel erg goed en vermagerd niet maar ik hoor hem/haar al 2 dagen niet meer fluiten, ze speelt wel enzo en is actief maar normaalgezien zit die de hele dag te fluiten dus dat zit me echt niet lekker ook niest ze veel en is het altijd met water, als ze dan bij me zit, ben ik helemaal nat geniesd.

Ik hou ze verder heel goed in de gaten want nu met dat eivoer zie je natuurlijk niet zo goed moest er worden overgegeven.

Met Solo begint het nu te lukken, het lijkt alsof hij eraan toegeeft dat ie geen andere keuze heeft dan dat eivoer op te eten, ik snap het niet, de rest is er echt heel gek op, vooral op mijn zelfgemaakt brouwsel en het lijkt alsof hij het niet lust.
Ik maak altijd 2 verschillende soorten zodat ze keuze hebben, een met geraspte appel in en een met geraspte wortel in, verder doe ik er 2 schepjes Cede eivoer in, een paar gepelde zonnebloempitten, wat gepeld sesamzaad, een klein beetje roosvicee, een boterham, 1/2 deel van een eigeel (hardgekookt).  Het is wel een karwei 's morgens maar ik heb het er graag voor over, dan rul ik nog pellets met AB-water zodat ze keuze genoeg hebben.
AB in het drinkwater doe ik niet meer want dan wil Yabba niet drinken en ik denk dat ze toch genoeg binnenkrijgen via het eivoer, drinken doen ze trouwens niet zo veel meer omdat dat eivoer heel goed gerult is. ;)

Ik hoop ook dat het na dit afgelopen is voor hen dit is gewoon teveel, ik ben bang dat ze vanbinnen helemaal kapot gaan door al die rotzooi :(

groetjes